Header Ads

Ηλεκτρική και έως επταθέσια ήρθε η EQB 250

Μετά το λανσάρισμα της EQB στις εκδόσεις 300 4ΜΑΤΙC & 350 4MATIC, στα τέλη του 2021, ήρθε η στιγμή να παρουσιαστεί στην αγορά και η προσθιοκίνητη έκδοση 250, η οποία είναι σαφώς πιο προσιτή, οικονομικά.

Η αμιγώς ηλεκτρική EQB, προσφέρει έως και 7 θέσεις, έχοντας δύο καθίσματα στην τρίτη σειρά που μπορούν να φιλοξενήσουν είτε παιδιά είτε άτομα με ανάστημα έως 1,65 μ.

Με πληθωρικές διαστάσεις, 4,684 μ. μήκος, 1,834 μ. πλάτος και 1,667 μ. ύψος, χαρακτηρίζεται από μακρύ μεταξόνιο (2,829 μ.) που δικαιολογεί την ύπαρξη και τρίτης σειράς καθισμάτων, τα οποία αναδιπλώνονται πλήρως και ξεχωριστά, όπως και τα τρία καθίσματα της μεσαίας σειράς (διαιρούμενα 40:20:40). 

Η ευρυχωρία είναι υποδειγματική, καθώς το εσωτερικό ύψος στην πρώτη σειρά καθισμάτων είναι 1,069 μ. και στη δεύτερη 97,9 εκ. για την πενταθέσια έκδοση, έχοντας 8,7 εκ. ωφέλιμο χώρο για τα γόνατα στα πίσω καθίσματα και όγκο φόρτωσης 495 έως 1.710 λίτρα. Σε δε επταθέσια έκδοση, ο όγκος φόρτωσης είναι 465 έως 1.620 λίτρα, αλλά με την εταζέρα τοποθετημένη και όλα τα καθίσματα της 3ης σειράς όρθια, περιορίζεται στα 110 λίτρα.

Σημειώνεται ότι οι πλάτες των καθισμάτων της δεύτερης σειράς μπορούν να ρυθμίζονται σε διάφορες κλίσεις, ενώ προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης του πάγκου τους, εμπρός/πίσω κατά 14 εκ.. Με αυτόν τον τρόπο, το πορτμπαγκάζ μπορεί να μεγαλώνει κατά έως 190 λίτρα και να αξιοποιείται με διάφορους τρόπους. 

Το νέο μοντέλο είναι ιδανικό για μεγάλες οικογένειες, καθώς μπορούν να τοποθετηθούν έως τέσσερα παιδικά καθίσματα στη δεύτερη και τρίτη σειρά, συν ένα ακόμη στο κάθισμα του συνοδηγού. 

Σχεδιαστικά, η EQB διαθέτει τη χαρακτηριστική μαύρη μάσκα «black panel» της Mercedes-EQ με το αστέρι στο κέντρο, την ενιαία φωτεινή λωρίδα LED μπροστά και πίσω και γαλάζιες λεπτομέρειες μέσα στον προβολέα που την κάνουν εύκολα αναγνωρίσιμη ως μέλος της οικογένειας EQ.

Την καμπίνα κοσμούν τα κυλινδρικά στοιχεία από αλουμίνιο, σε πόρτες, κεντρική κονσόλα και ταμπλό οργάνων στην πλευρά του συνοδηγού. Το μεγάλο ταμπλό διαθέτει από μία εσοχή στον χώρο του οδηγού και του συνοδηγού, ενώ ο οδηγός έχει μπροστά του ένα κόκπιτ με ευρεία οθόνη και σύστημα χειρισμού και ενδείξεων μέσω MBUX (Mercedes-Benz User Experience). 

Ανάλογα με τη γραμμή σχεδίασης και εξοπλισμού, ο διάκοσμος με κρυφό φωτισμό και λεπτομέρειες σε ροζ χρυσό στα στόμια των αεραγωγών, στα καθίσματα και το κλειδί του οχήματος υπογραμμίζουν τον ηλεκτρικό χαρακτήρα στο εσωτερικό της EQB. Το όργανο πολλαπλών ενδείξεων, με τις ειδικές οθόνες για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, υιοθετεί τους ίδιους χρωματισμούς με λεπτομέρειες σε ροζ χρυσό και γαλάζιο.

