Squid Game: 30 μυστικά από τα παρασκήνια που λίγοι γνωρίζουν
Είναι επίσημο: Το Squid Game είναι η πρωτότυπη σειρά του Netflix με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στην ιστορία της πλατφόρμας.
Το κορεατικό δράμα έχει πλέον 111 εκατομμύρια θεατές στις πρώτες 28 ημέρες προβολής του, εκθρονίζοντας το Μπρίτζερτον και τα 82 εκατομμύρια θεατές του από την κορυφή.
Εάν είστε ένας από τους τρεις συνδρομητές του Netflix στον πλανήτη που δεν το έχουν παρακολουθήσει ακόμα, η σειρά αφηγείται την ιστορία μιας ομάδας ατόμων που συμμετέχουν σε μια σειρά παιδικών παιχνιδιών σε μια προσπάθεια να κερδίσουν ένα τεράστιο χρηματικό έπαθλο.Το μόνο πρόβλημα είναι ότι αν χάσουν, πεθαίνουν.
Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι όλος ο κόσμος έχει εμμονή με την σειρά και αν και εσείς αναρωτηθήκατε τι συνέβη κατά τη δημιουργία της, τότε συνεχίστε την ανάγνωση για να μάθετε όλα τα μυστικά από τα παρασκήνια της πιο πολυσυζητημένης σειράς της σεζόν.
Το σενάριο χρειάστηκε έναν χρόνο για να γραφτεί
... και 10 χρόνια για να πάρει την έγκριση του Netflix μετά τις επανειλλημένες απορρίψεις από παραγωγούς. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Χουάνγκ Ντονγκ-Χιούκ χρειάστηκε σχεδόν έξι μήνες για να γράψει μόνο τα δύο πρώτα επεισόδια.
Το Squid Game δεν ήταν το αρχικό όνομα της σειράς
Κατά τη διάρκεια των αρχικών σχεδίων για τη σειρά τον Σεπτέμβριο του 2019, ονομαζόταν «Round Six». Επίσης κάποτε είχε και το όνομα «Squid Game: Play To Die».
Ολόκληρη η παραγωγή γυρίστηκε σε μία μόνο πόλη
Περίπου μία ώρα έξω από την Σεούλ, στη Νότια Κορέα βρίσκεται η πόλη Ντίτζον - πατρίδα του Squid Game. Η παραμονή σε ένα μέρος σήμαινε ότι υπήρχε περισσότερος διαθέσιμο χρήμα στον προϋπολογισμό της παραγωγής για αυτά τα εμβληματικά σετ.
Δεν ήταν μια φτηνή παραγωγή
Το κόστος παραγωγής για τη σειρά ήταν 14 εκατομμύρια ευρώ (ή 20 δισεκατομμύρια γουόν).
Το Netflix πλήρωσε 18 εκατομμύρια ευρώ για τη σειρά εννέα επεισοδίων
Το νούμερο προέρχεται από έγγραφα που το Bloomberg ισχυρίζεται ότι έχει στη διάθεσή του, αν και το Netflix δεν έχει επιβεβαιώσει τον αριθμό.
Χρησιμοποιήθηκε πολύ λίγο CGI (εικόνες από υπολογιστή)
Όλα αυτά τα απαίσια σκηνικά; Ναι, χτίστηκαν ειδικά για την παράσταση.
Το καστ ήταν τεράστιο
Το παιχνίδι Red Light, Green Light είχε πάνω από 400 ηθοποιούς.
Κάποιοι από το καστ ήταν αλλεργικοί στις αθλητικές φόρμες
Ο σκηνοθέτης λέει ότι το υλικό των κοστουμιών έμοιαζε με αυτό από «παλιά ρούχα γυμναστικής», γεγονός που έκανε το σκηνικό να μοιάζει «πραγματικά σκονισμένο». Αυτό οδήγησε μερικούς από τους ηθοποιούς να δυσκολεύονται να αναπνεύσουν, ενώ «τα πρόσωπα ορισμένων έγιναν κόκκινα λόγω αλλεργιών».
Δανείστηκαν τη γιγαντιαία κούκλα ρομπότ που εμφανίστηκε στο πρώτο παιχνίδι από ένα μουσείο
Η κούκλα Red Light, Green Light επέστρεψε τώρα στο μουσείο αμαξών στην Κορέα (τώρα μυστηριωδώς λείπει το ένα της χέρι).
