BeeMe: Ένας άνθρωπος τίθεται υπό τον έλεγχο του Ίντερνετ, σε κοινωνικό πείραμα του ΜΙΤ
Η επιθυμία άσκησης απόλυτου ελέγχου και εξουσίας πάνω σε ένα άλλο ανθρώπινο ον είναι ένα από τα πιο αρχαία και «σκοτεινά» χαρακτηριστικά της ανθρώπινης ψυχολογίας- και, ακόμα και αν έχουμε αφήσει πίσω μας ως είδος τη (θεσμοθετημένη) δουλεία, εξακολουθεί να «καραδοκεί» ως τάση, κρυμμένη μέσα στα μυαλά πολλών. Η εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας και του Διαδικτύου έχει δώσει άλλη διάσταση σε αυτό το ζήτημα- και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το κοινωνικό πείραμα BeeMe από το ΜΙΤ: Όπως περιγράφεται στην ιστοσελίδα του, πρόκειται για το πρώτο «reality augmented» (και όχι augmented reality- δηλαδή επαυξημένο ΑΠΟ τη πραγματικότητα, και όχι επαυξημένη πραγματικότητα) παιχνίδι, όπου ένας άνθρωπος θα στερηθεί πλήρως την ελεύθερη βούλησή του για μια ημέρα και θα καθοδηγείται από τους χρήστες του Ίντερνετ, σε μια «επική αποστολή για να ηττηθεί μια διαβολική Τεχνητή Νοημοσύνη».
«Ποιος είναι επικεφαλής; Ποιος είναι υπεύθυνος για τις πράξεις κάποιου; Πού τελειώνει το άτομο και αρχίζουν οι άλλοι;» είναι τα ερωτήματα που τίθενται- ενώ υποστηρίζεται πως το BeeMe θα αναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο «κατανοούμε τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις online και στην πραγματική ζωή. Θα ωθήσει το crowdsourcing και τη συλλογική νοημοσύνη στα άκρα».
Μέσω του προγράμματος, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα το βράδυ του Χάλογουϊν (Τετάρτης) να προτείνουν πράξεις στον ηθοποιό- πρωταγωνιστή (εντός λογικών πλαισίων). Σκοπός του κοινωνικού αυτού πειράματος είναι να διαπιστωθεί τι συμβαίνει όταν ένα πλήθος χρηστών καθοδηγεί έναν άλλο άνθρωπο.
Όταν αρχίσει το πείραμα, οι χρήστες θα μπορούν να υποδεικνύουν ενέργειες και θα ψηφίζουν ποια θα ήθελαν να είναι η επόμενη. Ο ηθοποιός θα κάνει αυτές που παίρνουν τις περισσότερες ψήφους. Οι χρήστες θα μπορούν να ακούν και να βλέπουν όσα βιώνει μέσω livestream βίντεο, αλλά δεν θα είναι σε θέση να τον βάλουν να κάνει πράγματα που θα έθεταν σε κίνδυνο την αξιοπρέπεια, την ιδιωτικότητα ή τη σωματική του ακεραιότητα. Ο απώτερος στόχος του σεναρίου, όπως προαναφέρθηκε, είναι οι χρήστες να καθοδηγήσουν τον πρωταγωνιστή έτσι ώστε να ηττηθεί μια διαβολική τεχνητή νοημοσύνη που απελευθερώθηκε online. Το «στοίχημα» είναι εάν οι χρήστες θα συνεργαστούν εποικοδομητικά ή αν θα επικρατήσει ένα χάος αντικρουόμενων εντολών. Ή εάν θα εγκαταλείψουν το σενάριο και θα βάζουν τον πρωταγωνιστή να κάνει ό,τι θέλουν αυτοί, πχ «τρολάροντάς» τον ή βάζοντάς τον να κάνει ανοησίες.