ΕΛΜΕ Εορδαίας για «Τράπεζα θεμάτων»: Πρόχειρα ναι, γρήγορα όχι
Πρόχειρα σχεδιασμένη ,αργά κατατεθειμένη στην εκπαιδευτική κοινότητα! Η πολυδιαφημισμένη τράπεζα θεμάτων άρχισε να εφαρμόζεται για πρώτη φορά φέτος στην Α λυκείου .Μέσα σε λίγες μέρες εφαρμογής της αποδείχτηκε η αναμενόμενη αποτυχία. Θα εξηγήσουμε με απλό τρόπο το γιατί.
Η δημοσιοποίηση των θεμάτων έγινε τρεις μέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων, σε μια περίοδο που οι μαθητές δεν βρίσκονται στα σχολεία ώστε να ζητήσουν βοήθεια από τους καθηγητές τους, με αποτέλεσμα να στραφούν στα φροντιστήρια. Η μόρφωση θα αποτελεί πλέον προνόμιο των λίγων, αποκλείοντας από αυτήν τα λαϊκά στρώματα. Με την αυταρχική του πολιτική ,ο επιχειρηματίας, υπουργός παιδείας βιάζεται να απομακρύνει από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση τους οικονομικά ανίσχυρους μαθητές και να απαλλαγεί από το προσωπικό του. Θέλει να οδηγήσει τους μαθητές στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) και στη πεντάμηνη “μαθητεία” των 300 ευρώ χωρίς δικαιώματα, με σκυμμένο το κεφάλι, παραδομένο στην ασυδοσία των εργοδοτών. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί Λυκείων τα θέματα της τράπεζας είναι πρόχειρα, δύσκολα, με απαιτήσεις χρόνου, δύσκολες διατυπώσεις, λάθη, εκτός ύλης, απαιτήσεις αποστήθισης - απομνημόνευσης. Άλλα θέματα είναι εξαιρετικά εύκολα και άλλα πολύ δύσκολα, με αποτέλεσμα να εξαρτάται η επίδοση των μαθητών από την κλήρωση, κάποιοι μαθητές μπορούν να ευνοηθούν εάν η κλήρωση βγάλει εύκολα θέματα και άλλοι στο διπλανό σχολείο να απορριφθούν εάν η κλήρωση βγάλει δύσκολα θέματα. Ο ρόλος του λυκείου από φορέας γνώσης και μόρφωσης μετατρέπεται σε βοήθημα για τα θέματα της τράπεζας. Το υπουργείο αναγκάζει τους καθηγητές από την αρχή της σχολικής χρονιάς να λύνουν ΜΟΝΟ τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων. Οι συνέπειες θα είναι ακόμη περισσότερη ενίσχυση της παπαγαλίας και της μηχανιστικής αντίληψης ενώ η μόρφωση, η γνώση, η κριτική ικανότητα θα οδηγηθούν στην πυρά. Όλα αυτά φυσικά θα οδηγήσουν στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με βάση και τις επιδόσεις των μαθητών και οι «αξιολογητές θεμάτων» μακριά από τον επιστημονικό και παιδαγωγικό τους ρόλο θα ωφεληθούν από τα 1.570.000 ευρώ του ΕΣΠΑ Οι εκπαιδευτικοί μαζί με μαθητές και γονείς μπορουμε να αγωνιστούμε: Για την κατάργηση του νόμου περί νέου λυκείου. Για την αποδέσμευση των εξετάσεων απόκτησης του απολυτηρίου λυκείου από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο μόνος δρόμος είναι η ανατροπή αυτής της βάρβαρης αντιπαιδαγωγικής αντιεπιστημονικής και αντιλαϊκής πολιτικής
ΕΛΜΕ Εορδαίας
Η δημοσιοποίηση των θεμάτων έγινε τρεις μέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων, σε μια περίοδο που οι μαθητές δεν βρίσκονται στα σχολεία ώστε να ζητήσουν βοήθεια από τους καθηγητές τους, με αποτέλεσμα να στραφούν στα φροντιστήρια. Η μόρφωση θα αποτελεί πλέον προνόμιο των λίγων, αποκλείοντας από αυτήν τα λαϊκά στρώματα. Με την αυταρχική του πολιτική ,ο επιχειρηματίας, υπουργός παιδείας βιάζεται να απομακρύνει από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση τους οικονομικά ανίσχυρους μαθητές και να απαλλαγεί από το προσωπικό του. Θέλει να οδηγήσει τους μαθητές στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) και στη πεντάμηνη “μαθητεία” των 300 ευρώ χωρίς δικαιώματα, με σκυμμένο το κεφάλι, παραδομένο στην ασυδοσία των εργοδοτών. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί Λυκείων τα θέματα της τράπεζας είναι πρόχειρα, δύσκολα, με απαιτήσεις χρόνου, δύσκολες διατυπώσεις, λάθη, εκτός ύλης, απαιτήσεις αποστήθισης - απομνημόνευσης. Άλλα θέματα είναι εξαιρετικά εύκολα και άλλα πολύ δύσκολα, με αποτέλεσμα να εξαρτάται η επίδοση των μαθητών από την κλήρωση, κάποιοι μαθητές μπορούν να ευνοηθούν εάν η κλήρωση βγάλει εύκολα θέματα και άλλοι στο διπλανό σχολείο να απορριφθούν εάν η κλήρωση βγάλει δύσκολα θέματα. Ο ρόλος του λυκείου από φορέας γνώσης και μόρφωσης μετατρέπεται σε βοήθημα για τα θέματα της τράπεζας. Το υπουργείο αναγκάζει τους καθηγητές από την αρχή της σχολικής χρονιάς να λύνουν ΜΟΝΟ τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων. Οι συνέπειες θα είναι ακόμη περισσότερη ενίσχυση της παπαγαλίας και της μηχανιστικής αντίληψης ενώ η μόρφωση, η γνώση, η κριτική ικανότητα θα οδηγηθούν στην πυρά. Όλα αυτά φυσικά θα οδηγήσουν στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με βάση και τις επιδόσεις των μαθητών και οι «αξιολογητές θεμάτων» μακριά από τον επιστημονικό και παιδαγωγικό τους ρόλο θα ωφεληθούν από τα 1.570.000 ευρώ του ΕΣΠΑ Οι εκπαιδευτικοί μαζί με μαθητές και γονείς μπορουμε να αγωνιστούμε: Για την κατάργηση του νόμου περί νέου λυκείου. Για την αποδέσμευση των εξετάσεων απόκτησης του απολυτηρίου λυκείου από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο μόνος δρόμος είναι η ανατροπή αυτής της βάρβαρης αντιπαιδαγωγικής αντιεπιστημονικής και αντιλαϊκής πολιτικής
ΕΛΜΕ Εορδαίας