Γιατί στο Σικάγο βάζουν φωτιές στις ράγες των τραίνων
Οι κάτοικοι του Ιλινόι των ΗΠΑ γνωρίζουν πολύ καλά από χιόνια και εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες και όπως φαίνεται δεν πτοήθηκαν ούτε με το φαινόμενο polar vortex (ή αλλιώς πολικός στρόβιλος) που σαρώνει τη χώρα.
Στο Σικάγο μάλιστα που είναι η μεγαλύτερη πόλη της Πολιτείας και η τρίτη μεγαλύτερη στις ΗΠΑ, παρά τους -50 βαθμούς Κελσίου και τη σφοδρή χιονόπτωση οι εργαζόμενοι στα τρένα φρόντισαν να μην σταματήσει η εκτέλεση των δρομολογίων.
Πώς όμως κατάφεραν να παλέψουν το πολικό ψύχος που παγώνει τα πάντα στο πέρασμά του; Μα φυσικά με το μόνο πράγμα που μπορεί να το παλέψει στα ίσα: τη φωτιά.
Όπως γράφει το CNN, κάποιοι στο Σικάγο παρατήρησαν πως από τις ράγες των τραίνων ξεπηδούσαν φλόγες. Όπως εξήγησε όμως η εταιρεία Metra οι εργαζόμενοι δεν είχαν βάλει στην πραγματικότητα φωτιά στις ράγες των τραίνων.
Οι φλόγες προέρχονταν από το σύστημα θέρμανσης που υπάρχει κάτω από τις ράγες και τροφοδοτείται με φυσικό αέριο. Με τον τρόπο αυτό οι ράγες διατηρούνται σε μια θερμοκρασία που επιτρέπει την κίνηση των τραίνων αφού δεν παγώνουν. Η Metra χρησιμοποιεί επίσης ένασωληνοειδές σύστημα θέρμανσης και ανεμιστήρες ζεστού αέρα για τον ίδιο λόγο.
Σημειώνεται πως οι ράγες των τραίνων, όταν σημειώνονται πολύ χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζονται με δύο τρόπους. Σε κάποιες περιπτώσεις τα κομμάτια που συνθέτουν τις ράγες αποσυνδέονται αφού εξαιτίας του κρύου το μέταλλο συρρικνώνεται και οι ράγες κυριολεκτικά απομακρύνονται η μία από την άλλη, όπως γράφει σε πρόσφατη ανάρτησή της στο Instagram η Metra. Έτσι, η θέρμανση του μετάλλου ενδείκνυται προκειμένου να επιτευχθεί διαστολή να γίνει η επανατοποθέτηση τους.
Επίσης στα σημεία όπου γίνεται αλλαγή στις ράγες, συγκεντρώνονται μεγάλες ποσότητες χιονιού όταν οι θερμοκρασίες κυμαίνονται υπό του μηδενός, οπότε το σύστημα θέρμανσης χρησιμοποιείται σε αυτή την περίπτωση για να λιώσει το χιόνι ή/και για να αποτρέπεται η συγκέντρωσή του.
Οι υπεύθυνοι για θέματα συντήρησης των γραμμών, ανάβουν το σύστημα θέρμανσης χειροκίνητα και ελέγχουν τη ροή του γκαζιού ενώ τις περισσότερες φορές απαιτείται να κάνουν 12ωρες βάρδιες και παραμένουν στο σημείο για να ελέγχουν την ένταση της φλόγας.
Η μέθοδος αυτή έχει κριθεί ως η πιο αποτελεσματική όταν επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες αν και ακόμη και έτσι πολλές φορές οι συνδέσεις στις ράγες καταστρέφονται. Παλιότερα οι εργαζόμενοι έριχναν κηροζίνη και έβαζαν φωτιά.
Όπως εξηγεί η Metra, η κίνηση του τραίνου πάνω στις φλεγόμενες ράγες είναι απόλυτα ασφαλής.
Πηγή: CNN