Περιφέρεια Θεσσαλίας: ηχοπετάσματα 10 χλμ. για το τρένο στη Λάρισα
Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης, επιβάλλει και αναβάθμιση της θωράκισης της γραμμής. Κι είναι αλήθεια, ότι σε αυτόν τον τομέα, τίθεται ζήτημα, τόσο από πλευράς ασφάλειας όσο και από πλευράς ηχορύπανσης.
Σε συνάντηση που είχε στην Αθήνα ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλο, ζήτησε την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων για την ασφάλιση των σιδηροδρομικών γραμμών που περνούν μέσα από την Λάρισα, σε συνολικό μήκος περίπου 10 χλμ. «Δημιουργούμε δίχτυ προστασίας και ασφάλειας στις περιοχές που γειτνιάζουν με τις γραμμές του ΟΣΕ. Οι πόλεις μας είναι παλιές και πρέπει να συγχρονιστούν με την εποχή μας,» υπογράμμισε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας. «Με την τοποθέτηση των ηχοπετασμάτων αναβαθμίζεται το αστικό περιβάλλον στις υποβαθμισμένες σήμερα συνοικίες που γειτνιάζουν με τις σιδηροδρομικές γραμμές και κυρίως θωρακίζεται κατά το δυνατόν και ασφαλίζεται η περιοχή από ατυχήματα, καθώς τα ηχοπετάσματα είναι κατασκευές που δύσκολα παραβιάζονται. Ενώ παράλληλα μειώνονται τα επίπεδα θορύβου αλλά και το κόστος συντήρησης και φύλαξης των περιφράξεων με το οποίο επιβαρύνεται σήμερα ο ΟΣΕ,» πρόσθεσε ο περιφερειάρχης.
Στο γραπτό αίτημα που υπέβαλε η Περιφέρεια Θεσσαλίας στον ΟΣΕ, επισημαίνεται ότι τα ηχοπετάσματα μπορούν να λειτουργήσουν με διττό τρόπο και να καλύψουν και την έλλειψη περίφραξης σε πολλά τμήματα εντός του κατοικημένου ιστού της πόλης ή τη μη συντηρημένη επαρκώς (λόγω συχνών βανδαλισμών) περίφραξη, που έχει οδηγήσει πολλές φορές σε δυστυχήματα που εμπλέκονται παιδιά, καθώς οι γραμμές δεν προφυλάσσονται επαρκώς. Επιπροσθέτως η τοποθέτηση ηχοπετασμάτων θα μπορούσε να λύσει και το πρόβλημα τις διαρκούς ανάγκης για συντήρηση της όποιας περίφραξης, καθώς πρόκειται για πολύ πιο στιβαρή κατασκευή η οποία δεν καταστρέφεται τόσο εύκολα, ούτε μπορεί να υπερπηδηθεί, πιθανόν από κάποιο παιδί.
Πάντως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της, τα νέα ηλεκτρικά τρένα που θα μπουν στην γραμμή από το φθινόπωρο του 2020, σε αστικό περιβάλλον θα κινούνται με μπαταρία, μειώνοντας σημαντικά τον ήχο που παράγεται κατά τη διέλευση των συρμών.
Επίσης, κατά τη διάρκεια της τεχνικής σύσκεψης, συζητήθηκε η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, έργο που έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας με 57 εκατ. ευρώ και με την ολοκλήρωση του οποίου η Θεσσαλία αναδεικνύεται σε μοναδική Περιφέρεια στη χώρα με ηλεκτροκίνηση στο περιφερειακό της σιδηροδρομικό δίκτυο. Ο ανάδοχος έχει επιλεγεί αλλά για την κατακύρωση του αποτελέσματος εκκρεμεί απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από προσφυγή που κατέθεσαν οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό.
Εξάλλου, τέθηκε στη συζήτηση και η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας - Βόλου, έργο του ΟΣΕ που καθυστερεί, εξαιτίας διαμάχης για τη χάραξη της γραμμής. Το έργο όπως επεσήμανε ο Κώστας Αγοραστός στον πρόεδρο του ΟΣΕ, πρέπει να ενταχθεί άμεσα, με οποιαδήποτε χάραξη και στην πορεία να γίνουν ,αν απαιτηθεί, διορθωτικές κινήσεις.
Ένα ακόμα θέμα είναι και ο Περιφερειακός Καρδίτσας, στον οποίο ο ΟΣΕ εμπλέκεται άμεσα και για την ολοκλήρωση του οποίου απαιτείται να απαλλοτριωθεί τμήμα ιδιοκτησίας του Οργανισμού, μέσα στην πόλη.