Η νέα Mercedes-AMG SL είναι από τα πιο αυθεντικά αυτοκίνητα
Με βαθιά παράδοση που γυρίζει 70 χρόνια πίσω, η νέα Mercedes-AMGSL, έρχεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα.
Το πολυτελές roadster 2+2 θέσεων, συνεχίζει την παράδοση που ξεκίνησε το 300 SL (1952), όταν πέτυχε το ένα-δύο στο θρυλικό 24Ωρο αγώνα του LeMans. Ακολούθησε το σπορ αυτοκίνητο παραγωγής 300 SL (1954), γνωστό ως «Gullwing» λόγω των ασυνήθιστων θυρών του που άνοιγαν προς τα πάνω, το 1999, μια κριτική επιτροπή δημοσιογράφων αυτοκινήτου το ψήφισε ως το «Σπορ Αυτοκίνητο του Αιώνα». Πέρασαν κι άλλα SL στην πορεία του χρόνου, και έρχεται τώρα η νέα SL να θέσει ένα νέο ορόσημο, με μοντέρνα σχεδιαστική φιλοσοφία αλλά και χαρακτηριστικά του παρελθόντος, όπως τα δύο εξογκώματα ισχύος στο καπό, αλλά και οι 14 κάθετες γρίλιες στη μάσκα, κατάλοιπο από την 300 SL.
Το μακρύ μεταξόνιο, οι κοντοί πρόβολοι, το μακρύ καπό, η καμπίνα των επιβατών τραβηγμένη προς τα πίσω και το τονισμένο πίσω άκρο, με τους σμιλεμένους θόλους των τροχών και τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου (19-20-21 ιντσών), χαρίζουν στο roadster την ισχυρή, δυναμική του εμφάνιση, που φέρει μαλακή αναδιπλούμενη οροφή, η οποία ανοίγει ή κλείνει σε 15 δευτ. και λειτουργεί ακόμα και με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα.
Ξεχωρίζουν και οι προβολείς DIGITALLIGHTLED, όπως και τα εξίσου εξαιρετικά λεπτά πίσω φώτα LED.
Το εσωτερικό της νέας Mercedes-AMGSL συνδυάζει τα σπορτίφ στοιχεία με την πολυτέλεια. Ο σχεδιασμός του κόκπιτ, μέχρι την ρυθμιζόμενη κεντρική οθόνη στην κεντρική κονσόλα, εστιάζεται στον οδηγό. Ταυτόχρονα, η εντελώς νέα φιλοσοφία εσωτερικού χώρου με 2+2 θέσεις προσφέρει περισσότερο χώρο και λειτουργικότητα από πριν. Τα πίσω καθίσματα, πλέον, προσφέρουν χώρο για άτομα με ύψος έως 1,50 μέτρα, δηλαδή παιδιά.
Το μινιμαλιστικό εσωτερικό του 300 SLRoadster, εξοπλισμένο με υλικά υψηλής ποιότητας, ενέπνευσε τους σχεδιαστές στην εσωτερική διακόσμηση του νέου μοντέλου. Το αποτέλεσμα είναι ένας συναρπαστικός συνδυασμός αναλογικών και ψηφιακών στοιχείων, που ονομάζεται «υπεραναλογικός». Αυτό αποδεικνύεται από τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ το σύστημα infotainmentMBUX, με τεχνητή νοημοσύνη, προσφέρει μια επιλογή από πέντε στυλ οθόνης και διαφορετικές λειτουργίες.
Τα στάνταρ, σπορ καθίσματα AMG, είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, με ενσωματωμένα προσκέφαλα, που φέρουν αεραγωγούς για το σύστημα κλιματισμού AIRSCARF, διοχετεύοντας ζεστό αέρα γύρω από την περιοχή του κεφαλιού και του λαιμού του οδηγού και του συνοδηγού. Προαιρετικά, διατίθενται καθίσματα AMGPerformance.
Η νέα SL βασίζεται σε μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική οχημάτων 2+2 θέσεων που αναπτύχθηκε από τη Mercedes-AMG. Το σασί είναι μια ελαφριά, σύνθετη κατασκευή με αυτοφερόμενη δομή, αλουμινίου, μαγνησίου, σύνθετων υλικών ινών και χάλυβα, από τα οποία κατασκευάζεται για παράδειγμα το πλαίσιο του παρμπρίζ, που χρησιμεύει ως προστασία ανατροπής σε συνδυασμό με το σύστημα rollbar πίσω από τα πίσω καθίσματα, το οποίο μπορεί να εκτιναχθεί με αστραπιαία ταχύτητα όταν χρειάζεται.
Μάλιστα, η δομή σχεδιάστηκε κυριολεκτικά σε ένα λευκό χαρτί, καθώς κανένα εξάρτημα δεν προέρχεται από την προηγούμενη SL ή οποιοδήποτε άλλο μοντέλο, όπως το AMGGTRoadster, από το οποίο έχει 40% υψηλότερη διαμήκη ακαμψία.
Ζυγίζοντας περίπου 270 κιλά λιγότερο, και με χαμηλό κέντρο βάρους, έχει πετύχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,31, μια εξαιρετική τιμή για σπορ αυτοκίνητα με ανοιχτή οροφή. Σε αυτό συνεισφέρει και το ενεργό σύστημα ελέγχου αέρα AIRPANEL δύο τμημάτων, που προέρχεται από σχεδίαση αεροσκαφών. Το πρώτο τμήμα λειτουργεί με κάθετες περσίδες κρυμμένες πίσω από την κάτω εισαγωγή αέρα στην μπροστινή ποδιά. Το δεύτερο τμήμα βρίσκεται πίσω από την πάνω εισαγωγή αέρα και έχει οριζόντιες περσίδες. Κανονικά όλες οι περσίδες είναι κλειστές, για να μειώνει την αντίσταση και να διοχετεύει τον αέρα στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Μόνο όταν η ζήτηση για αέρα ψύξης είναι ιδιαίτερα υψηλή, τότε ανοίγουν οι περσίδες (το δεύτερο σύστημα μόνο από τα 180 χλμ./ώρα και πάνω) και επιτρέπουν τη μέγιστη ροή αέρα ψύξης στους εναλλάκτες θερμότητας.
