Η Κοζάνη δεν κοιμάται - φτιάχνει την ταυτότητά της
Η πρώτη συνάντηση εργασίας με στόχο την δρομολόγηση των δράσεων για την ανάδειξη και προώθηση της ενεργειακής ταυτότητας του Δήμου Κοζάνης, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2013, στο Δημαρχείο Κοζάνης.
Στην σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΔΕΗ Α.Ε., του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, του ΕΚΕΤΑ/ΙΔΕΠ, του ΤΕΕ/ΤΔΜ, του ΕΒΕ, του ΟΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕΕ/ΠΔΜ, με επικεφαλής τον Δήμαρχο Κοζάνης κ. Λάζαρο Μαλούτα.
Η σημαντική διασπορά ενεργειακών πόρων και πηγών του Δήμου Κοζάνης, που αποτελεί τον μεγαλύτερο, πλέον, ενεργειακό δήμο της χώρας, η πολύ υψηλή συγκέντρωση ανθρώπινου δυναμικού που άμεσα ή έμμεσα δραστηριοποιείται στον τομέα της ενέργειας και η διάχυτη «ενεργειακή κουλτούρα» της ευρύτερης αστικής περιοχής, προσδίδουν στο δήμο Κοζάνης συγκεκριμένα και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Τα χαρακτηριστικά αυτά μέσα από μια διαδικασία προσέγγισης αστικού μάρκετινγκ, μπορούν να μετατραπούν σε Ταυτότητα και να εξελιχθούν σε κυρίαρχο συγκριτικό πλεονέκτημα. Επιπλέον, η ταύτιση της πόλης με ένα σύνολο συμπληρωματικών αφηγήσεων, προσδίδει αναγνωρισιμότητα και εταιρική ταυτότητα σε επίπεδο Δήμου, την αίσθηση της συνέχειας και της συλλογικότητας σε επίπεδο Πολίτη.
Πιο συγκεκριμένα ο αστικός ανταγωνισμός τόσο σε περιφερειακό όσο και εθνικό επίπεδο, υποχρεώνει τις πόλεις να αναζητήσουν ισχυρά, διακριτά και μη ευκαιριακά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Στην κατεύθυνση αυτή, τόσο το αστικό μάρκετινγκ όσο και το city branding, αποτελούν κοινές πρακτικές ανάδειξης, προώθησης και ισχυροποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων. Το αστικό μάρκετινγκ δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια στρατηγικά σχεδιασμένη μεθοδολογία προώθησης των ιδιαιτέρων χαρακτηριστικών ενός Δήμου, με τη μέγιστη δυνατή ευρεία αποδοχή, διάρκεια και συνεκτική κλιμάκωση.
Στο παραπάνω πλαίσιο ο δήμος Κοζάνης αναλαμβάνει συγκεκριμένη πρωτοβουλία, με στόχο την κινητοποίηση του κοινωνικού του κεφαλαίου, στην κατεύθυνση ανάδειξης του ευρύτερου αστικού συνόλου σε έναν τόπο όπου η παραγωγή ενέργειας θα αναδειχθεί σε πολιτιστική κληρονομιά, εκπαιδευτική διαδικασία, αναγνωρίσιμο τοπόσημο, τουριστικό προϊόν, αναπτυξιακό πυλώνα. Θα αναδειχθεί σε πόλο Έρευνας και Τεχνολογίας, λαμβάνοντας υπόψη ότι η επόμενη Προγραμματική Περίοδος 2014-2020 θα αφορά αποκλειστικά σχεδόν στη χρηματοδότηση δράσεων εφαρμοσμένης έρευνας και τεχνολογικής καινοτομίας.
Κατά τη φάση εκκίνησης του εγχειρήματος, ο δήμος Κοζάνης πρότεινε ένα σύνολο ενδεικτικών δράσεων και πρωτοβουλιών που μπορούν να αναληφθούν σε συνεργασία με τους φορείς, προκειμένου να αναδειχθεί και να προωθηθεί η ενεργειακή ταυτότητα του δήμου.
