Διαγωνισμός ΕΣΔΙ Δικαστικών Υπαλλήλων 2025 - Μελέτη των διατάξεων 12-22 του Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων (ΚΔΥ)
Συνεχίζουμε σήμερα τη μελέτη μας με τις διατάξεις του Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων σχετικών με την πλήρωση θέσεων, τους τομείς κατάταξης, τις κατηγορίες και τους βαθμούς των δικαστικών υπαλλήλων.
Ο 4ος Εισαγωγικός Διαγωνισμός ΕΣΔι Δικαστικών Υπαλλήλων είναι πλέον γεγονός. Αναμένεται η προκήρυξη λίγο μετά το Πάσχα αν και έχει «ακουστεί» ότι μπορεί και να εκδοθεί ακόμα και λίγο πριν το Πάσχα. Εμείς, ωστόσο, ακάθεκτοι θα είμαστε εδώ προκειμένου να προλάβουμε τις όποιες εξελίξεις και να προετοιμαστούμε για το 15/15 στον Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων και όχι μόνο!
Να θυμάστε ότι στη γραπτή δοκιμασία οι περισσότερες ερωτήσεις από τις δεκαπέντε (15) μεταξύ ΚΔΥ και ΚΟΔΚΔΛ στους πρώτους τρεις (3) διαγωνισμούς, είναι ΚΔΥ και σε κάποιες περιπτώσεις ήταν μόνο από ΚΔΥ.
Οι διατάξεις που θα μελετήσουμε σήμερα είναι SOS καθώς είναι αυτές οι οποίες «πέφτουν» περισσότερο στις γραπτές αλλά και στις προφορικές σας εξετάσεις. Ειδικότερα, με αυτές θα μάθετε:
- για το πως διορίζεται ο δικαστικός υπάλληλος,
- για το πως καταρτίζεται η υπαλληλική σχέση του δικαστικού υπαλλήλου,
- για το πως γίνεται η αποδοχή του δικαστικού υπαλλήλου,
- για το πως ορκίζονται οι δικαστικοί υπάλληλοι,
- για το πότε ανακαλείται ο διορισμός των δικαστικών υπαλλήλων,
- για το πότε αναδιορίζεται ο δικαστικός υπάλληλος και ποιο το όργανο που το αποφασίζει,
- για το ποιοι είναι οι τομείς κατάταξης των δικαστικών υπαλλήλων δηλαδή που θα τοποθετηθείτε μετά την εκπαίδευση και την πρακτική σας,
- για το ποιες είναι οι εκπαιδευτικές κατηγορίες των δικαστικών υπαλλήλων,
- ποιοι είναι οι εισαγωγικοί βαθμοί των δικαστικών υπαλλήλων,
- για το ποιοι είναι οι κλάδοι και οι ειδικότητες των δικαστικών υπαλλήλων και τέλος,
- για τα τυπικά προσόντα που πρέπει να έχει ο δικαστικός υπάλληλος κατά τον διορισμό.
Πάμε λοιπόν, παρακάτω, να γνωρίσουμε τις διατάξεις και ύστερα θα ακολουθήσουν είκοσι (20) ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής για την καλύτερη κατανόηση των διατάξεων αυτών:
Άρθρο 12ο (πράξη διορισμού)
1. Ο δικαστικός υπάλληλος διορίζεται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, η οποία δημοσιεύεται, σε περίληψη, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με την ίδια απόφαση ο διοριζόμενος τοποθετείται σε γραμματεία ή άλλη υπηρεσία δικαστηρίου ή εισαγγελίας ή σε γενική επιτροπεία.
