Header Ads

Τα έργα προτεραιότητας σε υποδομές και μεταφορές

Ο κυβερνητικός σχεδιασμός σε έργα υποδομών και μεταφορών, είναι πλήρης. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στη Βουλή κατά την διάρκεια της συζήτησης επί των Προγραμματικών Δηλώσεων της Κυβέρνησης, αναφέρθηκε διεξοδικά σε όσα πρόκειται να γίνουν. 

Υποδομές

Σύμφωνα με τον υπουργό, «για να ξεπεράσουμε την κρίση χρειάζεται ένα ισορροπημένο πρόγραμμα Υποδομών. Δημόσιο και Ιδιωτικό. Είμαστε μπροστά σε σημαντικές αποφάσεις. Απαιτείται σεβασμός στο δημόσιο χρήμα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα. Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον.»

Αναφερόμενος στα βασικά έργα, για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, επισήμανε ότι «στα 3 από τα 8 έργα δεν έχει υπογραφεί καν σύμβαση ενώ στα υπόλοιπα 5 έργα δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίησή τους και παράλληλα δόθηκε προκαταβολή μόνο σε ένα. Η προηγούμενη κυβέρνηση εγκαινίασε υποτίθεται εργοτάξιο κι εμείς ξέρετε τι παραλάβαμε; Μια χωματερή με 50.000 τόνους απορρίμματα! (στην 5η εργολαβία). Όπως είναι σήμερα το έργο, οδηγείται σε αδιέξοδο. Μελετάμε διεξοδικά τις εναλλακτικές και είμαστε σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε τελικά να προχωρήσουμε σε λύση όσο το δυνατόν ταχύτερη και με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση.»

Σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο – Αμβρακία, τόνισε ότι «μέχρι σήμερα έχει κοστίσει 6,1 εκατ. ευρώ το χιλιόμετρο χωρίς τις μελέτες και την επίβλεψη.

Ξεκίνησε το 2010 με 4 εργολαβίες συνολικού προϋπολογισμού 142 εκατ. ευρώ.

Το 2017 δημοπρατήθηκε  εργολαβία «σκούπα» για να ολοκληρωθεί το έργο, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ. Εμείς θα επανεξετάσουμε το διαγωνισμό και θα δώσουμε τη βέλτιστη λύση για να ολοκληρωθεί επιτέλους αυτό το έργο.»

Για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), είπε ότι «έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, δεν πρόκειται να ξεκινήσει. Γιατί  μιλάμε για 3 επιμέρους έργα με 3 διαφορετικούς τρόπους δημοπράτησης, χωρίς μελέτες και χωρίς περιβαλλοντική έγκριση. Αρχικά να εξετάσουμε την αλλόκοτη αυτή «αρχιτεκτονική» του έργου. Να ξεκινήσουμε όσες μελέτες υπολείπονται και να ολοκληρώσουμε όσες εκκρεμούν. Να αδειοδοτήσουμε το έργο περιβαλλοντικά. Εμείς όχι απλώς θα ενεργοποιήσουμε ξανά τον ΒΟΑΚ, αλλά θα τον ενισχύσουμε ουσιαστικά και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουμε για να ολοκληρώσουμε τη δημοπράτησή του.»

Για το θέμα που προέκυψε προεκλογικά, αναφορικά με την αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού, που τελικά δεν ίσχυσε, ο υπουργός επισήμανε ότι «η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα τετελεσμένο στο θέμα αυτό, καθώς έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης.

Στον προγραμματισμό του Υπουργείου είναι να λυθούν τα ζητήματα για να ξεκινήσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, να προχωρήσουν γρήγορα έργα που υλοποιούνται, όπως το Νότιο τμήμα του Ε65.

Κι επίσης, να ολοκληρωθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες του «Μετρό Γραμμή 4 – Άλσος Βεϊκου – Γουδί», τα έργα στο Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης, βρίσκοντας οριστική λύση για τους σταθμούς «Εγνατία» και «Αγία Σοφία» σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, ο διαγωνισμός της Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης της Σαλαμίνας με το Πέραμα, το οδικό έργο Ελευσίνα – Υλίκη, οι επεκτάσεις της Ιόνιας οδού με το Αγρίνιο και την Κακαβιά, το «Δράμα – Αμφίπολη – Εγνατία», κ.λπ.

Εξάλλου, στόχος να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του εθνικού  σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Σύνορα και Αθήνα – Πάτρα καθώς και η συντήρησή του.

Κτιριακές υποδομές – αντιπλημμυρικά έργα

Μεγάλη έμφαση θα δοθεί στις κτιριακές υποδομές της χώρας μας. Σχολεία, Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Δικαστικά κτίρια, για την ασφάλεια των πολιτών.

Το Υπουργείο Υποδομών προγραμματίζει, επίσης, τη δημοπράτηση δέκα αντιπλημμυρικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 430 εκατ. ευρώ, τα οποία έχουν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Παράλληλα, υα συνεχιστούν οι Προγραμματικές Συμβάσεις, με τους Δήμους Μαραθώνα, Ελευσίνας, Αγ. Θεοδώρων – Λουτρακίου, Μάνδρας – Ειδυλλίας και Ραφήνας – Πικερμίου, για έργα αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές.

Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί και σε καίριες θεσμικές τροποποιήσεις, με βελτίωση των νόμων 4412 και 4413.

Μητρώο έργων

Μεγάλη σημασία θα δοθεί στην προετοιμασία μελετών, οι οποίες μπορούν να ελέγχονται από ιδιώτες. Θα δημιουργηθεί και Παρατηρητήριο Απαλλοτριώσεων, όπου να συγκεντρώνονται κριτήρια, τιμές, συνθήκες, διαδικασία και παρακολούθηση των απαλλοτριώσεων σε όλη τη χώρα.

Παράλληλα θα υλοποιηθεί το Μητρώο Έργων, για τον σχεδιασμό των μελλοντικών έργων, πρόγραμμα συντήρησης και αναβάθμισης των Υποδομών που δημιουργήθηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες.

Μεταφορές

Πρωταρχικό ρόλο έχει η επένδυση στα logistics και τις συνδυασμένες μεταφορές, ώστε ο Πειραιά, τα λιμάνια του βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, να γίνουν πύλες εισόδου.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο θα επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη. Και η ενίσχυση των λιμένων του βορρά, θα αναβαθμίσει τη Βόρεια Ελλάδα στο χώρο των logistics.

Αναφορικά με τα υδατοδρόμια, στόχος είναι να αναθεωρηθεί το νομοθετικό πλαίσιο που δεν διευκολύνει την ανάπτυξή τους.

Παράλληλα με τα παραπάνω, το Υπουργείο θα εστιάσει στον εξορθολογισμό των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Και σε ορίζοντα τετραετίας, στο πλαίσιο της υλοποίησης ενός Στρατηγικού Σχεδίου Ηλεκτρικής Κινητικότητας στις μεγάλες πόλεις αλλά και στα μικρά νησιά, πρώτος στόχος είναι η ανανέωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με αστικά ηλεκτρικά λεωφορεία. 

Καταλήγοντας, θα επιχειρηθεί λύση με τις σχολές οδήγησης, που αυτή την στιγμή κρατιούνται «όμηροι» 100.000 περίπου πολίτες, όπως και στην Υπηρεσία και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

Δημήτρης Μπαλής
Από το Blogger.