«Αναξιοκρατικές και αδιαφανείς τοποθετήσεις διευθυντών Εφοριών»
Μία από τις σοβαρότερες συνέπειες της μνημονιακής αυταρχικοποίησης των λειτουργιών του δημοσίου τομέα, αποτελεί και η αναξιοκρατική και αδιαφανής επιλογή «ημετέρων» προϊσταμένων και διευθυντών σε όλο το φάσμα του Δημοσίου.
Αυτή η αήθης και αδιαφανής πρακτική θεσμοθετήθηκε για τις πλέον νευραλγικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών τις Εφορίες, με το νόμο 4002/2011, άρθρο 55, παρ.21, σύμφωνα με το οποίο καθ’ όλη τη διάρκεια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, η τοποθέτηση και η λήξη θητείας των προϊσταμένων οργανικών μονάδων, επιπέδου τμήματος, υποδιεύθυνσης και διεύθυνσης του Υπουργείου Οικονομικών, διενεργείται χωρίς τη διαδικασία που προβλέπεται στις διατάξεις των άρθρων 84, 85 και 86 του υπαλληλικού κώδικα (ν.3528/2007) και του άρθρου 5 του ν. 3839/2010 (με τις οποίες θεσμοθετήθηκαν έστω και βασικά αξιοκρατικά κριτήρια), αλλά με μόνη απόφαση του κ. Υπουργού Οικονομικών.
Η πρακτική αυτή υιοθετήθηκε από τον εκάστοτε αρμόδιο Υφυπουργό Οικονομικών στις κρίσεις Διευθυντών στις εναπομείνασες Εφορίες.
Η πάγια θέση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες για την κατάργηση των διατάξεων του αναφερόμενου άρθρου και την εφαρμογή αποκλειστικά μετρήσιμων, ενιαίων, διαφανών και αντικειμενικών κριτηρίων για τη διασφάλιση της αξιοκρατίας και της διαφάνειας των κρίσεων δυστυχώς δεν έχει γίνει αποδεκτή.
Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί και η πρόσφατη καθαίρεση του Διευθυντή στη Δ.Ο.Υ Κοζάνης, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων. Η απαράδεκτη αυτή απόφαση αδίκησε κατάφωρα τον προηγούμενο διευθυντή της Δ.Ο.Υ, ο οποίος είχε υπερκαλύψει κατά 105% (!) τους στόχους που του είχαν τεθεί και σύμφωνα με τον νόμο, έπρεπε να κριθεί θετικά και να συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του από την ίδια θέση.
Την αδικία σε βάρος του προηγούμενου διευθυντή έχει καταγγείλει και ο Σύλλογος Εφοριακών Δυτικής Μακεδονίας με ανακοίνωσή του.
Με βάση τα ανωτέρω και:
Επειδή η ρύθμιση του άρθρου 55 παρ.21 του νόμου 4002/2011 κρίνεται και εκ της εφαρμογής αδιαφανής, ενάντια στο δημόσιο συμφέρον και την αξιοκρατία,
Επειδή οι πλέον νευραλγικές υπηρεσίες όπως αυτές των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών με αυτήν τη ρύθμιση γυρίζουν σε εποχές και λογικές «Μαυρογιαλούρου»,
Επειδή, δεν τεκμηριώνεται η πρόσφατη, απαράδεκτη και αναξιοκρατική καθαίρεση του Προϊσταμένου της εφορίας,
Επειδή πρόσφατα ψηφίστηκε το νέο μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής 2015-2018,
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
- Πότε προτίθεται να καταργήσει την απαράδεκτη ρύθμιση του άρθρου 55 παρ.21 του 4002/2011,
- Σε πόσες κρίσεις και τοποθετήσεις προέβη από τον Αύγουστο του 2011 βάση αυτής της ρύθμισης;
- Τι προτίθεται να πράξει προκειμένου να αποκατασταθεί η αδικία σε βάρος του πρώην διευθυντή της Δ.Ο.Υ Κοζάνης, ο οποίος απομακρύνθηκε από την θέση του με τελείως απαράδεκτο και αναξιοκρατικό τρόπο;
- Με ποια κριτήρια καθαιρέθηκε ο συγκεκριμένος Διευθυντής και επελέγη άλλος;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Ευγενία Ουζουνίδου
Δημήτρης Γελαλής
Θανάσης Πετράκος
Αυτή η αήθης και αδιαφανής πρακτική θεσμοθετήθηκε για τις πλέον νευραλγικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών τις Εφορίες, με το νόμο 4002/2011, άρθρο 55, παρ.21, σύμφωνα με το οποίο καθ’ όλη τη διάρκεια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, η τοποθέτηση και η λήξη θητείας των προϊσταμένων οργανικών μονάδων, επιπέδου τμήματος, υποδιεύθυνσης και διεύθυνσης του Υπουργείου Οικονομικών, διενεργείται χωρίς τη διαδικασία που προβλέπεται στις διατάξεις των άρθρων 84, 85 και 86 του υπαλληλικού κώδικα (ν.3528/2007) και του άρθρου 5 του ν. 3839/2010 (με τις οποίες θεσμοθετήθηκαν έστω και βασικά αξιοκρατικά κριτήρια), αλλά με μόνη απόφαση του κ. Υπουργού Οικονομικών.
