Δ. Μακεδονία: Ναι υπό προϋποθέσεις για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκας – Δήμητρας Γρεβενών
Θετικά, κατά πλειοψηφία γνωμοδότησε η Επιτροπή Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας, κατά τη συνεδρίασή της Τετάρτης 28 Ιουλίου 2021 για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της του νέου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκας – Δήμητρας Γρεβενών, με την προϋπόθεση επανεξέτασης της χάραξης δια μέσω της περιοχής του ΤΟΕΒ Καρπερού – Δήμητρας.
Όπως επισήμανε ο διευθυντής Ανάπτυξης Δικτύων του ΟΣΕ Κώστας Μουρουδέλης το συγκεκριμένο έργο, αποτελεί τμήμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκα – Σιάτιστα – Κοζάνη – Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή και ανήκει στο αναλυτικό Δίκτυο των Διευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων. Μάλιστα όπως τόνισε στην παρούσα φάση εξετάζεται από τον ΟΣΕ και το ΥΠΥΜΕ η ένταξη του έργου αυτού μαζί με το αντίστοιχο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Κοζάνης – Βέροιας στο κεντρικό δίκτυο, αποκτώντας, έτσι, αυξημένη προτεραιότητα σε χρηματοδότηση.
Ύστερα από παρέμβαση του αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης, Βασίλειου Άμπα, για τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να δημιουργήσει η διέλευση της γραμμής στις καλλιεργήσιμες εκτάσεις της περιοχής του ΤΟΕΒ ανάμεσα από τις Κοινότητες Καρπερού και Δήμητρας, η Επιτροπή έθεσε το όρο να υπάρξει από τον ΟΣΕ επανεξέταση της χάραξης, στο συγκεκριμένο σημείο, κάτι για το οποίο υπήρξε η σχετική διαβεβαίωση και δέσμευση του κ. Μουρουδέλη, πως το υπό σχεδιασμό έργο θα σεβαστεί την λειτουργία όλων των εγγειοβελτιωτικών έργων της περιοχής διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής, εξασφαλίζοντας τα συμφέροντα των κατοίκων και γεωργών.
Από την πλευρά της η πρόεδρος της Επιτροπή Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας, Καλλιόπη Κυριακίδου επισήμανε ότι το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας – Κοζάνης – Καστοριάς είναι «στρατηγικής σημασίας για την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας».
www.ertnews.gr
Η συνέχεια εδώ