Ένα άλλο ενεργό εξάρτημα είναι η αναδιπλούμενη πίσω αεροτομή, ενσωματωμένη στο καπό του χώρου αποσκευών. Αλλάζει θέση ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης. Υπολογίζει την ταχύτητα οδήγησης, τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση και την ταχύτητα διεύθυνσης. Η αεροτομή αναλαμβάνει πέντε διαφορετικές γωνιακές θέσεις από τα 80 χλμ./ώρα είτε για βελτιστοποίηση της ευστάθειας χειρισμού είτε για μείωση της αντίστασης.
Υπάρχει κι ένα ακόμα προαιρετικό ενεργό αεροδυναμικό στοιχείο, το οποίο είναι κρυμμένο στο κάτω μέρος του αμαξώματος μπροστά από τον κινητήρα. Αυτό το προφίλ άνθρακα, που ζυγίζει περίπου δύο κιλά, αντιδρά στη ρύθμιση των τρόπων οδήγησης AMG και επεκτείνεται αυτόματα προς τα κάτω κατά περίπου 40 χιλιοστά με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα. Στη συνέχεια ενεργοποιούνται οι λειτουργίες οδήγησης AMG. Αυτό δημιουργεί το λεγόμενο φαινόμενο Venturi, το οποίο μειώνει την ανύψωση του μπροστινού άξονα και έτσι μπορεί να οδηγηθεί με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στις στροφές.
Στο λανσάρισμα, η νέα SL θα προσφέρεται με δύο επίπεδα απόδοσης του κινητήρα AMG 4.0 ltV8 biturbo. Οι κινητήρες συναρμολογούνται αποκλειστικά στο χέρι στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Affalterbach σύμφωνα με την αρχή «OneMan, OneEngine». Στην κορυφαία έκδοση SL 63 4MATIC+ (μέση κατανάλωση καυσίμου 12,7-11,8 λίτρα/100 χλμ., συνδυασμένες εκπομπές CO2 288-268 γρ./χλμ.) ο κινητήρας αποδίδει 585 ίππους (430 kW) και παρέχει μέγιστη ροπή 800 Nm πάνω από ευρύ φάσμα στροφών από 2500 έως 4500 σ.α.λ. Επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα είναι 315 χλμ./ώρα. Στην SL 55 4MATIC+ (κατανάλωση μικτού καυσίμου 12,7-11,8 λίτρα/100 χλμ., συνδυασμένες εκπομπές CO2 288-268 γρ./χλμ.), αναπτύσσει ισχύ 476 ίππους (350 kW) και μέγιστη ροπή 700 Nm, επιταχύνοντας σε 3,9 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 295 χλμ./ώρα.
Παράλληλα, λίγο αργότερα, η SL θα προσφέρεται και σε υβριδική έκδοση Performance.
Τα μοτέρ συνδυάζονται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων AMGSPEEDSHIFTMCT 9G, με υγρό συμπλέκτη εκκίνηση που αντικαθιστά τον μετατροπέα ροπής.
Πέραν αυτών, για πρώτη φορά, στην σχεδόν 70χρονη ιστορία της, η SL εφοδιάζεται στάνταρ με σύστημα τετρακίνησης AMGPerformance 4MATIC+, με πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής στον μπροστινό και τον πίσω άξονα.
Η SL 55 4MATIC+ εξοπλίζεται με μια πρόσφατα αναπτυγμένη ατσάλινη ανάρτηση AMGRIDECONTROL με αμορτισέρ από αλουμίνιο και ελαφριά σπειροειδή ελατήρια. Για πρώτη φορά, ένα όχημα σειράς παραγωγής Mercedes-AMG εφοδιάζεται με μπροστινό άξονα με πέντε συνδέσμους, ενώ και στον πίσω άξονα υπάρχει διάταξη 5 συνδέσμων.
Η πρωτοποριακή ανάρτηση AMGACTIVERIDECONTROL με ενεργή, υδραυλικές αντιστρεπτικές ράβδους κάνει το ντεμπούτο της στην SL 63 4MATIC+. Επίσης, το σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης AMG εγγυάται καλύτερο φρενάρισμα και ακριβή έλεγχο.
Η SL, για πρώτη φορά εξοπλίζεται στάνταρ με ενεργό σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα. Ανάλογα με την ταχύτητα, οι πίσω τροχοί κατευθύνονται είτε προς την αντίθετη κατεύθυνση (έως 100 χλμ./ώρα), είτε προς την ίδια κατεύθυνση (πάνω από 100 χλμ./ώρα) με τους μπροστινούς τροχούς. Έτσι, το σύστημα επιτρέπει πιο ευέλικτο και σταθερό χειρισμό.
Καταλήγοντας, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έξι προγράμματα οδήγησης AMGDYNAMICSELECT: «Slippery, «Comfort», «Sport», «Sport +», «Individual» και «RACE» (στάνταρ στην SL 63 4MATIC+, που περιλαμβάνονται στο προαιρετικό πακέτο AMGDYNAMICPLUS για την SL 55 4MATIC+.