Αύξηση 14% των τουριστικών δαπανών στην Ελλάδα
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Μάρτιος και ο Απρίλιος του 2024 που σημείωσαν αυξήσεις 19% και 17% αντίστοιχα.
Σημαντική αύξηση σημείωσαν οι δαπάνες των τουριστών στην Ελλάδα, καταγράφοντας άνοδο 14% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα ευρήματα της «Ανάλυσης της Visa για τον Μεσογειακό Τουρισμό». Η έρευνα, που παρουσιάστηκε σήμερα, υπογραμμίζει την ενίσχυση του τουριστικού τομέα, εστιάζοντας στη χρήση ψηφιακών πληρωμών και τις καταναλωτικές συνήθειες των επισκεπτών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι συναλλαγές με κάρτες στα τερματικά POS αντιστοιχούν στο 77% των συνολικών δαπανών των τουριστών στην Ελλάδα, ενώ οι αναλήψεις από ΑΤΜ ανέρχονται στο 23%. Αντίστοιχα, σε χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία, το ποσοστό των αναλήψεων περιορίζεται στο 10-11%. Η τάση αυτή αντικατοπτρίζει τη σταδιακή μετάβαση της Ελλάδας προς ένα μοντέλο πληρωμών χωρίς μετρητά, αν και υπάρχει ακόμη περιθώριο βελτίωσης, όπως ανέφεραν εκπρόσωποι της Visa.
Η έρευνα δείχνει ότι η Αθήνα παραμένει ο κορυφαίος προορισμός, σημειώνοντας αύξηση 17% στις δαπάνες, ενώ ακολουθούν δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί, όπως η Μύκονος και η Ρόδος. Οι μεγαλύτερες μέσες δαπάνες ανά επισκέπτη καταγράφηκαν από τουρίστες από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ σημαντική ανάπτυξη παρατηρήθηκε από αγορές όπως η Τουρκία (+114%) και η Κίνα (+63%).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ενίσχυση των δαπανών πέρα από τους θερινούς μήνες, με τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2024 να σημειώνουν αυξήσεις 19% και 17% αντίστοιχα. Ωστόσο, οι μήνες Ιούλιος και Αύγουστος εξακολουθούν να συνεισφέρουν το 39% της ετήσιας τουριστικής δαπάνης.
Οι κατηγορίες δαπανών δείχνουν διαφοροποίηση, με τις λιανικές αγορές να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση (+26%), ενώ οι δαπάνες σε εστίαση και νυχτερινή ζωή κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο (25%). Η χρήση καρτών για μικρές συναλλαγές αυξάνεται, αντανακλώντας τη γενικότερη στροφή προς την ευελιξία στις πληρωμές.
Η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, δήλωσε ότι τα δεδομένα αυτά προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για τη χάραξη πολιτικής, ενώ η Γενική Διευθύντρια της Visa, Sevi Vassileva, τόνισε ότι η ανάπτυξη του ψηφιακού οικοσυστήματος πληρωμών μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στη βιωσιμότητα της ελληνικής οικονομίας και στην περαιτέρω ενίσχυση του τουρισμού.