2. Η κατά την παρ. 1 τοποθέτηση γίνεται ύστερα από απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου, εκτός αν η διαδικασία με βάση την οποία επιλέγεται ο διοριζόμενος αφορά στην πλήρωση θέσεων στη γραμματεία ή άλλη υπηρεσία ορισμένου δικαστηρίου ή εισαγγελίας ή γενικής επιτροπείας ή αν κατά τη διαδικασία αυτή καθορίζεται κατά τρόπο υποχρεωτικό η θέση την οποία θα καταλάβει ο επιλεγόμενος
Άρθρο 13ο (κοινοποίηση της πράξης διορισμού)
1. Η πράξη διορισμού κοινοποιείται στον διοριζόμενο το αργότερο εντός τριάντα (30) ημερών από τη δημοσίευση της περίληψής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
2. Η κοινοποίηση γίνεται με έγγραφο του προϊσταμένου του αρμόδιου τμήματος του Υπουργείου Δικαιοσύνης, στο οποίο αναγράφεται ο αριθμός του φύλλου της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως όπου δημοσιεύθηκε η περίληψη της πράξης διορισμού και το οποίο επιδίδεται με απόδειξη στην κατοικία του διοριζομένου, είτε στον ίδιο είτε σε πρόσωπο που συνοικεί με αυτόν. Με το έγγραφο αυτό τάσσεται προθεσμία τουλάχιστον δέκα (10) και το πολύ τριάντα (30) ημερών για ορκωμοσία του διοριζομένου και ανάληψη υπηρεσίας. Αν δεν καθορίζεται τέτοια προθεσμία, θεωρείται ότι έχει ταχθεί προθεσμία τριάντα (30) ημερών. Η προθεσμία μπορεί να παραταθεί έως έξι (6) μήνες, μόνο μία φορά, για εξαιρετικούς λόγους.
3. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία της παρ. 1, η πράξη διορισμού θεωρείται ότι έχει κοινοποιηθεί την τριακοστή ημέρα από τη δημοσίευση και από την επομένη αρχίζει τριακονθήμερη προθεσμία για ορκωμοσία του διοριζομένου και ανάληψη υπηρεσίας.
4. Η μη εμπρόθεσμη προσέλευση του διοριζομένου για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας θεωρείται μη αποδοχή του διορισμού.
Άρθρο 14ο (κατάρτιση υπαλληλικής σχέσης)
1. Η υπαλληλική σχέση καταρτίζεται με τον διορισμό και την αποδοχή του.
2. Η αποδοχή δηλώνεται με την ορκωμοσία.
Άρθρο 15ο (ορκωμοσία ανάληψη υπηρεσίας)
1. Οι υπάλληλοι των δικαστηρίων και των εισαγγελιών ορκίζονται ενώπιον του δικαστηρίου στο οποίο διορίζονται, σε δημόσια συνεδρίαση. Οι υπάλληλοι της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων ορκίζονται ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών.
2. Ο όρκος των ημεδαπών έχει ως εξής: «Ορκίζομαι ότι θα φυλάττω πίστη στην πατρίδα, υπακοή στο Σύνταγμα και τους νόμους και ότι θα εκπληρώνω τα καθήκοντά μου τίμια και ευσυνείδητα». Ο όρκος των αλλοδαπών έχει ως εξής: «Ορκίζομαι ότι θα φυλάττω πίστη στην Ελλάδα, υπακοή στο Σύνταγμα και τους νόμους της και ότι θα εκπληρώνω τα καθήκοντά μου τίμια και ευσυνείδητα».
3. Η ορκωμοσία βεβαιώνεται με πρακτικό. Η ανάληψη υπηρεσίας πιστοποιείται με έκθεση που συντάσσει o γραμματέας του δικαστηρίου ή της εισαγγελίας ή ο προϊστάμενος της υπηρεσίας στην οποία τοποθετείται ο δικαστικός υπάλληλος. Η έκθεση φέρει αριθμό πρωτοκόλλου της ημερομηνίας ανάληψης καθηκόντων.
4. Αφετηρία υπολογισμού του χρόνου υπηρεσίας των δικαστικών υπαλλήλων αποτελεί η ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της περίληψης της πράξης διορισμού, με την προϋπόθεση ότι η ανάληψη υπηρεσίας γίνεται μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την κοινοποίηση της πράξης διορισμού, αλλιώς η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας.
Άρθρο 16ο (ανάκληση διορισμού)
1. Η πράξη διορισμού ανακαλείται υποχρεωτικά, εάν ο διορισθείς δεν αποδέχτηκε τον διορισμό ρητώς ή σιωπηρώς.
2. Η πράξη διορισμού που έγινε κατά παράβαση νόμου ανακαλείται εντός διετίας από τη δημοσίευση της περίληψής της. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας αυτής η πράξη διορισμού ανακαλείται εάν αυτός που διορίστηκε προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε την παρανομία ή εάν ο διορισμός του έγινε κατά παράβαση των άρθρων 3 και 7.
