Ποιος ήταν ο Ρολάν Γκαρός που χάρισε το όνομά του στο φημισμένο τουρνουά τένις
Το Ρολάν Γκαρός ή Γαλλικό Όπεν (από το 1968 και μετέπειτα) είναι τουρνουά τένις που διεξάγεται κάθε χρόνο στο Παρίσι. Το τουρνουά διεξάγεται από το 1891 ενώ από το 1925 επιτράπηκε για πρώτη φορά η συμμετοχή ξένων παικτών. Από που, όμως, προέρχεται η ονομασία του ιστορικού τουρνουά;
Ποιος ήταν
Το 1928 κατασκευάστηκε στο Παρίσι ένα υπερσύγχρονο -για τα δεδομένα της εποχής- στάδιο, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του Davis Cup και πήρε το όνομα του ηρωικού πιλότου του Α′ Παγκοσμίου Πολέμου, Ρολάν Γκαρός. Το τουρνουά φρόντισε σχεδόν αμέσως να το μετατρέψει σε «σπίτι» του. Σιγά-σιγά το όνομα του γηπέδου άρχιζε να χαρακτηρίζει το ίδιο το τουρνουά.
Ο Ρολάν Γκαρός γεννήθηκε στο Σαιν-Ντενί της Ρεϋνιόν στις 6 Οκτωβρίου του 1888. Φοίτησε στο λύκειο Λυσέ Ζανσόν ντε Σαλύ (Lycée Janson de Sailly) και στην εμπορική σχολή HEC Paris.
Ξεκίνησε την καριέρα του ως αεροπόρος το 1909, πετώντας με ένα μονοπλάνο της σειράς Ντεμουαζέλ (γνωστό και ως «αλογόμυγα») του κατασκευαστή Αλμπέρτο Σάντος-Ντυμόν, ένα αεροσκάφος το οποίο πετούσε καλά μόνον αν το κυβερνούσε ένας πολύ ελαφρύς πιλότος. Τον Σεπτέμβριο του 1911 πέταξε σε ύψος 18.410 ποδιών (5.610 μέτρα), σπάζοντας το σχετικό ρεκόρ της εποχής. Έγινε ο πρώτος πιλότος που διέσχισε την Μεσόγειο Θάλασσα, από τις ακτές της νοτιοανατολικής Γαλλίας μέχρι την Τυνησία χωρίς στάση.
Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος
Με το ξέσπασμα του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου ο Ρολάν Γκαρός κατατάχθηκε στην Γαλλική Αεροπορία. Έλαβε μέρος σε πολλές αποστολές παρατήρησης και αναγνώρισης.
Αν και ένα από τα βασικά προβλήματα στα αεροπλάνα εκείνη την πολεμική περίοδο αφορούσε την σταθερότητα του μπροστινού πολυβόλου και τον συγχρονισμό της κίνησης του έλικα και της ρίψης βολών, ο Ρολάν Γκαρός το έλυσε με την ανάπτυξη ενός μηχανισμού (έκανε μερικές τροποποιήσεις στο αεροπλάνο που οδηγού).
Ο Γκαρός έγινε ο πρώτος πιλότος που κατάφερε να καταρρίψει ένα αεροπλάνο χρησιμοποιώντας μια παρόμοια τεχνική, την 1η Απριλίου 1915, ενώ επανέλαβε το κατόρθωμα στις 15 και 18 Απριλίου. Στις 18 Απριλίου το αεροπλάνο του Γκαρός καταρρίφθηκε, είτε από πυρά εδάφους είτε από άλλες αιτίες. Το αεροπλάνο του έπεσε στην Γερμανική πλευρά και ο Γκαρός συνελήφθη. Ο Γκαρός κατάφερε να αποδράσει από το στρατόπεδο αιχμαλώτων στις 14 Φεβρουαρίου του 1918. Επανεντάχθηκε στη Γαλλική Αεροπορία, στα αεροπλάνα Escadrille 26, σημειώνοντας τουλάχιστον μια (καταγεγραμμένη) κατάρριψη στις 2 Οκτωβρίου 1918.
Το τέλος
Ο Γκαρός σκοτώθηκε στις 5 Οκτωβρίου του 1918 σε ηλικία 29 ετών, ενώ πετούσε πάνω από το χωριό Βουζιέρ των Αρδενών στη νότια Γαλλία, όταν οι Γερμανοί κατέρριψαν το αεροπλάνο του. Πιθανόν, ο πιλότος που κατέρριψε το αεροσκάφος του Γκαρός να ήταν ο Γερμανός άσος Hermann Habich.
Μέχρι τον θάνατό του ο Γκαρός είχε καταφέρει να πραγματοποιήσει 4 καταγεγραμμένες νίκες σε αερομαχίες. Αν και υποστηρίζεται πως στις 2 Οκτωβρίου κατέρριψε και δεύτερο αεροπλάνο, η κατάρριψη αυτή δεν είναι επίσημα καταγεγραμμένη. Καθώς ο τίτλος του ιπτάμενου άσου δίνεται σε πιλότους που καταφέρουν 5 καταρρίψεις, ο Γκαρός εσφαλμένα θεωρείται από κάποιους ως ο πρώτος ιπτάμενος άσος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς ο τίτλος αυτός ανήκει στον Γάλλο Αντόλφ Πεγκού.