«Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι»: Το παρασκήνιο της ταινίας με Μπράντο και Μαρία Σνάιντερ
Τα πολυσυζητημένα γεγονότα γύρω από τη δημιουργία της ταινίας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι«Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι»(1973) είναι το θέμα της μίνι σειράς που θα σκηνοθετήσουν από κοινού η Λίζα Μπρίχλμαν («Killing Eve») και ο Ζοσέ Παντίλα («Narcos»).
Η σειρά, που θα διαδραματίζεται σε Ιταλία, Γαλλία και τις ΗΠΑ (σε σενάριο Τζέρεμι Μίλερ και Ντάνιελ Κον), θα αφηγηθεί όλα όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια 18 μηνών, πριν, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, αλλά και μετά την ολοκλήρωση της ταινίας, παραθέτοντας τα γεγονότα σύμφωνα με την εκδοχή των τριών «εμπλεκομένων», των πρωταγωνιστών Μάρλον Μπράντο και Μαρία Σνάιντερ και του σκηνοθέτη Μπερνάρντο Μπερτολούτσι.
Η σειρά που θα επιχειρήσει -μοιραία- να θίξει θέματα όπως η ταυτότητα, η φήμη και η καλλιτεχνική φιλοδοξία, θα έχει σημείο εκκίνησης το ταξίδι του Μπερτολούτσι στο Λος Άντζελες το 1971, όταν ο διάσημος σκηνοθέτης θα προσπαθήσει να πείσει έναν καταρρακωμένο και χρεοκοπημένο Μπράντο να παίξει στη νέα ταινία του.
Η συζήτηση γύρω από «Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι» είχε ανοίξει αμέσως μετά την κυκλοφορία της ταινίας τον Ιανουάριο του 1973 και αιτία ήταν η πιο διάσημη σκηνή της, αυτή του κινηματογραφικού βιασμού, για την οποία ο Μπερτολούτσι παραδέχτηκε δεκαετίες αργότερα ότι δεν ήταν συναινετική.
Ο Μπερτολούτσι και ο Μπράντο βγήκαν κερδισμένοι: Η ταινία έκανε εισπράξεις 186 εκατ. δολαρίων (παραμένει η τρίτη ξενόγλωσση ταινία με τις μεγαλύτερες εισπράξεις μέχρι σήμερα), ενώ αμφότεροι έλαβαν υποψηφιότητες για Όσκαρ, Σκηνοθεσίας και Α′ Ανδρικού ρόλου αντίστοιχα.
Η 19χρονη τότε Σνάιντερ ωστόσο, δεν είχε την ίδια «τύχη», καθώς μετά τη συμμετοχή της στην ταινία πάλεψε με τον εθισμό στα ναρκωτικά και αντιμετώπισε προβλήματα ψυχικής υγείας. Πέθανε το 2011, σε ηλικία 58 ετών, από καρκίνο. «Η μόνη αποζημίωση που έλαβε ποτέ για τον ρόλο της ήταν 4.000 δολάρια», αναφέρεται σε δήλωση του CBS και του Stampede.
Η υπόθεση θεωρήθηκε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην ιστορία της κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Όπως είχε δηλώσει σε συνέντευξη της, λίγα χρόνια πριν πεθάνει, «ένιωσα εξευτελισμένη και για να είμαι ειλικρινής, ένιωσα ότι είχα βιαστεί», είχε πει αναφερόμενη στη διάσημη σκηνή που κατά τον Μπερτολούτσι σχεδιάστηκε και συμφωνήθηκε λίγες ώρες πριν από το γύρισμα, μεταξύ αυτού και του Μπράντο, ερήμην της.
Με πληροφορίες από Variety