Σε επόμενη συνάντηση εργασίας που θα πραγματοποιηθεί το προσεχές διάστημα, θα αποφασιστούν οι ενέργειες και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησή τους.
Στην σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΔΕΗ Α.Ε., του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, του ΕΚΕΤΑ/ΙΔΕΠ, του ΤΕΕ/ΤΔΜ, του ΕΒΕ, του ΟΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕΕ/ΠΔΜ, με επικεφαλής τον Δήμαρχο Κοζάνης κ. Λάζαρο Μαλούτα.
Η σημαντική διασπορά ενεργειακών πόρων και πηγών του Δήμου Κοζάνης, που αποτελεί τον μεγαλύτερο, πλέον, ενεργειακό δήμο της χώρας, η πολύ υψηλή συγκέντρωση ανθρώπινου δυναμικού που άμεσα ή έμμεσα δραστηριοποιείται στον τομέα της ενέργειας και η διάχυτη «ενεργειακή κουλτούρα» της ευρύτερης αστικής περιοχής, προσδίδουν στο δήμο Κοζάνης συγκεκριμένα και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Τα χαρακτηριστικά αυτά μέσα από μια διαδικασία προσέγγισης αστικού μάρκετινγκ, μπορούν να μετατραπούν σε Ταυτότητα και να εξελιχθούν σε κυρίαρχο συγκριτικό πλεονέκτημα. Επιπλέον, η ταύτιση της πόλης με ένα σύνολο συμπληρωματικών αφηγήσεων, προσδίδει αναγνωρισιμότητα και εταιρική ταυτότητα σε επίπεδο Δήμου, την αίσθηση της συνέχειας και της συλλογικότητας σε επίπεδο Πολίτη.
Πιο συγκεκριμένα ο αστικός ανταγωνισμός τόσο σε περιφερειακό όσο και εθνικό επίπεδο, υποχρεώνει τις πόλεις να αναζητήσουν ισχυρά, διακριτά και μη ευκαιριακά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Στην κατεύθυνση αυτή, τόσο το αστικό μάρκετινγκ όσο και το city branding, αποτελούν κοινές πρακτικές ανάδειξης, προώθησης και ισχυροποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων. Το αστικό μάρκετινγκ δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια στρατηγικά σχεδιασμένη μεθοδολογία προώθησης των ιδιαιτέρων χαρακτηριστικών ενός Δήμου, με τη μέγιστη δυνατή ευρεία αποδοχή, διάρκεια και συνεκτική κλιμάκωση.
Στο παραπάνω πλαίσιο ο δήμος Κοζάνης αναλαμβάνει συγκεκριμένη πρωτοβουλία, με στόχο την κινητοποίηση του κοινωνικού του κεφαλαίου, στην κατεύθυνση ανάδειξης του ευρύτερου αστικού συνόλου σε έναν τόπο όπου η παραγωγή ενέργειας θα αναδειχθεί σε πολιτιστική κληρονομιά, εκπαιδευτική διαδικασία, αναγνωρίσιμο τοπόσημο, τουριστικό προϊόν, αναπτυξιακό πυλώνα. Θα αναδειχθεί σε πόλο Έρευνας και Τεχνολογίας, λαμβάνοντας υπόψη ότι η επόμενη Προγραμματική Περίοδος 2014-2020 θα αφορά αποκλειστικά σχεδόν στη χρηματοδότηση δράσεων εφαρμοσμένης έρευνας και τεχνολογικής καινοτομίας.
Κατά τη φάση εκκίνησης του εγχειρήματος, ο δήμος Κοζάνης πρότεινε ένα σύνολο ενδεικτικών δράσεων και πρωτοβουλιών που μπορούν να αναληφθούν σε συνεργασία με τους φορείς, προκειμένου να αναδειχθεί και να προωθηθεί η ενεργειακή ταυτότητα του δήμου.
Σε επόμενη συνάντηση εργασίας που θα πραγματοποιηθεί το προσεχές διάστημα, θα αποφασιστούν οι ενέργειες και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησή τους.