Η κούκλα ρομπότ κάνει τις δικές της συνεντεύξεις
Είναι αλήθεια. Αν θέλετε να μάθετε πώς μπήκε στην υποκριτική (!) ή τις σκέψεις της για την πολιτική των ΗΠΑ (!!), τότε πατήστε εδώ.
Το παιχνίδι Honeycomb ήταν από πραγματικές κηρήθρες
Ο σκηνοθέτης έφερε έναν «μάστερ στις κηρήθρες ζάχαρης» για να παρασκευάζει το γλυκό κάθε μέρα των γυρισμάτων. Ολόκληρο το σετ μύριζε κηρήθρα καθ′ όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων, σύμφωνα με το καστ. (Δείτε πώς να το φτιάξετε μόνοι σας εδώ).
Στην πραγματικότητα δεν ήταν δύο ομάδες στο παιχνίδι Tug-Of-War
Χρησιμοποιήθηκε ένα μηχάνημα από την άλλη πλευρά του σχοινιού, το οποίο, σύμφωνα με τους ηθοποιούς, έκανε το γύρισμα των σκηνών ιδιαίτερα δύσκολο και εξαντλητικό.
Όλοι οι συντελεστές συμφωνούν για το ποιο παιχνίδι ήταν το πιο τρομακτικό να γυριστεί
«Το γύρισμα αυτού του παιχνιδιού ήταν πραγματικά τρομακτικό», λέει ο Χο Γιονγκ Τσουνγκ. Ο συγγραφέας και παραγωγός, πρόσθεσε: «Το παιχνίδι ήταν πραγματικό και οι ηθοποιοί ένιωσαν αληθινό φόβο».
Πραγματικό γυαλί ασφαλείας χρησιμοποιήθηκε στο παιχνίδι αυτό
Αλλά οι ηθοποιοί έπεφταν μόλις 1,5 μέτρο στο πάτωμα. Ωστόσο, ακόμα φαίνεται τρομακτικό στην πράξη.
Οι σκάλες που αψηφούν τη βαρύτητα ήταν εμπνευσμένες από γνωστά έργα τέχνης
Το έργο «Relativity» του MC Escher και το «La Muralla Rosa» του Ricardo Boffil στην Ισπανία ήταν οι δύο πηγές έμπνευσης.
Οι τοίχοι του κοιτώνα έχουν στοιχεία για τα παιχνίδια
Καθώς ο αριθμός των κρεβατιών μειώνεται, οι τοίχοι του κοιτώνα εμφανίζουν τα σχέδια που κρύβουν και που χρησιμεύουν ως ενδείξεις για τους παίκτες, για να καταλάβουν ποια παιχνίδια θα παίξουν.
Υπάρχει λόγος που ο κοιτώνας μοιάζει με αποθήκη του Amazon
«Ο καλλιτεχνικός διευθυντής πρότεινε να μοιάζει με αποθήκη καταστήματος», εξήγησε ο σκηνοθέτης Χουάνγκ Ντονγκ-Χιούκ. «Αντί να αντιμετωπίζονται σαν άνθρωποι, πρότεινε οι διαγωνιζόμενοι να παρουσιάζονται σαν αντικείμενα στα ράφια κάποιας αποθήκης».
Η ζωή του σκηνοθέτη ενέπνευσε τον τρόπο με τον οποίο ένας από τους πρωταγωνιστές «έπαιξε» τον ρόλο του
Ο Παρκ Χε Σου, που παίζει τον ρόλο του Τσο Σανγκ - Ου, λέει ότι πήρε μεγάλη έμπνευση από τον σκηνοθέτη και τις εμπειρίες του στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σεούλ. Ο σκηνοθέτης όπως και ο χαρακτήρας φοίτησαν στο διάσημο πανεπιστήμιο.
Αναρωτιέστε πόσο είναι το χρηματικό έπαθλο σε ευρώ;
Το έπαθλο ανέρχεται συνολικά σε 45.600.000.000 γουόν, δηλαδή περίπου 37 εκατομμύρια ευρώ.
Η Γιουνγκ Χο- Γιον, που παίζει την Κανγκ Σε - Μπιονγκ είναι ένα εξαιρετικά επιτυχημένο μοντέλο
Η 27χρονη έχει συνεργαστεί με οίκους όπως οι Chanel, Marc Jacobs, Fendi, Bottega Veneta και Louis Vuitton, για τους οποίους είναι παγκόσμια πρέσβειρα.
