Το άλμα της Skroutz προ πανδημίας και CVC Capital
Πριν το ξέσπασμα της πανδημίας και τη μετακίνηση της κατανάλωσης στις ηλεκτρονικές αγορές και προτού καταλήξει στη συμφωνία – ορόσημο με το αμερικανικό fund CVC, η Skroutz AE είχε πετύχει ένα ακόμη αναπτυξιακό άλμα.
Το 2019 έκλεισε για την εταιρεία με έσοδα που απείχαν μόλις μερικές χιλιάδες ευρώ από τα 20 εκατ. ευρώ (19,922 ) έναντι εσόδων ύψους 12,648 εκατ. ευρώ το 2018, ξεπερνώντας το μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 25% που παρουσίαζε τα προηγούμενα χρόνια. Η επίδοση αυτή έρχεται αποκλειστικά και μόνο από τη δραστηριότητα της πλατφόρμας σύγκρισης τιμών και συγκέντρωσης διαδικτυακών καταστημάτων στην ελληνική αγορά. Μέσα στην περασμένη χρονιά, η διοίκηση της Skroutz αφενός εισήλθε στον τομέα των online παραγγελιών φαγητού - τομέα με δυναμική ανάπτυξη στη χώρα - αλλά και πήρε την απόφαση απόσυρσης από την τουρκική αγορά, μετά από χρόνια προσπαθειών που δεν απέδωσαν.
Συγκεκριμένα στα τέλη Νοεμβρίου του 2019 πούλησε το σύνολο των μετοχών που κατείχε στην εταιρεία Alve, με έδρα την Κωνσταντινούπολη έναντι 9,5 χιλιάδων ευρώ, αποεπενδύοντας χωρίς κέρδος από την τουρκική αγορά.
Oμως οι εγχώριες δραστηριότητες – πέραν των εσόδων, ώθησαν ψηλά και την κερδοφορία της, η οποία παρουσίασε αύξηση σχεδόν κατά 100% στα 5.321 εκατ. ευρώ έναντι 2,766 εκατ. ευρώ το 2018. Τα δε διαθέσιμα στο ταμείο της στο τέλος του 2019 ανήλθαν στα 8,276 εκατ. ευρώ από 3,504 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2018.
Με ελεγχόμενο δανεισμό, τον οποίο περιόρισε ακόμη περισσότερο το 2019, η εταιρεία διέθετε όλη την απαραίτητη ρευστότητα για τις νέες επενδύσεις της και την σχεδιαζόμενη ανάπτυξη, ωστόσο, το επενδυτικό ενδιαφέρον ενός από τα μεγαλύτερα επενδυτικά funds του πλανήτη, δεν άφησε ασυγκίνητους τους ιδρυτές της Skroutz, Β. Δήμου, Γ. Αυγουστίδης και Γιώργο Χατζηγεωργίου. To CVC Capital απέκτησε σύμφωνα με πληροφορίες υψηλό μειοψηφικό ποσοστό (κατά πληροφορίες της τάξης του 45%) και εκπροσωπείτε με δύο θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας πλέον. Τον Ιούνιο του 2020, η συμφωνία έλαβε και την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ολοκληρώνοντας έτσι τις τυπικές λεπτομέρειες.
Στην παρούσα συγκυρία και δεδομένης της έξαρσης της ζήτησης για online αγορές ολόκληρος ο κλάδος έρχεται στο προσκήνιο. Από την άλλη, προκύπτουν και σημαντικές ευκαιρίες από την προσαρμογή της αγοράς στις νέες συνθήκες. Σήμερα η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα κυμαίνεται στο 7%, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος αγγίζει το 14%.