Το 1 ευρώ από το 1,77€ της αμόλυβδης είναι οι φόροι!!
Σχολιάζοντας τις απαντήσεις που δόθηκαν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας Υποδομών, Μεταφορών& Δικτύων στην ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ με θέμα «οργιάζει η λαθρεμπορία, η φοροδιαφυγή και η νοθεία στον χώρο της πετρελαιαγοράς», η Ευγενία Ουζουνίδου και ο Θανάσης Πετράκος, υπεύθυνοι του τομέα ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, τόνισαν:
Στο σχετικό πίνακα που παραθέτει το υπουργείο Ανάπτυξης στην απάντησή του αποτυπώνεται πως το 57,32% (δηλ. 1,0168 ευρώ στην τιμή 1,7740 ευρώ) της μέσης τιμής απλής αμόλυβδης βενζίνης είναι οι φόροι, τα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις!
Παράλληλα, ενώ υποστηρίζει ότι οι εγχώριες τιμές λιανικής της απλής αμόλυβδης ακολουθούν τις διεθνείς ανοδικές τάσεις, ρητά επισημαίνει ότι η εγχώρια πολιτική δημοσιονομικής προσαρμογής μέσω της αύξησης των συντελεστών Φ.Π.Α και Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, κυρίως κατά την περίοδο 2009-2020, συνετέλεσε καθοριστικά στην αύξηση των τιμών λιανικής. Αναλυτικότερα ο ειδικός φόρος κατανάλωσης από 359 ευρώ /1000 lt τον Ιουνίου του 2009, τον Μάιο του 2010 ανήλθε σε 670 ευρώ/ 1000 lt. Σε ό, τι αφορά στο ΦΠΑ αυξήθηκε από τον Μάρτιο του 2010 από 19% σε 21%, ενώ σε 4 μήνες- τον Ιούλιο του 2010- από 21% σε 23%.
Τέλος , υποστηρίζει ότι «έχει ήδη δρομολογηθεί τροποποίηση του άρθρου 320 του Ν. 4072/12 και επεκτείνεται το σύστημα εισροών- εκροών, πέραν των πρατηρίων υγρών καυσίμων και στα υπόλοιπα στάδια διακίνησης καυσίμων».
Στην απάντησή του το υπουργείο Περιβάλλοντος αναφέρει πως τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) «πραγματοποιούν τακτικούς ελέγχους της ποιότητας των διακινούμενων υγρών καυσίμων, με σκοπό την αντιμετώπιση του φαινομένου της νοθείας».
Εύλογο, ωστόσο, παραμένει το ερώτημα πώς, ενώ, όπως ισχυρίζεται το υπουργείο, πραγματοποιούνται έλεγχοι, η λαθρεμπορία καυσίμων συνεχίζει να οργιάζει.
Το λινκ της απάντησης του υπουργείου Ανάπτυξης:
Το λινκ της απάντησης του υπουργείου Περιβάλλοντος:
Το λινκ της ερώτησης των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ:
Το Γραφείο Τύπου
Στο σχετικό πίνακα που παραθέτει το υπουργείο Ανάπτυξης στην απάντησή του αποτυπώνεται πως το 57,32% (δηλ. 1,0168 ευρώ στην τιμή 1,7740 ευρώ) της μέσης τιμής απλής αμόλυβδης βενζίνης είναι οι φόροι, τα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις!
Παράλληλα, ενώ υποστηρίζει ότι οι εγχώριες τιμές λιανικής της απλής αμόλυβδης ακολουθούν τις διεθνείς ανοδικές τάσεις, ρητά επισημαίνει ότι η εγχώρια πολιτική δημοσιονομικής προσαρμογής μέσω της αύξησης των συντελεστών Φ.Π.Α και Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, κυρίως κατά την περίοδο 2009-2020, συνετέλεσε καθοριστικά στην αύξηση των τιμών λιανικής. Αναλυτικότερα ο ειδικός φόρος κατανάλωσης από 359 ευρώ /1000 lt τον Ιουνίου του 2009, τον Μάιο του 2010 ανήλθε σε 670 ευρώ/ 1000 lt. Σε ό, τι αφορά στο ΦΠΑ αυξήθηκε από τον Μάρτιο του 2010 από 19% σε 21%, ενώ σε 4 μήνες- τον Ιούλιο του 2010- από 21% σε 23%.
Τέλος , υποστηρίζει ότι «έχει ήδη δρομολογηθεί τροποποίηση του άρθρου 320 του Ν. 4072/12 και επεκτείνεται το σύστημα εισροών- εκροών, πέραν των πρατηρίων υγρών καυσίμων και στα υπόλοιπα στάδια διακίνησης καυσίμων».
Στην απάντησή του το υπουργείο Περιβάλλοντος αναφέρει πως τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) «πραγματοποιούν τακτικούς ελέγχους της ποιότητας των διακινούμενων υγρών καυσίμων, με σκοπό την αντιμετώπιση του φαινομένου της νοθείας».
Εύλογο, ωστόσο, παραμένει το ερώτημα πώς, ενώ, όπως ισχυρίζεται το υπουργείο, πραγματοποιούνται έλεγχοι, η λαθρεμπορία καυσίμων συνεχίζει να οργιάζει.
Το λινκ της απάντησης του υπουργείου Ανάπτυξης:
Το λινκ της απάντησης του υπουργείου Περιβάλλοντος:
Το λινκ της ερώτησης των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ:
Το Γραφείο Τύπου