Φωτογραφίες: Τα πραγματικά «UFO» της Περιοχής 51
Η Περιοχή 51 στη Νεβάδα των ΗΠΑ (Area 51) έχει έρθει ξανά στην επικαιρότητα χάρη σε κάτι που άρχισε ως πλάκα στο Facebook, αλλά έχει προκαλέσει ανησυχία στην αμερικανική πολεμική αεροπορία: Ο λόγος για το «Storm Area 51, They Can’t Stop All of Us», ένα event στο οποίο έχουν δηλώσει συμμετοχή 1,8 εκατομμύρια άτομα και ενδιαφέρον άλλα 1,4 εκατ. Στο πλαίσιό του υποτίθεται πως όλοι αυτοί θα μαζευτούν έξω από την Area 51 και θα κάνουν...ντου για να ανακαλύψουν τα μυστικά που κρύβει η βάση (και συγκεκριμένα τα UFO και τους εξωγήινους που πιστεύουν οι συνωμοσιολόγοι ότι κρύβονται εκεί).
Η Περιοχή 51 μπορεί να έχει πρωταγωνιστήσει σε αμέτρητα σενάρια επιστημονικής φαντασίας και θεωρίες συνωμοσίας, ωστόσο έχει όντως παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη πειραματικών αεροσκαφών και τεχνολογιών, καθώς εκεί έχουν δοκιμαστεί υπό συνθήκες μυστικότητας προηγμένα αεροσκάφη τα οποία αργότερα, όταν έγιναν γνωστά στο ευρύ κοινό, κατέστησαν εμβληματικά.
Το Popular Mechanics δημοσιεύει αφιέρωμα στα πραγματικά «UFO» της Area 51.
U-2 («Dragon Lady»): Ένα από τα πιο γνωστά κατασκοπευτικά αεροπλάνα της ιστορίας και σύμβολο του Ψυχρού Πολέμου, ήταν το πρώτο μυστικό αεροσκάφος που αναπτύχθηκε στην Περιοχή 51. Έκανε την πρώτη του πτήση την 1η Αυγούστου 1955 και χρησιμοποιήθηκε ευρέως σε κατασκοπευτικές αποστολές στη Σοβιετική Ένωση, την Κούβα, την Κίνα και άλλες χώρες του κομμουνιστικού μπλοκ.
SR-71 Blackbird:Ένα αεροσκάφος- θρύλος, με επιδόσεις που είναι αξιοζήλευτες μέχρι και σήμερα, ακόμα και αν έχει αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία. Επίσης κατασκοπευτικό, σχεδιάστηκε για να μπορεί να αποφεύγει την εχθρική αεράμυνα μέσω «ωμής» ταχύτητας: Μπορούσε να πιάσει τα 3,3 Μαχ (1 Μαχ είναι η ταχύτητα του ήχου).
F-16 Fighting Falcon:Πρόκειται για ένα από τα πιο επιτυχημένα μαχητικά αεροσκάφη πολλαπλών ρόλων στην ιστορία, και έχει πωληθεί σε πάρα πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Το μαχητικό αυτό δεν απουσιάζει από την Περιοχή 51, όπου έχουν παρατηρηθεί αρκετά αεροσκάφη του τύπου. Σύμφωνα με το Popular Mechanics εκτιμάται πως χρησιμοποιούνται για εικονικές αερομαχίες με ξένης (ρωσικής/σοβιετικής κατά κανόνα) προέλευσης μαχητικά για σκοπούς δοκιμών και για την παρατήρηση άλλων αεροσκαφών σε δοκιμές.
F-117A Nighthawk:Το πρώτο επιχειρησιακό stealth αεροσκάφος, που σχεδιάστηκε εξολοκλήρου για να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο αθέατο στα ραντάρ γινόταν, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε υπό συνθήκες άκρας μυστικότητας. Η Περιοχή 51 διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στη διαδικασία, και μια πρώιμη έκδοση του F-117A, υπό την κωδική ονομασία Have Blue πέταξε στη βάση- και ακολούθησαν πέντε πρωτότυπα YF-117A. Το ελαφρύ αυτό βομβαρδιστικό αποσύρθηκε επίσημα το 2008, ωστόσο η αμερικανική πολεμική αεροπορία συνεχίζει να πραγματοποιεί πτήσεις αεροσκαφών του τύπου στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα- και θεωρείται ότι εδρεύουν στην Περιοχή 51.
«Janet Airlines» 737: Το ασυνήθιστο χαρακτηριστικό αυτών των κατά τα άλλα συνηθισμένων αεροσκαφών είναι πως δεν φέρουν διακριτικά και πετούν από το Διεθνές Αεροδρόμιο ΜακΚάραν του Λας Βέγκας, έχοντας το callsign «Janet». Μεταφέρουν προσωπικό από και προς την Περιοχή 51.
Sukhoi Su-27 Flanker:Επί σειρά δεκαετιών η απόκτηση αεροσκαφών σοβιετικής και ρωσικής προέλευσης για δοκιμές ήταν σημαντικός στόχος των αμερικανικών υπηρεσιών πληροφοριών και της USAF. Τέτοια μαχητικά έχουν πετάξει από την Περιοχή 51, υπαγόμενα στην 413η Μοίρα Πτητικών Δοκιμών και την 447η Μοίρα Δοκιμών και Αξιολόγησης- μεταξύ αυτών MiG και Sukhoi που αποκτήθηκαν είτε από συμμαχικές χώρες είτε μέσω πιο «σκιωδών» διαδικασιών. Το πρόγραμμα αυτό συνεχίζεται και σήμερα: Τον Σεπτέμβριο του 2017 ένα Su-27 Flanker – ένα από τα κορυφαία μαχητικά που έχει παράξει η ρωσική αεροπορική βιομηχανία- με Αμερικανό χειριστή συνετρίβη στο πεδίο δοκιμών στη Νεβάδα.
Tacit Blue:Ένα άλλο αεροσκάφος ασυνήθιστης εμφάνισης που πετούσε από την Περιοχή 51 στη δεκαετία του 1980 ήταν το Tacit Blue, που χρησιμοποιήθηκε για σκοπούς ερευνών πάνω στην τεχνολογία stealth.
Bird of Prey:Ένα αεροσκάφος έρευνας και ανάπτυξης που κατασκευάστηκε από τη Boeing, ονομάστηκε έτσι επειδή έμοιαζε με τα ομώνυμα διαστημόπλοια των εξωγήινων Κλίνγκον από το Star Trek. Το πρωτότυπο πέταξε για πρώτη φορά από την Περιοχή 51 το 1996. Σύμφωνα με το Εθνικό Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, προοριζόταν για τη μελέτη stealth τεχνολογιών και νέων κατασκευαστικών τεχνικών.