Το Squid Game είναι ο πρώτος πρωταγωνιστικός ρόλος της Γιουνγκ Χο- Γιον
«Όταν ταξίδευα μόνη μου με αεροπλάνα και έμενα σε ξενοδοχεία, περνούσα τις περισσότερες μέρες βλέποντας ταινίες», λέει στη Vogue.
«Σκεφτόμουν όλο και περισσότερο τον εαυτό μου και τον ρόλο μου στην ανθρωπότητα γενικότερα. Ποια είμαι; Τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος; Η ανάγκη να απαντήσω σε αυτές τις ερωτήσεις ήταν αυτό που με οδήγησε στην υποκριτική».
Ο Γιουνγκ Χο- Γιον έγινε πολύ καλή φίλη με τη Λι Γιο - Μι κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων
«Η Γιο -Μι είναι πιο έμπειρη στην υποκριτική και εξαιρετική ηθοποιός», λέει ο Γιουνγκ στα Κορεάτικα. «Όταν της μίλησα για τις ανησυχίες μου στην υποκριτική, ενδιαφέρθηκε πολύ.
«Επειδή την εμπιστεύομαι, μιλήσαμε για πολλά πράγματα. Οπότε νομίζω ότι όλα ολοκληρώθηκαν όμορφα. Είμαι ευγνώμων που την γνώρισα».
Η σειρά έχει προκαλέσει έκρηξη στο διαδικτυακό προφίλ της Γιο - Μι
Η Γιο - Μι, που παίζει την Τζι - Γιονγκ, είδε το προφίλ της στο Instagram να εκτοξέυεται από 40.000 σε 6,3 εκατομμύρια ακολούθους σε λίγες εβδομάδες.
Ο Ντόναλντ Τραμπ ενέπνευσε έναν από τους VIP
«Νομίζω ότι μοιάζει με έναν από τους VIPs στο παιχνίδι», δήλωσε ο δημιουργός της σειράς στο IndieWire. «Είναι σχεδόν σαν να διεύθυνε μια παράσταση παιχνιδιών, όχι μια χώρα και να τρομοκρατεί τους ανθρώπους».
Οι μάσκες των φρουρών είναι έμπνευση από μάσκες ξιφασκίας
Όπως και από παραδοσιακές κορεατικές μάσκες που ονομάζονται Haehotal.
Όσον αφορά τα διαφορετικά σχήματα στις μάσκες
Εμπνεύστηκαν από αποικίες μυρμηγκιών και υπαγορεύουν την ιεραρχία του προσωπικού.
Κύκλος: Εργάτης, στο κάτω μέρος της ιεραρχίας.
Τρίγωνο: Στρατιώτης, αυτοί που είναι οπλισμένοι.
Τετράγωνο: Διευθυντής, έχουν τη μεγαλύτερη δύναμη και επιβλέπουν τους στρατιώτες και τους εργάτες.
Ωστόσο οι ροζ φόρμες τους έμοιαζαν αρχικά εντελώς διαφορετικά.
Οι εντυπωσιακές ροζ φόρμες των φυλάκων στην αρχή έμοιαζαν περισσότερο με στολές προσκόπων. Στην συνέχεια, όμως, άλλαξαν επειδή έδειχναν πολύ καλά τις φιγούρες των ανδρών, γεγονός που δεν ευθυγραμμιζόταν με τον σκοπό να «μοιάζουν με μυρμήγκια σε αποικία» και να είναι «ανώνυμοι».
Ακόμα αναρωτιέστε γιατί τα φέρετρα ήταν στολισμένα με γιγάντιους ροζ φιόγκους;
Σύμφωνα με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της σειράς, αφού ο δημιουργός του παιχνιδιού σκέφτεται «σαν να είναι θεός» με δύναμη και έλεος, χαρίζει ένα τελευταίο «δώρο» στους παίκτες.
Το παρακολούθησαν 111 εκατομμύρια χρήστες του Netflix τις πρώτες 28 ημέρες
Αυτό το καθιστά την πιο επιτυχημένη σειρά του Netflix όλων των εποχών - ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ προβολής που είχε θέσει ο Μπρίτζερτον το 2020, όταν 82 εκατομμύρια το παρακολούθησαν.
Καθόλου άσχημα δεδομένου ότι το Netflix δεν διαφήμισε σε μεγάλο βαθμό τη σειρά στη μεγαλύτερη αγορά τους - στις ΗΠΑ.
Η σειρά κατέληξε να γίνει ένα τεράστιο χιτ στις Πολιτείες λόγω της δια στόματος διαφήμισης και των θετικών κριτικών του Τύπου.