Στη Βουλή το θέμα με το “δωράκι” 68 εκατ. ευρώ σε εταιρεία συμφερόντων Μπόμπολα-Κόκκαλη
Στη Βουλή έφερε με ερώτησή της η βουλευτής Κοζάνης των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Ραχήλ Μακρή το δημοσίευμα του HOT DOC σχετικά με το “δωράκι” ύψους 68 εκατ. ευρώ προς την εταιρεία Μορέας ΑΕ, συμφερόντων Μπόμπολα-Κόκκαλη και Ιωάννου-Παρασκευαϊδη.
Η εταιρεία είχε αναλάβει την κατασκευή του οδικού άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα-Σπάρτη. Όπως είχε αποκαλύψει το HOT DOC οι υπρεσίες του υπουργείου καθυστέρησαν την κοινοποίηση υπουργικής απόφασης για την τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων του έργου, με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί ρήτρα αποζημίωσης ύψους 68 εκατ. ευρώ υπέρ της εταιρείας.
Η κα Μακρή ζητά από τα αρμόδια υπουργεία να της χορηγήσουν το φάκελο της σύμβασης, καθώς επίσης και αναλυτικά στοιχεία που θα παρουσιάζουν την απόφαση καταβολής αποζημίωσης στην εταιρεία Μορέας ΑΕ.
Διαβάστε αναλυτικά την ερώτηση της βουλευτή Κοζάνης των ΑΝΕΛ, Ραχήλ Μακρή:
“ΘΕΜΑ: «Υφίσταται κωλυσιεργία Κυβερνητικών στελεχών που χρεώνει τον Ελληνικό Λαό με 68 εκ ευρώ;»
Σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού «Hotdoc» (Τεύχος 33, Ιούλιος 2013) το Ελληνικό Δημόσιο αποζημίωσε με 68 εκατομμύρια ευρώ την εταιρεία Μωρέας Α.Ε. στην οποία με βάση το Νόμο 3559/2007 (ΦΕΚ Α/102/14.5.2007) κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης που αφορoύσε την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομού Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη.
Ο λόγος που οδήγησε στην κλήση του Ελληνικού Δημοσίου για απόδοση αποζημίωσης ήταν η καθυστέρηση δημοσίευσης της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που αφορούσε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή και λειτουργία του έργου.
Η εν λόγο ΚΥΑ δημοσιεύτηκε στις 11.1.2011 με Α.Π. 195212 (ΑΔΑ: 4ΑΡ40-Ι). Το αξιοπερίεργο όμως είναι πως ως Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης υπογράφει η κα Α. Μπατζελή η οποία είχε αποχωρήσει από το Υπουργείο λόγω ανασχηματισμού στις 7 Σεπτέμβριου του 2010 σύμφωνα με το ΠΔ88/2010 (ΦΕΚ Α154/7.9.2010).
Το θέμα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, έχει απασχολήσει και την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς έχει ξεκινήσει έρευνα από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) για το αν ήταν εσκεμμένη η πολύμηνη καθυστέρηση της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:
1. Αληθεύουν τα όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα του περιοδικού «Hotdoc» (Τεύχος 33, Ιούλιος 2013);
2. Σύμφωνα με την σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της εταιρείας πότε έπρεπε να έχει υπογραφεί η ΚΥΑ που αφορούσε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή και λειτουργία του έργου;
3. Πότε υπεγράφη τελικώς από τους συναρμόδιους Υπουργούς;
4. Αν υπεγράφη μέσα στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα που όριζε η σύμβαση ποιος είναι ο λόγος που δημοσιεύτηκε σε χρονικό διάστημα μεταγενέστερο με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί η ποινική ρήτρα που προφανώς προβλεπόταν στην σύμβαση;
5. Γιατί δημοσιεύτηκε απόφαση στις 11/1/2011 με υπογραφή της κα Μπατζελή η οποία είχε αποχωρήσει από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης από τις 7 Σεπτεμβρίου 2010;
6. Η εταιρεία Μορέας ΑΕ αποζημιώθηκε με 68 εκ. λόγω καθυστέρησης έκδοσης της απόφασης περιβαλλοντολογικών όρων; Εάν όχι, για ποιούς λόγους αποζημιώθηκε;
7. Ποιο είναι το ακριβές ύψος της αποζημίωσης προς την εταιρεία Μωρέας Α.Ε. και πως ακριβώς προκύπτει;
8. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η έρευνα από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) και πότε αναμένεται η δημοσίευση των αποτελεσμάτων αυτής;
Επίσης ζητείται και η κατάθεση των σχετικών εγγράφων:
1. Ο φάκελος της σύμβασης.
