Συνάντηση αντιπροσωπείας του ΣΥΡΙΖΑ με τον υπουργό Υποδομών
Αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ αποτελούμενη από τον βουλευτή Μεσσηνίας Θανάση Πετράκο και την Υπεύθυνη Τομέα Υποδομών και Μεταφορών βουλευτή Κοζάνης Ευγενία Ουζουνίδου συναντήθηκε με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησαν να ενημερωθούν:
Α) Για την πορεία του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Β) Για τις προοπτικές επανεκκίνησης των εργασιών του περιμετρικού της Καλαμάτας και το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λεύκτρου – Σπάρτη.
Γ) Για τη δημοπράτηση του έργου Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό- Τσακώνα.
Μετά την αναλυτική ενημέρωση που έγινε από τον κ. υπουργό και τους συνεργάτες του, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Πετράκος και Ε. Ουζουνίδου δήλωσαν:
Α) Για την ολοκλήρωση του έργου του Μορέα:
«Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων συμπεριφέρεται με απαράδεκτο και εκβιαστικό τρόπο, γεγονός που έχει ως συνέπια τη διακοπή των εργασιών στον περιμετρικό της Καλαμάτας και στο Λεύκτρο – Σπάρτη, παρότι έχει ολοκληρωθεί το 92% του συνολικού έργου του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη- Καλαμάτα και Λεύκτρο- Σπάρτη.
Ζητάμε από την κυβέρνηση να επανακινήσει τις εργασίες ώστε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό το σύνολο του έργου χωρίς να υποκύψει στους εκβιασμούς ούτε της ΕΤΕΠ ούτε του παραχωρησιούχου και του κατασκευαστή.»
Ο κ. υπουργός ενημέρωσε ότι αυτό που συζητά το Υπουργείο είναι η επέκταση της επιδότησης λειτουργίας, αν συνεχιστεί η μείωση της κίνησης, και δεσμεύτηκε ότι σε λίγες μέρες, αφού ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις και οι ενέργειες του Υπουργείου, θα ενημερώσει άμεσα τους βουλευτές.»
Β) Για το Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό – Τσακώνα
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τόνισαν:
«Πρέπει να εφαρμοστούν απολύτως τα χρονοδιαγράμματα που έχει ψηφίσει η Βουλή για την δημοπράτηση των έργων και των μελετών των συγκεκριμένων τμημάτων του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού.»
Ο κος Υπουργός δεσμεύτηκε ότι για το τμήμα Πάτρα – Πύργος θα γίνει η δημοπράτηση της κατασκευής του έργου μέσα στις καθορισμένες ημερομηνίες, παρότι υπάρχει μια καθυστέρηση από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Για το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα θα προχωρήσει η δημοπράτηση των μελετών των τεχνικών έργων και των υποστηρικτικών μελετών που λείπουν μέχρι τέλος Ιουνίου παρότι και σε αυτό το έργο υπάρχει καθυστέρηση από το Υπουργείο Ανάπτυξης.
Γ) Για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισαν πως:
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα έργο που πρέπει να ολοκληρωθεί .Ταλαιπωρεί τους κατοίκους της πόλης και πλήττει τον εμπορικό κόσμο. Υπάρχουν προβλήματα και ευθύνες σχετικά με την πορεία των εργασιών και από τις δύο πλευρές και εντοπίσανε ότι το πρόβλημα ξεκινάει από το σχεδιασμό του έργου και τα προβλήματα στις μελέτες εφαρμογής.»
Επίσης ρώτησαν για το ρόλο των τραπεζών και του Άκτωρα στην κύρια γραμμή του Μετρό .
Ο κ. υπουργός και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό συμφωνήσανε στην αρχική αδυναμία του κακού σχεδιασμού του Έργου. Αναφερθήκανε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα καθυστέρησης σήμερα είναι τα θέματα αρχαιολογίας, όπου τα ευρήματα ήταν μεγάλης σπουδαιότητας και με δυσκολίες αποκάλυψης. Βεβαίωσαν ότι το έργο δεν έχει σταματήσει και πως προχωράνε σε λύση των σκοπέλων που υπάρχουν με την Ανάδοχο εταιρεία. Ο κ. υπουργός διαβεβαίωσε ότι θα τηρηθεί αυστηρά η νομοθεσία στο έργο.
