Header Ads

Για ψώνια με... μικρότερο πορτοφόλι τις φετινές γιορτές οι Έλληνες

Για ψώνια με... μικρότερο πορτοφόλι τις φετινές γιορτές οι Έλληνες

Συγκρατημένοι οι Έλληνες καταναλωτές για τις εορταστικές αγορές.

Με συγκρατημένες προσδοκίες φαίνεται να προσεγγίζουν οι Έλληνες καταναλωτές τη φετινή εορταστική περίοδο, σύμφωνα με την έρευνα Future Consumer Index Ελλάδα 2024 της ΕΥ, που θα παρουσιαστεί πλήρως τον Δεκέμβριο. Σημαντικό εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι ένας στους τρεις καταναλωτές (36%) σκοπεύει να μειώσει τις δαπάνες του σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, ενώ η πλειονότητα (54%) δηλώνει ότι θα διατηρήσει σταθερό το προϋπολογισμό των εορταστικών αγορών του. Μόλις 4% σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα, ενώ 6% δεν προτίθεται να πραγματοποιήσει αγορές.

Η ετήσια έρευνα της ΕΥ, που υλοποιείται από το 2021 σε συνεργασία με την MRB, αναδεικνύει τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές τάσεις σε ένα περιβάλλον οικονομικής αβεβαιότητας και πληθωριστικών πιέσεων. Από τα ευρήματα προκύπτει ότι οι αγοραστικές συνήθειες επηρεάζονται άμεσα από ηλικιακά χαρακτηριστικά, με τους νεότερους (18-29 ετών) να εμφανίζονται πιο πρόθυμοι να ξοδέψουν, σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους (50-64 ετών), οι οποίοι δηλώνουν σε ποσοστό 50% πως θα μειώσουν τις δαπάνες τους ή δε θα κάνουν αγορές.

Βασικό κριτήριο η τιμή

Σημαντική είναι η προτεραιότητα που δίνεται στην τιμή των προϊόντων, με το 95% των συμμετεχόντων να την αναδεικνύει ως βασικό κριτήριο αγορών, ενώ η ποιότητα έπεται με 65%. Επιπλέον, το 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι οι προσφορές παίζουν καθοριστικό ρόλο στις αποφάσεις τους.

Οι νέοι δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στη μάρκα του προϊόντος (28%), ενώ λιγότερο σημαντικοί φαίνεται να είναι παράγοντες όπως η εξατομίκευση (16%), οι διαδικτυακές κριτικές (15%) και η ευκολία επιστροφής ή αλλαγής προϊόντων (10%).

Αντίστοιχα ευρήματα καταγράφονται και σε διεθνές επίπεδο, με την έρευνα EY Holiday Shopping Survey να αποκαλύπτει ότι το 64% των καταναλωτών παγκοσμίως είναι διστακτικοί απέναντι στις εορταστικές εκπτώσεις, ενώ το 45% εκφράζει ανησυχίες για την οικονομική του δυνατότητα να πραγματοποιήσει αγορές.

Ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος της ΕΥ Ελλάδος και Επικεφαλής του Τομέα Λιανεμπορίου για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σχολίασε σχετικά: «Η παγκόσμια οικονομική και γεωπολιτική αβεβαιότητα επηρεάζει ξεκάθαρα τη διάθεση για αγορές κατά την εορταστική περίοδο. Οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν να δίνουν έμφαση στην τιμή και την αξία των προϊόντων, κάτι που παρατηρείται και διεθνώς. Αυτό υποδηλώνει μια συνειδητή στροφή σε πιο μετρημένη καταναλωτική συμπεριφορά, με στόχο την καλύτερη ποιότητα στην καλύτερη δυνατή αξία».

#ΨΩΝΙΑ #ΑΓΟΡΕΣ #ΓΙΟΡΤΕΣ
Η συνέχεια εδώ
Από το Blogger.