3. Ο δικαστικός υπάλληλος του οποίου η πράξη διορισμού ανακλήθηκε κατά την παρ. 2 υπέχει τις ευθύνες των δικαστικών υπαλλήλων για τον χρόνο κατά τον οποίο άσκησε τα καθήκοντά του. Η ανάκληση του διορισμού του δεν επιδρά στο κύρος των πράξεών του.
4. Η παρ. 2 για απαγόρευση ανάκλησης της πράξης διορισμού μετά την πάροδο διετίας δεν εφαρμόζεται όταν η πράξη διορισμού ακυρώνεται δικαστικώς.
Άρθρο 17ο (αναδιορισμός)
1. Ο δικαστικός υπάλληλος που απολύθηκε λόγω σωματικής ή νοητικής αναπηρίας για την εκτέλεση των καθηκόντων του αναδιορίζεται εφόσον: α) υποβάλει αίτηση αναδιορισμού μέσα σε αποκλειστική προθεσμία πέντε (5) ετών από την απόλυση, β) είχε τουλάχιστον τριετή ευδόκιμη υπηρεσία, και γ) έχει όλα τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται για την κατάληψη της θέσης κατά τον χρόνο του αναδιορισμού.
2. Ο δικαστικός υπάλληλος αναδιορίζεται μετά από γνωμοδότηση της υγειονομικής επιτροπής, με την οποία διαπιστώνεται ότι αποκαταστάθηκε η σωματική ή πνευματική του ικανότητα, σε βαθμό που του επιτρέπει να ασκεί τα καθήκοντά του. Ο υπάλληλος παραπέμπεται στην επιτροπή μέσα σε προθεσμία ενός (1) μηνός από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης αναδιορισμού και η επιτροπή αποφαίνεται το συντομότερο δυνατό.
3. Επιτρέπεται επίσης ο αναδιορισμός δικαστικού υπαλλήλου, του οποίου ανακλήθηκε ο διορισμός για παράβαση των περ. α) ή β) του άρθρου 7, εφόσον μετά την ανάκληση ο υπάλληλος αυτός απαλλάχτηκε από την κατηγορία με αμετάκλητη απόφαση ή με αμετάκλητο βούλευμα. Ο αναδιορισμός στην περίπτωση αυτή γίνεται ύστερα από αίτηση του δικαστικού υπαλλήλου, που υποβάλλεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία ενός (1) έτους από τότε που καθίσταται αμετάκλητη η απόφαση του δικαστηρίου ή το βούλευμα και εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της περ. γ) της παρ. 1.
4. Για τον αναδιορισμό αποφασίζει το υπηρεσιακό συμβούλιο. Ο δικαστικός υπάλληλος αναδιορίζεται με τον βαθμό που έφερε κατά τον χρόνο της απόλυσης ή της ανάκλησης του διορισμού του. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κατά τον χρόνο του αναδιορισμού κενή θέση, συστήνεται προσωποπαγής θέση με την απόφαση αναδιορισμού. Ο αναδιοριζόμενος σε προσωποπαγή θέση καταλαμβάνει την πρώτη θέση που κενώνεται στον ίδιο κλάδο και βαθμό.
5. Τα άρθρα 12 έως και 16 που αναφέρονται στον διορισμό ισχύουν και για τον αναδιορισμό.
Άρθρο 18ο (τομείς κατάταξης)
Οι δικαστικοί υπάλληλοι κατατάσσονται στους παρακάτω τομείς:
α) Τομέας του Συμβουλίου της Επικρατείας.
β) Τομέας των πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων και των εισαγγελιών.
γ) Τομέας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
δ) Τομέας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων και της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων.
ε) Τομέας της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών.
Άρθρο 19ο (κατάταξη θέσεων σε κατηγορίες)
Οι θέσεις των δικαστικών υπαλλήλων κάθε τομέα κατατάσσονται στις εξής κατηγορίες:
α) Κατηγορία θέσεων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ),
β) Κατηγορία θέσεων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ),
γ) Κατηγορία θέσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ),
δ) Κατηγορία θέσεων Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ).
Άρθρο 20ο (βαθμολογική κλίμακα)
1. Οι θέσεις των κατηγοριών Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ), Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (TE), Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ) κατατάσσονται σε πέντε (5) συνολικά βαθμούς, ως ακολούθως:
Βαθμός Α’ Βαθμός Β’ Βαθμός Γ’ Βαθμός Δ’ Βαθμός Ε’.
