«Πρέπει να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων με την επαναπρόσληψη των 249 πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής»
Με ερώτηση που συνυπογράφεται από την Ευγενία Ουζουνίδου (Βουλευτή Κοζάνης)και τον Θανάση Πετράκο (Βουλευτή Μεσσηνίας) υπογραμμίζεται η απαξίωση της ΥΠΑ από όλες τις κυβερνήσεις μέχρι σήμερα. Διαπιστώθηκε, με επιθεώρηση που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβρη στην ΥΠΑ,
ότι για πολλοστή φορά η χώρα μας αδυνατεί να προσαρμοστεί στα διεθνή πρότυπα της ασφάλειας πτήσεων. Παράλληλα, η απόφαση της κυβέρνησης για την απομάκρυνση των επιφορτισμένων με την επιθεώρηση αεροσκαφών 249 εργαζομένων στην ΥΠΑ, πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής, θέτει υπό μεγάλη αμφισβήτηση την ασφάλεια των πτητικών μέσων.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ-AKE
ΠΡΟΣ τον Κ Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
ΘΕΜΑ: «Πρέπει να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων με την επαναπρόσληψη των 249 πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής»
Το Δεκέμβριο του 2000 διαπιστώθηκε σε επιθεώρηση του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) ότι η ΥΠΑ διέθετε 15 επιθεωρητές ασφάλειας πτήσεων, οι οποίοι επιφορτίζονταν με τον έλεγχο 424 αεροσκαφών και περισσότερων των 4.000 αδειών-πτυχίων αεροπορικού προσωπικού. Έτσι η χώρα υποβαθμίστηκε σε επίπεδο ασφαλείας. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η ΥΠΑ δέχθηκε μία ακόμη επιθεώρηση κατά την οποία διαπιστώθηκε, για πολλοστή φορά, ότι η χώρα μας αδυνατεί να προσαρμοστεί στα διεθνή πρότυπα της ασφάλειας πτήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, η Ένωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ολυμπιακής Αεροπορίας (EPTAOA) κατήγγειλε στις 8 του περασμένου Νοεμβρίου, ότι το προσωπικό της ΥΠΑ, δεν μπορεί να παρέχει πιστοποίηση και αποδέσμευση πτητικών μέσων και αεροπορικού υλικού, όπως ορίζεται από τους νόμους Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA).
14 χρόνια μετά την υποβάθμιση της Ελλάδας, η ΥΠΑ συνεχίζει να υπολειτουργεί λόγω της απαξίωσης της από όλες τις κυβερνήσεις μέχρι σήμερα.
Η απόφαση για την απομάκρυνση των επιφορτισμένων με την επιθεώρηση αεροσκαφών 249 εργαζομένων στην ΥΠΑ, πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ τον Οκτώβριο του 2013, θέτει υπό αμφισβήτηση την ασφάλεια των πτητικών μέσων. Σήμερα δεν υπάρχουν επιθεωρητές ασφαλείας πτήσεων με αρμοδιότητα να ελέγχουν τις Σχολές Εκπαίδευσης Χειριστών αλλά και μηχανικών αεροσκαφών, με αποτέλεσμα οι επιθεωρήσεις να γίνονται ακόμη από μόνιμους υπαλλήλους της Υπηρεσίας, οι οποίοι όμως δεν πληρούν τις προδιαγραφές. Η απόφαση αυτή ήταν απόρροια των μνημονιακών δεσμεύσεων της κυβέρνησης και όχι ενός πραγματικού σχεδίου αναδιάρθρωσης της υπηρεσίας που θα αύξανε την ασφάλεια των πτήσεων και των ιπτάμενων μέσων.
Η ελληνική κυβέρνηση, εκτελώντας τις επιταγές της τρόικας για μείωση του αριθμού των δημοσιών υπαλλήλων, αποφάσισε να θέσει αδικαιολόγητα σε διαθεσιμότητα 249 πρώην υπαλλήλους της Ολυμπιακής, οι οποίοι είχαν απορροφηθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) οι περισσότεροι εκ των οποίων ήταν επιφορτισμένοι με το έργο της επιθεώρησης των αεροσκαφών που προσγειώνονταν στην Ελλάδα.
