Header Ads

Ερευνα: 4 στους 10 ενήλικες φτάνουν σε σημείο «κατάρρευσης» από το άγχος της δουλειάς

Οι εργαζόμενοι μεταφέρουν το άγχος τους ακόμη και έξω από την δουλειά.

Ερευνα που διεξήχθει στην Αγγλία, αποδεικνύει με αριθμούς ότι το άγχος στον εργασιακό χώρο και, κατ′ επέκταση, στη ζωή έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις. 

Ο βρετανικός οργανισμός ευεξίας CABA (Chartered Accountants Benevolent Association) συνέλεξε τα στοιχεία 2.000 εργαζόμενων από διάφορα επαγγέλματα και τα αποτελέσματα ήταν αποκαρδιωτικά. 

Το 40% των ερωτηθέντων έχει βρεθεί σε σημείο «κατάρρευσης» από το συνεχόμενο στρες που του δημιουργεί η δουλειά. 

Ο μέσος εργαζόμενος αισθάνεται υπερβολικά αγχομένος τουλάχιστον κατά το 1/3 της διάρκειας της δουλειάς του και χάνει περίπου πέντε ώρες ύπνου κάθε εβδομάδα εξαιτίας των υποχρεώσεών του. 

Την κατάσταση μαρτυρούν τα παρακάτω ποσοστά: 

  • Το 60% μεταφέρει το άγχος της δουλειάς ακόμα και στις διακοπές

  • Το 31% λέει ότι αρρωσταίνει σωματικά από το στρες ή προφασίζεται την ασθένεια ως δικαιολογία για να μην πάει στην δουλειά

  • Το 30% έχει φτάσει στο σημείο να κλαίει 

  • Το 10% λέει ότι βρίσκει «καταφύγιο» στο αλκοόλ

  • Το 14% χρησιμοποιεί τα παιδιά του ως δικαιολογία για να μην πάει στο γραφείο

Ο CABA υποστηρίζει πως αν η έρευνα δεν ήταν ανώνυμη, λίγοι θα τα παραδέχονταν αυτά, πράγμα που σημαίνει ότι το πρόβλημα υπάρχει γύρω μας και ας μην το αντιλαμβανόμαστε. Και τα ποσοστά είναι αρκετά μεγάλα.

Οι αιτίες που ευθύνονται για το στρες είναι διαφορετικές για τον καθέναν, με τις επικρατέστερες να είναι οι πιεστικές προθεσμίες (deadlines), το τσεκάρισμα των email μετά από πολύ ώρα, οι παρουσιάσεις μπροστά σε κόσμο και τα ιδιόρυθμα αφεντικά. 

Eίναι σημαντικό να γνωρίζει κάποιος πως να εκτονώνει το άγχος του.

Επίσης, οι εργαζόμενοι παραπονιούνται για 31 λεπτά την εβδομάδα, ανά μέσο όρο, για το αφεντικό τους και για άλλα 45 λεπτά γενικότερα για το επάγγελμα. 

«Μια μικρή «δόση» πίεσης μπορεί να μας κάνει πιο παραγωγικούς, αλλά η υπερβολική πίεση που δεν μπορούμε να διαχειριστούμε οδηγεί στο στρες και η παραγωγικότητα μειώνεται» τονίζει ο Ρίτσαρντ Τζένκινς, ψυχολόγος και εκπρόσωπος τύπου του CABA. 

Συνεχίζει λέγοντας ότι είναι σημαντικό να γνωρίζει κάποιος πως να εκτονώνει το άγχος του. Για παράδειγμα, άλλοι πηγαίνουν στο γυναστήριο ή εφαρμόζουν ασκήσεις αναπνοής. Για εκείνους που δεν κάνουν τίποτα, το πρόβλημα είναι εντονότερο. 

«Είναι εξίσου σημαντικό να βρίσκουμε την ακριβή αιτία που μας προκαλεί το άγχος και να δούμε τι θα κάνουμε για αυτό, και όχι μόνο να αντιμετωπίζουμε τα συμπτώματα» προσθέτει ο Τζένκινς. 

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, 7 στους 10 ενηλίκους παραπονιέται συχνά για τις συνθήκες εργασίας σε κάποιον συνάδερφο, στον σύντροφο ή στην οικογένειά του. 

Το 46% από εκείνους που βιώνουν το στρές δεν κάνουν τίποτα γι′ αυτό, ελπίζοντας ότι θα φύγει από μόνο του με τον καιρό.

Το 38% το έχει παραδεχτεί στον εργοδότη του, ενώ το 51% κάνει διάλειμμα για να ηρεμήσει κάθε φορά που φτάνει στα όριά του. 

Η Δευτέρα εμφανίζεται ως η πιο αγχωτική μέρα, ενώ η Πέμπτη ως η πιο χαλαρή. 

Ο εκπρόσωπος του οργανισμού CABA συμβουλεύει όσους αντιμετωπίζουν αυτή την κατάσταση να αναγνωρίσουν το πρόβλημα, να το συζητήσουν με κάποιον (φίλο, συγγενή ή με όποιον άλλον επιθυμούν να το μοιραστούν). Αν δεν μπορούν να το διαχειριστούν, τότε πρέπει να σκεφτούν την παραίτηση. 

Τα 10 συνηθέστερα παράπονα των ερωτηθέντων σχετίζονται με τα παρακάτω:

  1. Ογκος της δουλειάς γενικά

  2.  Ελλειψη αναγνώρισης ή επαίνου

  3.  Μισθός

  4. Συνάδερφοι

  5. Είδος επαγγέλματος 

  6. Φιλοσοφία της εταιρείας

  7. Πολλές ώρες εργασίας ή υπερωρίες

  8. Ογκος δουλειάς συγκριτικά με τους συναδέρφους

  9. Πελάτες

  10. Ελλειψη προόδου

 Ο οργανισμός CABA διοργανώνει την καμπάνια «Drop the pressure» (Γκρέμισε την πίεση) για να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο για το χρόνιο στρες στον χώρο εργασίας, που υφίσταται κατά μεγαλύτερο βαθμό στους Millenial.

 

Το 40% των ερωτηθέντων έχει βρεθεί σε σημείο «κατάρρευσης» από το συνεχόμενο στρες που του δημιουργεί η δουλειά. 

(Με πληροφορίες από SWNS digital)

Newsroom / HuffPost Greece
Από το Blogger.