Πήγαμε κι είδαμε: Το κρας τεστ του Μεγάλου Περιπάτου στο Σύνταγμα
Πρώτη μέρα σήμερα, 29 Ιουνίου, της πιλοτικής εφαρμογής του Μεγάλου Περιπάτου στην περιοχή του Συντάγματος και η HuffPost βρέθηκε επί τόπου καταγράφοντας το κρας τεστ. Γύρω στις 5 τα χαράματα της Δευτέρας είχαν ολοκληρωθεί τα έργα που ξεκίνησαν το βράδυ του Σαββάτου δίνοντας στην πλατεία νέα όψη. «Ολοκληρώσαμε ένα τεράστιο έργο μέσα σε 48 ώρες», μας είπε ο Αντιδήμαρχος, Βασίλης Αξιώτης, παρών την πρώτη μέρα εφαρμογής των νέων ρυθμίσεων με πεζοδρομήσεις που δίνουν επιπλέον χώρο σε πεζούς και ποδηλάτες.
«Η εικόνα που έχουμε από την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων είναι ιδιαίτερα καλή», είπε ακόμα στη HuffPost o κ. Αξιώτης υπογραμμίζοντας ότι «σήμερα, πρώτη μέρα εφαρμογής των νέων μέτρων και τα αυτοκίνηντα έχουν φθάσει στο σημείο να αυξάνουν ταχύτητες». ΄Οπως επίσης μας είπε ο ίδιος, για 6 μήνες η εφαρμογή αυτή θα είναι πιλοτική μέχρι να μπει και επίσημα στην καθημερινότητα των κατοίκων της πόλης.
Ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα του Μεγάλου Περοιπάτου; Κατά τον κ. Αξιώτη, το να κάνει πράξη το, εδώ και 30 χρόνια όραμα για τη δημιουργία του.
Πράγματι, ιδιαίτερα κυκλοφοριακά προβλήματα δεν παρατηρήθηκαν στην πλατεία, η κάτω πλευρά της οποίας έχει αποκτήσει νέα όψη. Μεγάλα στρογγυλά παγκάκια, στο εσωτερικό μέρος των οποίων τοποθετήθηκαν δέντρα και φυτά, εγκαταστάθηκαν στην είσοδο της Ερμού, δημιουργώντας μια νέα, πρωτόγνωρη εικόνα στην πρωτεύουσα, ενώ παρούσα ήταν κι η δημοτική αστυνομία επιβλέποντας. Στο πλαίσιο των εργασιών, στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ που υπήρχαν λίγα μέτρα δίπλα από την Ερμού μετακινήθηκαν, ενώ σε πρώτη φάση δεν έγιναν οι αντιδρομήσεις στο τμήμα της Καραγιώργη Σερβίας, από την πλατεία έως την οδό Βουλής, αλλά και στο τέρμα της Κολοκοτρώνη
Επίσης, στην παρούσα φάση σταδιακής εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Μεγάλου Περιπάτου δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα η αποκλειστική χρήση των ΜΜΜ στις νέες λωρίδες κυκλοφορίας τους,
Οι αλλαγές στην πλατεία Συντάγματος
Στην πλατεία Συντάγματος οι παρεμβάσεις αφορούν στο οδικό τμήμα που συνδέει την οδό Σταδίου (διασταύρωση με Καραγιώργη Σερβίας) με την οδό Φιλελλήνων (διασταύρωση με Μητροπόλεως) όπου δημιουργείται νέος επιπλέον χώρος για πεζούς στη δεξιά πλευρά κυκλοφορίας.
Με τις νέες ρυθμίσεις κυκλοφορίας, θα παραμείνουν τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα και μία λωρίδα κυκλοφορίας για την αποκλειστική κίνηση των λεωφορείων. Επιπλέον, στο τμήμα μεταξύ των οδών Ερμού και Μητροπόλεως θα δημιουργηθεί εσοχή για στάση λεωφορείων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου Αθηναίων, με αυτές τις ρυθμίσεις, η κυκλοφοριακή λειτουργία δεν μεταβάλλεται, ενώ διασφαλίζεται η ροή των οχημάτων που εισέρχονται από τις οδούς Σταδίου και Βασ. Γεωργίου Α’, προς την οδό Φιλελλήνων, με δυνατότητα δεξιάς στροφής προς την οδό Μητροπόλεως και αριστερής στροφής προς την οδό Όθωνος, όπως ακριβώς και σήμερα.