Με την 2531/23.10.2013 Κοινή Απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΦΕΚ Β 2698), καταργήθηκαν ως «μη αναγκαίες» 249 θέσεις ιπτάμενων χειριστών και μηχανικών αεροσκαφών, κατ' εφαρμογή της παρ.1 του άρθρου 90 του ν.4172/2013(ΦΕΚΑ167). Η απόφαση αυτή έρχεται σε αντίθεση με την απόφαση του πενταμελούς Υπερεσιακού Συμβουλίου Προσωπικού της 10ης και 11ης Αυγούστου του 2011 σύμφωνα με την οποία «δεν πλεονάζει προσωπικό από τους μηχανικούς αεροσκαφών».
Η απομάκρυνση των πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής είναι ακατανόητη δεδομένο ότι το έργο τους ήταν νευραλγικής σημασίας, καθότι αποτελούν σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα του ελέγχου της ασφάλειας πτήσεων. Άλλωστε, για τον λόγο αυτό είχε αποφασισθεί και η μεταφορά τους από την Ολυμπιακή στην ΥΠΑ. Η απομάκρυνση των 249 πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακή ήταν αποτέλεσμα παρεμβάσεων και μηχανισμών προκειμένου να αποπεμφθούν συγκεκριμένοι άνθρωποι των οποίων το έργο ήταν αναμφισβήτητο, αλλά και ενοχλητικό. Κι αυτό γιατί επανειλημμένως παρενέβησαν κατά συμφερόντων ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών, οι οποίες με τον έναν ή τον άλλον τρόπο παραβιάζουν τους κανονισμούς και θέτουν υπό αμφισβήτηση την ασφάλεια των πτήσεων και των πτητικών μέσων.
Τέλος, αποτέλεσμα των αποφάσεων της διοίκησης της ΥΠΑ καθώς και των απομακρύνσεων προσωπικού, η χώρας μας υποβαθμίστηκε από δυο χώρες (Ινδία, Κίνα) λόγω χαμηλής αξιολόγησης της ΥΠΑ. Στο παραπάνω έρχεται να προστεθεί και η προειδοποίηση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) από τον περασμένο Δεκέμβριο για το ενδεχόμενο καθήλωσης κάθε αεροσκάφους που θα προσγειώνεται στη χώρα μας, λόγω της αδυναμίας διενέργειας των απαραίτητων ελέγχων.
Κατόπιν των παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός :
1. Γιατί η κυβέρνηση έθεσε σε διαθεσιμότητα τους 249 πρώην υπαλλήλους της Ολυμπιακής, οι οποίοι είχαν απορροφηθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), όταν οι περισσότεροι ήταν επιφορτισμένοι με το έργο της επιθεώρησης των αεροσκαφών που προσγειώνονταν στην Ελλάδα;
2. Σκοπεύει το Υπουργείο να διακόψει την διαθεσιμότητα των 249 πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής και να τους θέσει άμεσα στην διάθεση της υπηρεσίας τους;
3. Από την ημέρα που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα οι 249 πρώην υπάλληλοι της Ολυμπιακής, ποιοι πραγματοποιούν τις επιθεωρήσεις των αεροσκαφών που προσγειώνονται στην Ελλάδα; Διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα και πιστοποιήσεις για τους ελέγχους αυτούς;
4. Πώς δικαιολογείται ότι οι 249 πρώην εργαζόμενοι της Ολυμπιακής που μετακινήθηκαν στην ΥΠΑ ως απαραίτητοι, στην συνέχεια κρίθηκαν ως «μη αναγκαίοι»;
5. Σε ποια κατηγορία έχει κατατάξει η Αμερικανική FAA την ΥΠΑ;
6. Έχει προχωρήσει η ΥΠΑ σε συμβάσεις με εξωτερικούς συνεργάτες για την κάλυψη των αναγκών της; Αν ναι, τι ανάγκες καλύπτουν; Και με τι συμβάσεις;
7. Έχει προχωρήσει η ΥΠΑ σε συμβάσεις με εξωτερικούς συνεργάτες υπαλλήλους του ICAO; Αν ναι, τι ανάγκες καλύπτουν; Και με τι συμβάσεις;
Αίτησης κατάθεσης εγγράφων
Παρακαλείσθε να καταθέσετε στην Εθνική Αντιπροσωπεία:
1. Όλα τα απαιτούμενα έγγραφα, που τεκμηριώνουν τις απαντήσεις στα παραπάνω.
2. Όλα τα σχετικά έγγραφα συμβάσεων της ΥΠΑ, για την κάλυψη αναγκών όπως αναφέρεται στα ερωτήματα.
