Header Ads

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 15 χρόνια αποκλειστικά το επιβατικό έργο

«Κλείδωσε» σήμερα, Παρασκευή, με την υπογραφή της νέας σύμβασης, μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η αποκλειστικότητα στο επιβατικό μεταφορικό έργο του ελληνικού σιδηροδρόμου, καθώς με το Μνημόνιο Συνεργασίας το έργο αυτό θα διαχειρίζεται για 10+5 χρόνια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον βασικό της μέτοχο την Trenitalia, που ανήκει στην Ferrovie dello Stato Italiane.

Η σύμβαση προβλέπει να δοθεί προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το ίδιο ποσό που προβλεπόταν και στην προηγούμενη σύμβαση, ήτοι 750 εκατ. ευρώ (50 ετησίως), προκειμένου να επιτελέσει το επιβατικό έργο στις λεγόμενες “άγονες” γραμμές, στις οποίες, βέβαια, συγκαταλεγόταν και η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που πλέον είναι ηλεκτροκίνητη και μόνο “άγονη” δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, με σχεδόν γεμάτα τρένα.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, η νέα σύμβαση εξασφαλίζει αφενός την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των σιδηροδρομικών δρομολογίων και αφετέρου την επένδυση 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (περιλαμβάνεται η μισθοδοσία και οι εισφορές), εκ μέρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ανακοίνωσε ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα φέρει τα ανακατασκευασμένα, ηλεκτρικά τρένα, ενώ τη διετία 2022-2023 πρόκειται να φέρει και υβριδικά τρένα (πετρέλαιο και ηλεκτρισμός), τα οποία θα χρησιμοποιούνται σε γραμμές όπου υπάρχει μέχρι ενός σημείου ηλεκτρικό ρεύμα (Αθήνα - Κιάτο) και μετά όχι (Κιάτο – Ροδοδάφνη), επειδή δεν έχει ολοκληρωθεί η υποδομή.

Παράλληλα, με τη συμφωνία εξασφαλίζεται ουσιαστικά κι η εύρυθμη λειτουργία του ΟΣΕ, που θα εισπράττει το τέλος για τη χρήση του δικτύου του.
Επίσης, την ερχόμενη Δευτέρα, στο πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε επίπεδο Υπουργών Μεταφορών, ο Ελληνας υπουργός θα συναντηθεί με την Ιταλίδα ομόλογό του, Πάολα ντε Μικέλι γι’ αυτό ακριβώς το θέμα, ενώ σε επόμενο στάδιο, θα υπογραφεί με τους Ιταλούς το οριστικό κείμενο της σύμβασης.
 

Newsroom / HuffPost Greece
Από το Blogger.