΄Οπως επίσης αναφέρει ο δήμος, οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στην κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος, εκτός από την απόδοση σημαντικού χώρου στους πεζούς, θα διευκολύνουν επίσης την διέλευση από την οδό Ερμού προς το κέντρο της πλατείας, αφού η διάβαση των πεζών θα έχει μικρότερο μήκος.
Τι γίνεται με τα ταξί
Στην παρούσα φάση, από αυτό το οδικό τμήμα που προαναφέρθηκε θα μπορούν να διέρχονται και να κάνουν στάση για επιβίβαση και αποβίβαση τόσο τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ όσο και τα ταξί.
Η πιάτσα ταξί σχεδόν σε όλο το τόξο, από την Καραγιώργη Σερβίας έως τη Μητροπόλεως, καταργείται.
Στην πλατεία Συντάγματος, οι επιβάτες μπορούν να εξυπηρετούνται και από τα ταξί που βρίσκονται στον χώρο αναμονής επί της οδού Όθωνος, τα οποία πλέον έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής επί της Λ. Αμαλίας (από την οδό Όθωνος έως την οδό Φιλελλήνων) με νότια κατεύθυνση.
Εναλλακτικές διαδρομές μετακίνησης για όλους
Για την αποφυγή των καθυστερήσεων που ενδέχεται να προκληθούν τις πρώτες ημέρες των αλλαγών, οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές που θα διευκολύνουν την μετακίνηση των οδηγών:
Από βορειοδυτικές περιοχές και Ομόνοια, Πατήσια, Κυψέλη
- Μέσω Ακαδημίας
- Μέσω Πειραιώς - Χαμοστέρνας - Καλλιρόης
- Μέσω Λ. Αλεξάνδρας
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας στοχεύουν στη μείωση της διερχόμενης κυκλοφορίας από το κέντρο της Αθήνας (οχήματα που τόσο η προέλευση όσο και ο προορισμός τους δεν έχουν σχέση με το κέντρο) και για το λόγο αυτό προτείνεται η κίνηση σε περιφερειακούς του κέντρου άξονες.
Επίσης προτείνονται εναλλακτικά μέσα και συνδυασμοί μετακινήσεων:
- Για την είσοδο στο κέντρο από τα προάστια προτείνεται και η μετεπιβίβαση, τηρώντας όλους τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στις παρυφές των κεντρικών περιοχών, όπως στο μετρό (π.χ. στον μεγάλο υπόγειο χώρο στάθμευσης στο μετρό Συγγρού-Φιξ) και στα λεωφορεία και τρόλεϊ.
- Για τις κοντινές μετακινήσεις στο κέντρο προτείνεται, όπου είναι δυνατόν, το περπάτημα και το ποδήλατο.
- Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής στο κέντρο είναι 8:30-10:00 το πρωίκαι 2:00-4:00 το απόγευμα.
Στην παρούσα φάση σταδιακής εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Μεγάλου Περιπάτου, δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα η αποκλειστική χρήση των ΜΜΜ στις νέες λωρίδες κυκλοφορίας τους, που διαμορφώνονται στο κέντρο της πόλης έπειτα από πολλά χρόνια (Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, Βασ.Σοφίας, Φιλελλήνων και στο κάτω μέρος της πλατείας Συντάγματος). Οι λεωφορειολωρίδες θα ενεργοποιηθούν σύντομα, όταν η κυκλοφορία προσαρμοστεί στις νέες ρυθμίσεις, ταυτόχρονα με τη λειτουργία αρκετών νέων οργανωμένων χώρων και θέσεων αναμονής ταξί.