3. Την αρ.799 Έκθεση Αναδιοργάνωσης της ΥΠΑ.
Οι ερωτώντες και αιτούντες βουλευτές
Πετράκος Αθανάσιος
Ουζουνίδου Ευγενία
ότι για πολλοστή φορά η χώρα μας αδυνατεί να προσαρμοστεί στα διεθνή πρότυπα της ασφάλειας πτήσεων. Παράλληλα, η απόφαση της κυβέρνησης για την απομάκρυνση των επιφορτισμένων με την επιθεώρηση αεροσκαφών 249 εργαζομένων στην ΥΠΑ, πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής, θέτει υπό μεγάλη αμφισβήτηση την ασφάλεια των πτητικών μέσων.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ-AKE
ΠΡΟΣ τον Κ Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
ΘΕΜΑ: «Πρέπει να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων με την επαναπρόσληψη των 249 πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής»
Το Δεκέμβριο του 2000 διαπιστώθηκε σε επιθεώρηση του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) ότι η ΥΠΑ διέθετε 15 επιθεωρητές ασφάλειας πτήσεων, οι οποίοι επιφορτίζονταν με τον έλεγχο 424 αεροσκαφών και περισσότερων των 4.000 αδειών-πτυχίων αεροπορικού προσωπικού. Έτσι η χώρα υποβαθμίστηκε σε επίπεδο ασφαλείας. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η ΥΠΑ δέχθηκε μία ακόμη επιθεώρηση κατά την οποία διαπιστώθηκε, για πολλοστή φορά, ότι η χώρα μας αδυνατεί να προσαρμοστεί στα διεθνή πρότυπα της ασφάλειας πτήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, η Ένωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ολυμπιακής Αεροπορίας (EPTAOA) κατήγγειλε στις 8 του περασμένου Νοεμβρίου, ότι το προσωπικό της ΥΠΑ, δεν μπορεί να παρέχει πιστοποίηση και αποδέσμευση πτητικών μέσων και αεροπορικού υλικού, όπως ορίζεται από τους νόμους Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA).
14 χρόνια μετά την υποβάθμιση της Ελλάδας, η ΥΠΑ συνεχίζει να υπολειτουργεί λόγω της απαξίωσης της από όλες τις κυβερνήσεις μέχρι σήμερα.
Η απόφαση για την απομάκρυνση των επιφορτισμένων με την επιθεώρηση αεροσκαφών 249 εργαζομένων στην ΥΠΑ, πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ τον Οκτώβριο του 2013, θέτει υπό αμφισβήτηση την ασφάλεια των πτητικών μέσων. Σήμερα δεν υπάρχουν επιθεωρητές ασφαλείας πτήσεων με αρμοδιότητα να ελέγχουν τις Σχολές Εκπαίδευσης Χειριστών αλλά και μηχανικών αεροσκαφών, με αποτέλεσμα οι επιθεωρήσεις να γίνονται ακόμη από μόνιμους υπαλλήλους της Υπηρεσίας, οι οποίοι όμως δεν πληρούν τις προδιαγραφές. Η απόφαση αυτή ήταν απόρροια των μνημονιακών δεσμεύσεων της κυβέρνησης και όχι ενός πραγματικού σχεδίου αναδιάρθρωσης της υπηρεσίας που θα αύξανε την ασφάλεια των πτήσεων και των ιπτάμενων μέσων.
Η ελληνική κυβέρνηση, εκτελώντας τις επιταγές της τρόικας για μείωση του αριθμού των δημοσιών υπαλλήλων, αποφάσισε να θέσει αδικαιολόγητα σε διαθεσιμότητα 249 πρώην υπαλλήλους της Ολυμπιακής, οι οποίοι είχαν απορροφηθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) οι περισσότεροι εκ των οποίων ήταν επιφορτισμένοι με το έργο της επιθεώρησης των αεροσκαφών που προσγειώνονταν στην Ελλάδα.
Με την 2531/23.10.2013 Κοινή Απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΦΕΚ Β 2698), καταργήθηκαν ως «μη αναγκαίες» 249 θέσεις ιπτάμενων χειριστών και μηχανικών αεροσκαφών, κατ' εφαρμογή της παρ.1 του άρθρου 90 του ν.4172/2013(ΦΕΚΑ167). Η απόφαση αυτή έρχεται σε αντίθεση με την απόφαση του πενταμελούς Υπερεσιακού Συμβουλίου Προσωπικού της 10ης και 11ης Αυγούστου του 2011 σύμφωνα με την οποία «δεν πλεονάζει προσωπικό από τους μηχανικούς αεροσκαφών».