Με αεροδυναμική σιλουέτα (συντελεστής οπισθέλκουσας από 0,28), η EQB περιορίζει την κατανάλωση ενέργειας, η οποία κυμαίνεται μεταξύ 17,8 και 16,3 kWh/χλμ..

Η ισχύς αγγίζει τους 190 ίππους (140 kW), και η ροπή τα 385 Nm, με την μπαταρία των 66,5 kWh να χαρίζει αυτονομία μεταξύ 433 και 474 χλμ., ανάλογα τον εξοπλισμό. Επιταχύνει σε 9,2 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα, ώστε να μην καταναλώνεται εύκολα η ενέργεια. Επίσης, το σύστημα υποβοήθησης ECO προσφέρει βελτιστοποιημένη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας, ανάλογα με τις συνθήκες.

Η στρατηγική λειτουργίας του αξιοποιεί δεδομένα πλοήγησης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και πληροφορίες από τους αισθητήρες του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομεί ενέργεια, αυξάνοντας την αυτονομία.

Στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, η EQB μπορεί να φορτίζεται πολύ εύκολα με εναλλασσόμενο ρεύμα AC) έως 11 kW χρησιμοποιώντας τον φορτιστή αυτοκινήτου. Ο χρόνος που απαιτείται για μία πλήρη φόρτιση εξαρτάται από τη διαθέσιμη υποδομή και τον εξοπλισμό του οχήματος σε κάθε χώρα. Η φόρτιση σε Wallbox της Mercedes-Benz γίνεται πολύ γρηγορότερα από ό,τι σε οικιακό ρευματοδότη.

Η φόρτιση είναι πιο γρήγορη στους σταθμούς ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC). Ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης (State of Charge, SoC ) και τη θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, η EQB φορτίζει και σε σταθμό φόρτισης με μέγιστη ισχύ έως 100 kW. Ο χρόνος φόρτισης σε αυτή την περίπτωση είναι περίπου 30 λεπτά για κατάσταση φόρτισης από 10% σε 80%.

Μετά από μόλις 15 λεπτά, έχει φορτιστεί με επαρκή ηλεκτρική ενέργεια για άλλα 150 χιλιόμετρα. Για φόρτιση AC και DC, η EQB περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό της στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ σύνδεσμο CCS (Combined Charging Systems) στο δεξί πλευρικό πλαίσιο.

Επίσης, μέσω του Mercedes Me Charge, οι οδηγοί της EQB θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα από τα πιο εκτεταμένα δίκτυα φόρτισης στον κόσμο, το οποίο περιλαμβάνει σήμερα περισσότερους από 600.000 σταθμούς φόρτισης AC και DC σε 31 χώρες.

Το Mercedes me Charge επιτρέπει στους πελάτες Mercedes-EQ να χρησιμοποιούν με ευκολία τους σταθμούς φόρτισης διαφόρων παρόχων, ενώ παράλληλα επωφελούνται από μία ενιαία λειτουργία πληρωμής με απλές διαδικασίες χρέωσης. Με την EQB προσφέρεται το Mercedes me Charge για ένα έτος χωρίς χρέωση.

Στην Ελλάδα το δίκτυο φόρτισης μέσω του Mercedes me Charge απαριθμεί σήμερα περισσότερους από 160 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε όλη την επικράτεια.

Στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, περιλαμβάνονται ευφυή συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως σύστημα ενεργής υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και ενεργής υποβοήθησης πέδησης που αποτρέπει μια σύγκρουση ή μειώνει τη σοβαρότητά της επιβραδύνοντας το όχημα αυτόνομα. 

H τιμή της EQB 250 ανέρχεται στα 54.969,20 ευρώ και, καθώς η λιανική της τιμή προ φόρων δεν ξεπερνά τις 50.000 ευρώ (44.330 ευρώ), εμπίπτει στην επιδότηση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ».

Η συνέχεια εδώ
Από το Blogger.