Τέλος ο κ. υπουργός δεσμεύτηκε να ενημερώσει την αντιπροσωπία/Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για τη θέση των τραπεζών σχετικά τη χρηματοδότηση του έργου μέσω του Αναδόχου.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησαν να ενημερωθούν:
Α) Για την πορεία του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Β) Για τις προοπτικές επανεκκίνησης των εργασιών του περιμετρικού της Καλαμάτας και το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λεύκτρου – Σπάρτη.
Γ) Για τη δημοπράτηση του έργου Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό- Τσακώνα.
Μετά την αναλυτική ενημέρωση που έγινε από τον κ. υπουργό και τους συνεργάτες του, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Πετράκος και Ε. Ουζουνίδου δήλωσαν:
Α) Για την ολοκλήρωση του έργου του Μορέα:
«Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων συμπεριφέρεται με απαράδεκτο και εκβιαστικό τρόπο, γεγονός που έχει ως συνέπια τη διακοπή των εργασιών στον περιμετρικό της Καλαμάτας και στο Λεύκτρο – Σπάρτη, παρότι έχει ολοκληρωθεί το 92% του συνολικού έργου του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη- Καλαμάτα και Λεύκτρο- Σπάρτη.
Ζητάμε από την κυβέρνηση να επανακινήσει τις εργασίες ώστε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό το σύνολο του έργου χωρίς να υποκύψει στους εκβιασμούς ούτε της ΕΤΕΠ ούτε του παραχωρησιούχου και του κατασκευαστή.»
Ο κ. υπουργός ενημέρωσε ότι αυτό που συζητά το Υπουργείο είναι η επέκταση της επιδότησης λειτουργίας, αν συνεχιστεί η μείωση της κίνησης, και δεσμεύτηκε ότι σε λίγες μέρες, αφού ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις και οι ενέργειες του Υπουργείου, θα ενημερώσει άμεσα τους βουλευτές.»
Β) Για το Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό – Τσακώνα
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τόνισαν:
«Πρέπει να εφαρμοστούν απολύτως τα χρονοδιαγράμματα που έχει ψηφίσει η Βουλή για την δημοπράτηση των έργων και των μελετών των συγκεκριμένων τμημάτων του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού.»
Ο κος Υπουργός δεσμεύτηκε ότι για το τμήμα Πάτρα – Πύργος θα γίνει η δημοπράτηση της κατασκευής του έργου μέσα στις καθορισμένες ημερομηνίες, παρότι υπάρχει μια καθυστέρηση από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Για το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα θα προχωρήσει η δημοπράτηση των μελετών των τεχνικών έργων και των υποστηρικτικών μελετών που λείπουν μέχρι τέλος Ιουνίου παρότι και σε αυτό το έργο υπάρχει καθυστέρηση από το Υπουργείο Ανάπτυξης.
Γ) Για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισαν πως:
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα έργο που πρέπει να ολοκληρωθεί .Ταλαιπωρεί τους κατοίκους της πόλης και πλήττει τον εμπορικό κόσμο. Υπάρχουν προβλήματα και ευθύνες σχετικά με την πορεία των εργασιών και από τις δύο πλευρές και εντοπίσανε ότι το πρόβλημα ξεκινάει από το σχεδιασμό του έργου και τα προβλήματα στις μελέτες εφαρμογής.»
Επίσης ρώτησαν για το ρόλο των τραπεζών και του Άκτωρα στην κύρια γραμμή του Μετρό .
Ο κ. υπουργός και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό συμφωνήσανε στην αρχική αδυναμία του κακού σχεδιασμού του Έργου. Αναφερθήκανε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα καθυστέρησης σήμερα είναι τα θέματα αρχαιολογίας, όπου τα ευρήματα ήταν μεγάλης σπουδαιότητας και με δυσκολίες αποκάλυψης. Βεβαίωσαν ότι το έργο δεν έχει σταματήσει και πως προχωράνε σε λύση των σκοπέλων που υπάρχουν με την Ανάδοχο εταιρεία. Ο κ. υπουργός διαβεβαίωσε ότι θα τηρηθεί αυστηρά η νομοθεσία στο έργο.
Τέλος ο κ. υπουργός δεσμεύτηκε να ενημερώσει την αντιπροσωπία/Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για τη θέση των τραπεζών σχετικά τη χρηματοδότηση του έργου μέσω του Αναδόχου.