Ραχήλ Μακρή: Επιτακτικό το αίτημα άμεσης ανέλκυσης του Sea Diamond
Μόλις είκοσι μήνες έχουν περάσει από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia στο νησί Τζίλιο ανοικτά της Τοσκάνης και ήδη ολοκληρώνεται η ανόρθωση και ρυμούλκυσή του.
Σε αντίθεση της άμεσης και αποτελεσματικής αντίδρασης της Ιταλικών Αρχών, οι Κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, το μόνο που έχουν να επιδείξουν είναι κωλυσιεργία και αναποτελεσματικότητα. Στην χώρα μας και ενώ έχουν παρέλθει πλέον των έξι ετών από το ναυάγιο του Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης στις 5 Απριλίου του 2007 τίποτα δεν έχει γίνει. Οι αποφάσεις θα έπρεπε να έχουν ληφθεί και υλοποιηθεί σε χρόνους αντίστοιχους με τους Ιταλικούς, γιατί το κρουαζιερόπλοιο ισορροπεί ακόμη και σήμερα πάνω σε έναν υποθαλάσσιο γκρεμό στα 120 μέτρα βάθος, με κίνδυνο να κατακρημνιστεί στα 290 μέτρα, γεγονός που θα πολλαπλασίαζε το κόστος ανέλκυσης και θα εκμηδένιζε τεχνικά και οικονομικά τις πιθανότητες επίλυσης του προβλήματος.
Επιπρόσθετα το βυθισμένο πλοίο αποτελεί μια "περιβαλλοντολογική βόμβα" αφού η απάντληση καυσίμων δεν έχει επιτευχθεί στον απαιτούμενο βαθμό. Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται από την παρατηρούμενη ανάδυση διαφόρων καταλοίπων, τα οποία καταγγέλλεται ότι διαφεύγουν πέραν των ορίων του υπάρχοντος πλωτού φράγματος.
Επιβάλλεται να επισημανθεί ότι πέρα από καύσιμα, λιπαντικά και λάδια μηχανής, το Sea Diamond έφερε 2.500 κυβικά μέτρα μονωτικών υλικών, περισσότερα από 400 κιλά ανόδια που περιέχουν βαρέα μέταλλα όπως μόλυβδο, κάδμιο και ψευδάργυρο, περισσότερα από 17.000 μέτρα καλωδιώσεων που περιέχουν χαλκό, περισσότερα από 300 λίτρα ηλεκτρολύτη στις μπαταρίες του πλοίου που περιέχουν ισχυρά οξέα, μόλυβδο και κάδμιο, άλλα χημικά όπως χρώματα, αντισκωριακά, σταθεροποιητές βαφών και επίσης, πολλές ηλεκτρονικές συσκευές στα όργανα και στις εγκαταστάσεις του πλοίου που περιέχουν υδράργυρο, ενώ όλες οι εύφλεκτες επιφάνειές του ήταν εμποτισμένες με βρωμιούχες επιβραδυντικές χημικές ενώσεις.
Δεδομένου ότι παρ’ όλες τις καθυστερήσεις στην ποινική εκδίκαση της υπόθεσης, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά επέρριψε πρόθεση για το ναυάγιο, ενώ το παρεπεμπτικό έκανε λόγο για αμέλεια και επέβαλλε βαριές ποινές φυλάκισης σε τρία βασικά στελέχη του πληρώματος.
Για τους λόγους αυτούς καθίσταται επιτακτικό το αίτημα άμεσης ανέλκυσης του Sea Diamond με επιβάρυνση της αρμόδιας ασφαλιστικής εταιρείας και όχι του ελληνικού δημοσίου, πριν η περιβαλλοντική ζημία σε ένα μνημείο παγκόσμιου φυσικού κάλλους και κύριο τουριστικό προορισμό σε Ελλάδα και Μεσόγειο όπως είναι η Καλντέρα αρχίσει και καθίσταται απροσμέτρητη και ανεπανόρθωτη.
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες απαιτούμε άμεση λύση που θα διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον και θα εξασφαλίζει την τουριστική και οικολογική επιβίωση του νησιού της Σαντορίνης, το οποίο αποτελεί κόσμημα του Αιγαίου.