2. Αναλυτικά στοιχεία που θα παρουσιάζουν την απόφαση καταβολής αποζημίωσης στη εταιρεία Μωρέας Α.Ε. στα οποία θα εμφανίζονται το ακριβές ποσό αυτής, ο τρόπος που υπολογίστηκε και οι λόγοι απόδοσής της”
ΠΗΓΗ: koutipandoras.gr
Η εταιρεία είχε αναλάβει την κατασκευή του οδικού άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα-Σπάρτη. Όπως είχε αποκαλύψει το HOT DOC οι υπρεσίες του υπουργείου καθυστέρησαν την κοινοποίηση υπουργικής απόφασης για την τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων του έργου, με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί ρήτρα αποζημίωσης ύψους 68 εκατ. ευρώ υπέρ της εταιρείας.
Η κα Μακρή ζητά από τα αρμόδια υπουργεία να της χορηγήσουν το φάκελο της σύμβασης, καθώς επίσης και αναλυτικά στοιχεία που θα παρουσιάζουν την απόφαση καταβολής αποζημίωσης στην εταιρεία Μορέας ΑΕ.
Διαβάστε αναλυτικά την ερώτηση της βουλευτή Κοζάνης των ΑΝΕΛ, Ραχήλ Μακρή:
“ΘΕΜΑ: «Υφίσταται κωλυσιεργία Κυβερνητικών στελεχών που χρεώνει τον Ελληνικό Λαό με 68 εκ ευρώ;»
Σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού «Hotdoc» (Τεύχος 33, Ιούλιος 2013) το Ελληνικό Δημόσιο αποζημίωσε με 68 εκατομμύρια ευρώ την εταιρεία Μωρέας Α.Ε. στην οποία με βάση το Νόμο 3559/2007 (ΦΕΚ Α/102/14.5.2007) κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης που αφορoύσε την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομού Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη.
Ο λόγος που οδήγησε στην κλήση του Ελληνικού Δημοσίου για απόδοση αποζημίωσης ήταν η καθυστέρηση δημοσίευσης της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που αφορούσε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή και λειτουργία του έργου.
Η εν λόγο ΚΥΑ δημοσιεύτηκε στις 11.1.2011 με Α.Π. 195212 (ΑΔΑ: 4ΑΡ40-Ι). Το αξιοπερίεργο όμως είναι πως ως Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης υπογράφει η κα Α. Μπατζελή η οποία είχε αποχωρήσει από το Υπουργείο λόγω ανασχηματισμού στις 7 Σεπτέμβριου του 2010 σύμφωνα με το ΠΔ88/2010 (ΦΕΚ Α154/7.9.2010).
Το θέμα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, έχει απασχολήσει και την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς έχει ξεκινήσει έρευνα από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) για το αν ήταν εσκεμμένη η πολύμηνη καθυστέρηση της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:
1. Αληθεύουν τα όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα του περιοδικού «Hotdoc» (Τεύχος 33, Ιούλιος 2013);
2. Σύμφωνα με την σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της εταιρείας πότε έπρεπε να έχει υπογραφεί η ΚΥΑ που αφορούσε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή και λειτουργία του έργου;
3. Πότε υπεγράφη τελικώς από τους συναρμόδιους Υπουργούς;
4. Αν υπεγράφη μέσα στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα που όριζε η σύμβαση ποιος είναι ο λόγος που δημοσιεύτηκε σε χρονικό διάστημα μεταγενέστερο με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί η ποινική ρήτρα που προφανώς προβλεπόταν στην σύμβαση;
5. Γιατί δημοσιεύτηκε απόφαση στις 11/1/2011 με υπογραφή της κα Μπατζελή η οποία είχε αποχωρήσει από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης από τις 7 Σεπτεμβρίου 2010;
6. Η εταιρεία Μορέας ΑΕ αποζημιώθηκε με 68 εκ. λόγω καθυστέρησης έκδοσης της απόφασης περιβαλλοντολογικών όρων; Εάν όχι, για ποιούς λόγους αποζημιώθηκε;
7. Ποιο είναι το ακριβές ύψος της αποζημίωσης προς την εταιρεία Μωρέας Α.Ε. και πως ακριβώς προκύπτει;
8. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η έρευνα από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) και πότε αναμένεται η δημοσίευση των αποτελεσμάτων αυτής;
Επίσης ζητείται και η κατάθεση των σχετικών εγγράφων:
1. Ο φάκελος της σύμβασης.
2. Αναλυτικά στοιχεία που θα παρουσιάζουν την απόφαση καταβολής αποζημίωσης στη εταιρεία Μωρέας Α.Ε. στα οποία θα εμφανίζονται το ακριβές ποσό αυτής, ο τρόπος που υπολογίστηκε και οι λόγοι απόδοσής της”
ΠΗΓΗ: koutipandoras.gr