2. Οι θέσεις των κατηγοριών ΠΕ, TE και ΔΕ κατατάσσονται στους βαθμούς Δ’, Γ’, Β’ και Α’, από τους οποίους κατώτερος είναι ο Δ’ και ανώτερος ο Α’. Οι θέσεις της κατηγορίας ΥΕ κατατάσσονται στους βαθμούς Ε’, Δ’, Γ’ και Β’ από τους οποίους κατώτερος είναι ο Ε’ και ανώτερος ο Β’.
3. Εισαγωγικός βαθμός των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ είναι ο βαθμός Δ’ και της κατηγορίας ΥΕ ο βαθμός Ε’. Για τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος, εισαγωγικός βαθμός είναι ο Β’, στον οποίο κατατάσσονται με διαπιστωτική πράξη. Για τους κατόχους μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, εισαγωγικός βαθμός είναι ο Γ’, στον οποίο κατατάσσονται με διαπιστωτική πράξη. Για τους αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.), εισαγωγικός βαθμός είναι ο Β’. Ο χρόνος φοίτησης στην Ε.Σ.Δ.Δ.Α. υπολογίζεται ως πλεονάζων στον Β’ βαθμό. Για τους αριστούχους προσμετράται ένα (1) επιπλέον έτος στον ίδιο βαθμό. Ο χρόνος φοίτησης στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών υπολογίζεται ως πλεονάζων στον κατά περίπτωση εισαγωγικό βαθμό. Η παραμονή στον εισαγωγικό βαθμό διαρκεί τουλάχιστον για δύο (2) έτη, ανεξαρτήτως των τυπικών προσόντων που αποκτά ο δικαστικός υπάλληλος στο ενδιάμεσο διάστημα.
4. Σε κάθε τομέα οι θέσεις όλων των βαθμών των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ είναι σε κάθε κατηγορία οργανικά ενιαίες. Σε κάθε έναν από τους τομείς των περ. α, β και δ του άρθρου 18 οι θέσεις όλων των βαθμών και κατηγοριών των κλάδων Γραμματέων (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) θεωρούνται ενιαίες, όσον αφορά στην κινητικότητα των υπαλλήλων. Το ίδιο ισχύει και για τους Κλάδους Επιμελητών Δικαστηρίων (ΔΕ, ΥΕ).
5. Οι δικαστικοί υπάλληλοι των κλάδων ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου και ΠΕ Δικαστικής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων διέπονται, ως προς τα ανωτέρω ζητήματα, από τις ειδικές γι’ αυτούς διατάξεις του παρόντος.
Άρθρο 21ο (κλάδοι ειδικότητες)
1. Οι θέσεις κάθε κατηγορίας δικαστικών υπαλλήλων των τομέων των περ. α), β) και δ) του άρθρου 18 κατατάσσονται στους εξής κλάδους και ειδικότητες:
α) Κατηγορία ΠΕ: αα. Κλάδος ΠΕ Γραμματέων, αβ. Κλάδος ΠΕ Πληροφορικής, αγ. Κλάδος ΠΕ Μηχανικών, με ειδικότητες: i. Πολιτικών Μηχανικών, ii. Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων, αδ. Κλάδος ΠΕ Οικονομολόγων, αε. Κλάδος ΠΕ Μεταφραστών-Διερμηνέων, αστ. Κλάδος ΠΕ Στατιστικής, αζ. Κλάδος ΠΕ Βιβλιοθηκονόμων, αη. Κλάδος ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου, αθ. Κλάδος ΠΕ Δικαστικής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων, β) Κατηγορία ΤΕ: βα. Κλάδος ΤΕ Γραμματέων, ββ. Κλάδος ΤΕ Πληροφορικής, βγ. Κλάδος ΤΕ Ελεγκτών Τεχνολόγων, βδ. Κλάδος ΤΕ Βιβλιοθηκονόμων, γ) Κατηγορία ΔΕ: γα. Κλάδος ΔΕ Γραμματέων, γβ Κλάδος ΔΕ Πληροφορικής, γγ. Κλάδος ΔΕ Δακτυλογράφων-Χειριστών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, γδ. Κλάδος ΔΕ Οδηγών, γε. Κλάδος ΔΕ Επιμελητών Δικαστηρίων, δ) Κατηγορία ΥΕ: δα. Κλάδος ΥΕ Επιμελητών Δικαστηρίων, δβ. Κλάδος ΥΕ Φυλάκων-Νυχτοφυλάκων, δγ. Κλάδος ΥΕ Καθαριότητας.
