Πρόσκληση ενδιαφέροντος για το 30% του αεροδρομίου Αθηνών
Πριν λίγο καιρό και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 2019, τέθηκε σε ισχύ η χρονική επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, κατά 20 επιπλέον έτη, δηλαδή έως το 2046. Το σχετικό δικαίωμα της επέκτασης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, είχε μεταβιβαστεί από το Ελληνικό Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ.
Σήμερα, το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην επόμενη κίνηση, προκειμένου να πωληθεί το 30% που κατέχει ως μέτοχος του ΔΑΑ, αναρτώντας Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στην αγγλική γλώσσα, καθώς πιθανότατα θα τη διεθνή αγορά θα προκύψει ενδιαφέρον, δεδομένου ότι η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας κατέχει το 25%, ένα ακόμα 5% έχει η οικογένεια Δ. Κοπελούζου, 26,7% η AviAlliance GmbH και 13,3% η AviAlliance Capital GmbH.
Η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ) συστάθηκε το 1996 με σκοπό την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» για 30 χρόνια, βάσει σχετικής σύμβασης παραχώρησης («Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου»). Η συγκεκριμένη παραχώρηση, η οποία συνιστά μία από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες συμπράξεις μεταξύ Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, έληγε το 2026, αλλά με την επέκταση της σύμβασης, λήγει το 2046.
Ο ΔΑΑ είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, αποτελεί μια πολύ σημαντική υποδομή και διακίνησε 24 εκατ. επιβάτες το 2018, εκ των οποίων 16,4 εκατ. διεθνείς επιβάτες.
Οι τράπεζες Deutsche Bank AG (London branch) και Eurobank Ergasias ενεργούν ως Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι, η κοινοπραξία των δικηγορικών εταιρειών Your Legal Partners και Δρακόπουλος & Βασαλάκης ως Νομικοί Σύμβουλοι και η Arup Partnership ως Τεχνικός Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για το έργο.