Γραφείο Τύπου Ραχήλ Μακρή/Γραφείο Τύπου Έλενας Κουντουρά
Σε αντίθεση της άμεσης και αποτελεσματικής αντίδρασης της Ιταλικών Αρχών, οι Κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, το μόνο που έχουν να επιδείξουν είναι κωλυσιεργία και αναποτελεσματικότητα. Στην χώρα μας και ενώ έχουν παρέλθει πλέον των έξι ετών από το ναυάγιο του Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης στις 5 Απριλίου του 2007 τίποτα δεν έχει γίνει. Οι αποφάσεις θα έπρεπε να έχουν ληφθεί και υλοποιηθεί σε χρόνους αντίστοιχους με τους Ιταλικούς, γιατί το κρουαζιερόπλοιο ισορροπεί ακόμη και σήμερα πάνω σε έναν υποθαλάσσιο γκρεμό στα 120 μέτρα βάθος, με κίνδυνο να κατακρημνιστεί στα 290 μέτρα, γεγονός που θα πολλαπλασίαζε το κόστος ανέλκυσης και θα εκμηδένιζε τεχνικά και οικονομικά τις πιθανότητες επίλυσης του προβλήματος.
Επιπρόσθετα το βυθισμένο πλοίο αποτελεί μια "περιβαλλοντολογική βόμβα" αφού η απάντληση καυσίμων δεν έχει επιτευχθεί στον απαιτούμενο βαθμό. Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται από την παρατηρούμενη ανάδυση διαφόρων καταλοίπων, τα οποία καταγγέλλεται ότι διαφεύγουν πέραν των ορίων του υπάρχοντος πλωτού φράγματος.
Επιβάλλεται να επισημανθεί ότι πέρα από καύσιμα, λιπαντικά και λάδια μηχανής, το Sea Diamond έφερε 2.500 κυβικά μέτρα μονωτικών υλικών, περισσότερα από 400 κιλά ανόδια που περιέχουν βαρέα μέταλλα όπως μόλυβδο, κάδμιο και ψευδάργυρο, περισσότερα από 17.000 μέτρα καλωδιώσεων που περιέχουν χαλκό, περισσότερα από 300 λίτρα ηλεκτρολύτη στις μπαταρίες του πλοίου που περιέχουν ισχυρά οξέα, μόλυβδο και κάδμιο, άλλα χημικά όπως χρώματα, αντισκωριακά, σταθεροποιητές βαφών και επίσης, πολλές ηλεκτρονικές συσκευές στα όργανα και στις εγκαταστάσεις του πλοίου που περιέχουν υδράργυρο, ενώ όλες οι εύφλεκτες επιφάνειές του ήταν εμποτισμένες με βρωμιούχες επιβραδυντικές χημικές ενώσεις.
Δεδομένου ότι παρ’ όλες τις καθυστερήσεις στην ποινική εκδίκαση της υπόθεσης, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά επέρριψε πρόθεση για το ναυάγιο, ενώ το παρεπεμπτικό έκανε λόγο για αμέλεια και επέβαλλε βαριές ποινές φυλάκισης σε τρία βασικά στελέχη του πληρώματος.
Για τους λόγους αυτούς καθίσταται επιτακτικό το αίτημα άμεσης ανέλκυσης του Sea Diamond με επιβάρυνση της αρμόδιας ασφαλιστικής εταιρείας και όχι του ελληνικού δημοσίου, πριν η περιβαλλοντική ζημία σε ένα μνημείο παγκόσμιου φυσικού κάλλους και κύριο τουριστικό προορισμό σε Ελλάδα και Μεσόγειο όπως είναι η Καλντέρα αρχίσει και καθίσταται απροσμέτρητη και ανεπανόρθωτη.
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες απαιτούμε άμεση λύση που θα διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον και θα εξασφαλίζει την τουριστική και οικολογική επιβίωση του νησιού της Σαντορίνης, το οποίο αποτελεί κόσμημα του Αιγαίου.
Γραφείο Τύπου Ραχήλ Μακρή/Γραφείο Τύπου Έλενας Κουντουρά