2. Οι θέσεις κάθε κατηγορίας δικαστικών υπαλλήλων του τομέα της περ. γ) του άρθρου 18 κατατάσσονται στους εξής κλάδους και ειδικότητες:
α) Κατηγορία ΠΕ: αα. Κλάδος ΠΕ Επιτρόπων, αβ. Κλάδος ΠΕ Δημοσιονομικού Ελέγχου-Διοικητικής Υποστήριξης, αγ. Κλάδος ΠΕ Μεταφραστών-Διερμηνέων, αδ. Κλάδος ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου, αε. Κλάδος ΠΕ Δικαστικής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων, αστ. Κλάδος ΠΕ Πληροφορικής Διοίκησης, αζ. Κλάδος ΠΕ Πληροφορικής Ελέγχου, αη. Κλάδος ΠΕ Μηχανικών, με ειδικότητες: i. Πολιτικών Μηχανικών, ii. Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων, β) Κατηγορία ΤΕ: βα. Κλάδος ΤΕ Δημοσιονομικού Ελέγχου-Διοικητικής Υποστήριξης, ββ. Κλάδος ΤΕ Πληροφορικής Διοίκησης, βγ. Κλάδος ΠΕ Πληροφορικής Ελέγχου,
βδ. Κλάδος ΤΕ Βιβλιοθηκονόμων, γ) Κατηγορία ΔΕ: γα. Κλάδος ΔΕ Διοικητικού Γραμματέων Υποστήριξης Ελέγχου, γβ Κλάδος ΔΕ Πληροφορικής, γγ. Κλάδος ΔΕ Δακτυλογράφων-Χειριστών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, γδ. Κλάδος ΔΕ Οδηγών, γε. Κλάδος ΔΕ Ταξινόμων, γστ. Κλάδος ΔΕ Επιμελητών Δικαστηρίων δ) Κατηγορία ΥΕ: δα. Κλάδος ΥΕ Επιμελητών Δικαστηρίων, δβ. Κλάδος ΥΕ Καθαριότητας, δγ. Κλάδος ΥΕ Φυλάκων-Νυχτοφυλάκων.
2Α. Οι θέσεις κάθε κατηγορίας δικαστικών υπαλλήλων του τομέα της περ. ε) του άρθρου 18 κατατάσσονται στους εξής κλάδους και ειδικότητες:
α) Κατηγορίας ΠΕ: αα. Κλάδος ΠΕ Γραμματέων αβ. Κλάδος ΠΕ Πληροφορικής αγ. Κλάδος ΠΕ Οικονομολόγων αδ. Κλάδος ΠΕ Δημοσιονομικού Ελέγχου Διοικητικής Υποστήριξης αε. Κλάδος ΠΕ Εφοριακών.
β) Κατηγορίας ΔΕ: βα. Κλάδος ΔΕ Γραμματέων ββ. Κλάδος ΔΕ Τεχνικών. γ) Κατηγορίας ΥΕ: γα. Κλάδος ΥΕ Οδηγών.
3. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Δικαιοσύνης και Οικονομικών, μετά από γνώμη των Προέδρων των ανωτάτων δικαστηρίων, του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο και του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, ορίζεται o αριθμός των οργανικών θέσεων των κλάδων και ειδικοτήτων που προβλέπονται στις παρ. 1 και 2. Με όμοιο διάταγμα καταργούνται, συγχωνεύονται ή μετονομάζονται οι κλάδοι και οι ειδικότητες ή συνιστώνται νέοι κλάδοι και ειδικότητες. Στις περιπτώσεις του πρώτου εδαφίου επιτρέπεται η κατάργηση ή ανακατανομή οργανικών θέσεων των καταργούμενων ή συγχωνευόμενων κλάδων.
4. Σε περίπτωση κατάργησης οργανικών θέσεων, οι δικαστικοί υπάλληλοι που τις κατείχαν, έπειτα από αίτησή τους, μετατίθενται ή μετατάσσονται σε κενή οργανική θέση.