Η απομάκρυνση των πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής είναι ακατανόητη δεδομένο ότι το έργο τους ήταν νευραλγικής σημασίας, καθότι αποτελούν σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα του ελέγχου της ασφάλειας πτήσεων. Άλλωστε, για τον λόγο αυτό είχε αποφασισθεί και η μεταφορά τους από την Ολυμπιακή στην ΥΠΑ. Η απομάκρυνση των 249 πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακή ήταν αποτέλεσμα παρεμβάσεων και μηχανισμών προκειμένου να αποπεμφθούν συγκεκριμένοι άνθρωποι των οποίων το έργο ήταν αναμφισβήτητο, αλλά και ενοχλητικό. Κι αυτό γιατί επανειλημμένως παρενέβησαν κατά συμφερόντων ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών, οι οποίες με τον έναν ή τον άλλον τρόπο παραβιάζουν τους κανονισμούς και θέτουν υπό αμφισβήτηση την ασφάλεια των πτήσεων και των πτητικών μέσων.
Τέλος, αποτέλεσμα των αποφάσεων της διοίκησης της ΥΠΑ καθώς και των απομακρύνσεων προσωπικού, η χώρας μας υποβαθμίστηκε από δυο χώρες (Ινδία, Κίνα) λόγω χαμηλής αξιολόγησης της ΥΠΑ. Στο παραπάνω έρχεται να προστεθεί και η προειδοποίηση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) από τον περασμένο Δεκέμβριο για το ενδεχόμενο καθήλωσης κάθε αεροσκάφους που θα προσγειώνεται στη χώρα μας, λόγω της αδυναμίας διενέργειας των απαραίτητων ελέγχων.
Κατόπιν των παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός :
1. Γιατί η κυβέρνηση έθεσε σε διαθεσιμότητα τους 249 πρώην υπαλλήλους της Ολυμπιακής, οι οποίοι είχαν απορροφηθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), όταν οι περισσότεροι ήταν επιφορτισμένοι με το έργο της επιθεώρησης των αεροσκαφών που προσγειώνονταν στην Ελλάδα;
2. Σκοπεύει το Υπουργείο να διακόψει την διαθεσιμότητα των 249 πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής και να τους θέσει άμεσα στην διάθεση της υπηρεσίας τους;
3. Από την ημέρα που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα οι 249 πρώην υπάλληλοι της Ολυμπιακής, ποιοι πραγματοποιούν τις επιθεωρήσεις των αεροσκαφών που προσγειώνονται στην Ελλάδα; Διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα και πιστοποιήσεις για τους ελέγχους αυτούς;
4. Πώς δικαιολογείται ότι οι 249 πρώην εργαζόμενοι της Ολυμπιακής που μετακινήθηκαν στην ΥΠΑ ως απαραίτητοι, στην συνέχεια κρίθηκαν ως «μη αναγκαίοι»;
5. Σε ποια κατηγορία έχει κατατάξει η Αμερικανική FAA την ΥΠΑ;
6. Έχει προχωρήσει η ΥΠΑ σε συμβάσεις με εξωτερικούς συνεργάτες για την κάλυψη των αναγκών της; Αν ναι, τι ανάγκες καλύπτουν; Και με τι συμβάσεις;
7. Έχει προχωρήσει η ΥΠΑ σε συμβάσεις με εξωτερικούς συνεργάτες υπαλλήλους του ICAO; Αν ναι, τι ανάγκες καλύπτουν; Και με τι συμβάσεις;
Αίτησης κατάθεσης εγγράφων
Παρακαλείσθε να καταθέσετε στην Εθνική Αντιπροσωπεία:
1. Όλα τα απαιτούμενα έγγραφα, που τεκμηριώνουν τις απαντήσεις στα παραπάνω.
2. Όλα τα σχετικά έγγραφα συμβάσεων της ΥΠΑ, για την κάλυψη αναγκών όπως αναφέρεται στα ερωτήματα.
3. Την αρ.799 Έκθεση Αναδιοργάνωσης της ΥΠΑ.
Οι ερωτώντες και αιτούντες βουλευτές
Πετράκος Αθανάσιος
Ουζουνίδου Ευγενία