Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Αγωγού TAP
Το 2019 θα είναι διαθέσιμες οι πρώτες ποσότητες φυσικού αερίου από τον αγωγό ΤΑΡ, στα πλαίσια μιας επένδυσης η οποία προβλέπεται να φτάσει συνολικά τα 40 δις. δολάρια, όπως δήλωσε η Λίζα Γκίβερτ, επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της κοινοπραξίας του αγωγού, μιλώντας σε διεθνές φόρουμ που διεξήχθη πρόσφατα στη Γερμανία.
Σύμφωνα με την κα Γκίβερτ, ο ΤΑΡ σκοπεύει να επεκτείνει στο μέλλον την χωρητικότητά του πέρα από τα αρχικά 10 δις. κ.μ., δίχως να αποκλείεται και το ενδεχόμενο να φτάσει τα 20 δις. κ.μ. εφόσον γίνουν διαθέσιμες και άλλες πηγές φυσικού αερίου στην περιοχή της Κασπίας. Παράλληλα, ιδιαίτερο βάρος δίνει η κοινοπραξία στη δυνατότητα αντίστροφης ροής του αγωγού, αλλά και σε έργα αποθήκευσης φυσικού αερίου κατά μήκος της διαδρομής του, τα οποία θα προσφέρουν αυξημένη ευελιξία στις αγορές της ΝΑ Ευρώπης.
Επίσης, κρίσιμος θεωρείται και ο ρόλος των διασυνδέσεων, μέσω των οποίων ο ΤΑΡ θα μπορεί να εφοδιάζει δυνητικά με αέριο χώρες οι οποίες κανονικά δεν θα είχαν πρόσβαση. Μια τέτοια διασύνδεση είναι ασφαλώς και ο ελληνοβουλγαρικός IGB. «Θα συνδεθούμε άμεσα με τον Trans Anatolian στα τουρκικά σύνορα και έχουμε τη δυνατότητα να διασυνδεθούμε με υφιστάμενα και σχεδιαζόμενα έργα αγωγών κατά μήκος της ΝΑ Ευρώπης», εξήγησε, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτά και τον αγωγό που μεταφέρει ρωσικό αέριο στην Ελλάδα σήμερα μέσω Βουλγαρίας. Με τον τρόπο αυτό, η διοίκηση του ΤΑΡ θεωρεί ότι δίνει απάντηση σε όσους ισχυρίζονται ότι ο αγωγός δεν θα μπορέσει να προμηθεύσει με αέριο χώρες πέραν από αυτές που διασχίζει.
Σύμφωνα με την κα Γκίβερτ, ο ΤΑΡ σκοπεύει να επεκτείνει στο μέλλον την χωρητικότητά του πέρα από τα αρχικά 10 δις. κ.μ., δίχως να αποκλείεται και το ενδεχόμενο να φτάσει τα 20 δις. κ.μ. εφόσον γίνουν διαθέσιμες και άλλες πηγές φυσικού αερίου στην περιοχή της Κασπίας. Παράλληλα, ιδιαίτερο βάρος δίνει η κοινοπραξία στη δυνατότητα αντίστροφης ροής του αγωγού, αλλά και σε έργα αποθήκευσης φυσικού αερίου κατά μήκος της διαδρομής του, τα οποία θα προσφέρουν αυξημένη ευελιξία στις αγορές της ΝΑ Ευρώπης.
Επίσης, κρίσιμος θεωρείται και ο ρόλος των διασυνδέσεων, μέσω των οποίων ο ΤΑΡ θα μπορεί να εφοδιάζει δυνητικά με αέριο χώρες οι οποίες κανονικά δεν θα είχαν πρόσβαση. Μια τέτοια διασύνδεση είναι ασφαλώς και ο ελληνοβουλγαρικός IGB. «Θα συνδεθούμε άμεσα με τον Trans Anatolian στα τουρκικά σύνορα και έχουμε τη δυνατότητα να διασυνδεθούμε με υφιστάμενα και σχεδιαζόμενα έργα αγωγών κατά μήκος της ΝΑ Ευρώπης», εξήγησε, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτά και τον αγωγό που μεταφέρει ρωσικό αέριο στην Ελλάδα σήμερα μέσω Βουλγαρίας. Με τον τρόπο αυτό, η διοίκηση του ΤΑΡ θεωρεί ότι δίνει απάντηση σε όσους ισχυρίζονται ότι ο αγωγός δεν θα μπορέσει να προμηθεύσει με αέριο χώρες πέραν από αυτές που διασχίζει.
Πηγη: energia.gr