Άρθρο 22ο (θέσεις ανά κατηγορία τυπικά προσόντα καθήκοντα)
1. Θέσεις της κατηγορίας ΥΕ είναι εκείνες για τις οποίες ως τυπικό προσόν διορισμού ορίζεται απολυτήριος τίτλος υποχρεωτικής εκπαίδευσης ή ισοδύναμης κατώτερης τεχνικής σχολής ή άλλος τίτλος που προβλέπεται ως γενικό τυπικό προσόν για την κατηγορία αυτή σύμφωνα με το άρθρο 25 του π.δ. 50/2001(Α’ 39).
2. Θέσεις της κατηγορίας ΔΕ είναι εκείνες για τις οποίες ως τυπικό προσόν διορισμού ορίζεται απολυτήριος τίτλος ή πτυχίο σχολής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή άλλου ισότιμου σχολείου, σύμφωνα με το άρθρο 17 του π.δ. 50/2001.
3. Θέσεις της κατηγορίας ΤΕ είναι εκείνες για τις οποίες ως τυπικό προσόν διορισμού ορίζεται το πτυχίο ή το δίπλωμα τμήματος ή σχολής Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.) ή Κέντρου Ανωτέρας Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Α.Τ.Ε.Ε.) ή ισότιμο πτυχίο ή δίπλωμα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, σύμφωνα με το άρθρο 12 του π.δ. 50/2001.
4. Θέσεις της κατηγορίας ΠΕ είναι εκείνες για τις οποίες ως τυπικό προσόν διορισμού ορίζεται το πτυχίο ή δίπλωμα τμήματος ή σχολής του πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής, σύμφωνα με το άρθρο 3 του π.δ. 50/2001.
5. Θέσεις κλάδων ή ειδικοτήτων ΠΕ ή ΤΕ καλύπτονται, επίσης: α) από κατόχους πτυχίων ή διπλωμάτων ανώτατης εκπαίδευσης που έχουν αποκτηθεί σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στους οποίους έχει χορηγηθεί πράξη αναγνώρισης επαγγελματικής ισοτιμίας από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Σ.Α.Ε.Ι.Τ.Τ.Ε.) του άρθρου 10 του π.δ. 165/2000 (Α’ 149), β) κατόχους απόφασης αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ανώτατης ή μεταδευτεροβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.) του άρθρου 55 του π.δ. 38/2010 (Α’ 78), γ) κατόχους απόφασης αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης από το Σ.Α.Ε.Π. ή το Α.Τ.Ε.Ε.Ν., βάσει της παρ. 2 του άρθρου 1 του π.δ. 38/2010, δ) κατόχους τίτλων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν αποκτηθεί σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στους οποίους έχει αναγνωρισθεί το δικαίωμα άσκησης νομοθετικά κατοχυρωμένου επαγγέλματος, σύμφωνα με σχετική απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής εκπαίδευσης που χορηγείται από το Συμβούλιο Επαγγελματικής Αναγνώρισης Τίτλων Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Σ.Ε.Α.Τ.Ε.Κ.) του άρθρου 13 του π.δ. 231/1998 (Α’ 178), ε) κατόχους διπλωμάτων, πιστοποιητικών και άλλων τίτλων που έχουν αποκτηθεί σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στους οποίους έχει χορηγηθεί, βάσει του συστήματος αυτόματης αναγνώρισης διπλωμάτων, άδεια άσκησης επαγγέλματος από τις αρμόδιες εθνικές αρχές, σύμφωνα με τα π.δ. 40/1986 (Α’ 14), 84/1986 (Α’ 31), 97/1986 (Α’ 35), 98/1986 (Α’ 35), 53/2004 (Α’ 43), 40/2006 (Α’ 43) και την υπό στοιχεία Α4/5226/1987 (Β’ 613) κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
6. Για τους κλάδους ή τις ειδικότητες ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ ως πρόσθετο τυπικό προσόν διορισμού απαιτείται η γνώση χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών στα αντικείμενα: α) επεξεργασίας κειμένων, β) υπολογιστικών φύλλων, γ) υπηρεσιών διαδικτύου, σύμφωνα με το άρθρο 27 του π.δ. 50/2001.
7. Για τους κλάδους ή τις ειδικότητες ΠΕ και ΤΕ απαιτείται ως πρόσθετο τυπικό προσόν η πολύ καλή γνώση της αγγλικής, γαλλικής, γερμανικής ή ιταλικής και για τους κλάδους ΔΕ η καλή γνώση μίας από τις πιο πάνω γλώσσες.