Η πρακτική αυτή υιοθετήθηκε από τον εκάστοτε αρμόδιο Υφυπουργό Οικονομικών στις κρίσεις Διευθυντών στις εναπομείνασες Εφορίες.
Η πάγια θέση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες για την κατάργηση των διατάξεων του αναφερόμενου άρθρου και την εφαρμογή αποκλειστικά μετρήσιμων, ενιαίων, διαφανών και αντικειμενικών κριτηρίων για τη διασφάλιση της αξιοκρατίας και της διαφάνειας των κρίσεων δυστυχώς δεν έχει γίνει αποδεκτή.
Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί και η πρόσφατη καθαίρεση του Διευθυντή στη Δ.Ο.Υ Κοζάνης, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων. Η απαράδεκτη αυτή απόφαση αδίκησε κατάφωρα τον προηγούμενο διευθυντή της Δ.Ο.Υ, ο οποίος είχε υπερκαλύψει κατά 105% (!) τους στόχους που του είχαν τεθεί και σύμφωνα με τον νόμο, έπρεπε να κριθεί θετικά και να συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του από την ίδια θέση.
Την αδικία σε βάρος του προηγούμενου διευθυντή έχει καταγγείλει και ο Σύλλογος Εφοριακών Δυτικής Μακεδονίας με ανακοίνωσή του.
Με βάση τα ανωτέρω και:
Επειδή η ρύθμιση του άρθρου 55 παρ.21 του νόμου 4002/2011 κρίνεται και εκ της εφαρμογής αδιαφανής, ενάντια στο δημόσιο συμφέρον και την αξιοκρατία,
Επειδή οι πλέον νευραλγικές υπηρεσίες όπως αυτές των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών με αυτήν τη ρύθμιση γυρίζουν σε εποχές και λογικές «Μαυρογιαλούρου»,
Επειδή, δεν τεκμηριώνεται η πρόσφατη, απαράδεκτη και αναξιοκρατική καθαίρεση του Προϊσταμένου της εφορίας,
Επειδή πρόσφατα ψηφίστηκε το νέο μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής 2015-2018,
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
- Πότε προτίθεται να καταργήσει την απαράδεκτη ρύθμιση του άρθρου 55 παρ.21 του 4002/2011,
- Σε πόσες κρίσεις και τοποθετήσεις προέβη από τον Αύγουστο του 2011 βάση αυτής της ρύθμισης;
- Τι προτίθεται να πράξει προκειμένου να αποκατασταθεί η αδικία σε βάρος του πρώην διευθυντή της Δ.Ο.Υ Κοζάνης, ο οποίος απομακρύνθηκε από την θέση του με τελείως απαράδεκτο και αναξιοκρατικό τρόπο;
- Με ποια κριτήρια καθαιρέθηκε ο συγκεκριμένος Διευθυντής και επελέγη άλλος;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Ευγενία Ουζουνίδου
Δημήτρης Γελαλής
Θανάσης Πετράκος