8. Για την απόδειξη της απαιτούμενης στις παρ. 6 και 7 γνώσης χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών και ξένων γλωσσών εφαρμόζεται το π.δ. 50/2001 για τους δημόσιους διοικητικούς υπαλλήλους.
9. Οι παρ. 1 έως και 8 ισχύουν και για τους Κλάδους ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ Γραμματέων, για τους οποίους αρκεί οποιοδήποτε πτυχίο της αντίστοιχης εκπαιδευτικής βαθμίδας. Καθήκοντα των δικαστικών υπαλλήλων των κλάδων αυτών είναι η γραμματειακή και η διοικητική υποστήριξη των δικαστηρίων και εισαγγελιών.
10. Με την επιφύλαξη της παρ. 9 και των ειδικών διατάξεων του Κώδικα για τους κλάδους ΠΕ Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου και ΠΕ Δικαστικής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων, ως προς τα τυπικά προσόντα διορισμού στους κλάδους και τις ειδικότητες του άρθρου 21 εφαρμόζεται αναλόγως ο ν. 3528/2007 (Α’ 26) για τους δημόσιους διοικητικούς υπαλλήλους. Τα καθήκοντα των δικαστικών υπαλλήλων των κλάδων αυτών προσδιορίζονται από τους απαιτούμενους ως τυπικά προσόντα τίτλους σπουδών, όπως ειδικότερα προβλέπονται στους κανονισμούς των δικαστηρίων και εισαγγελιών.
11. Για τον κλάδο ΠΕ Δημοσιονομικού Ελέγχου-Διοικητικής Υποστήριξης ως τυπικό προσόν διορισμού απαιτείται πτυχίο σχολής ή τμήματος νομικών, πολιτικών, οικονομικών-λογιστικών, χρηματοοικονομικών ή στατιστικών επιστημών, δημόσιας διοίκησης ή διοίκησης επιχειρήσεων. Για τον Κλάδο ΤΕ Δημοσιονομικού Ελέγχου-Διοικητικής Υποστήριξης ως τυπικό προσόν διορισμού απαιτείται πτυχίο σχολής οικονομικών-λογιστικών ή στατιστικών επιστημών. Τα καθήκοντα των υπαλλήλων αυτών ορίζονται στην ειδική για το Ελεγκτικό Συνέδριο νομοθεσία.
12. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Δικαιοσύνης, μετά από γνώμη των Προέδρων των ανώτατων δικαστηρίων, του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο και του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, καθώς και της Ομοσπονδίας Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδος (Ο.Δ.Υ.Ε.) και του Συλλόγου Υπαλλήλων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για κλάδους και ειδικότητες του άρθρου 21, ορίζονται εξαρχής ή κατά τροποποίηση, τα τυπικά προσόντα των κλάδων και ειδικοτήτων, ορίζεται ότι απαιτούνται ειδικότεροι τίτλοι σπουδών, ή και πρόσθετα ειδικά προσόντα, προβλέπονται ο τρόπος με τον οποίο αποδεικνύεται η συνδρομή τους, καθώς και ειδικότερα καθήκοντα.
13. Με την προκήρυξη της θέσης μπορεί να ζητούνται, για κλάδους και ειδικότητες, πρόσθετα ειδικά προσόντα.
Αφού μελετήσετε τα παραπάνω (όχι να μάθετε τίποτα απέξω) αλλά να θυμάστε που βρίσκεται τι και να θυμάστε τι ειπώθηκε σε κάθε διάταξη τότε μπείτε στη δοκιμασία να απαντήσετε σε είκοσι πέντε (25) ερωτήματα πολλαπλής επιλογής για την καλύτερη κατανόηση όλων των παραπάνω (για να σας δω):
Ερωτήσεις ΚΔΥ (άρθρα 12-22):
- Ποιος είναι ο αρμόδιος για την έκδοση της πράξης διορισμού δικαστικού υπαλλήλου;
Α. ο πρόεδρος του δικαστηρίου
Β. το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Δικαιοσύνης
Γ. το υπηρεσιακό συμβούλιο
- Ποια διαδικασία ακολουθείται για την κοινοποίηση της πράξης διορισμού;
Α. αποστέλλεται ηλεκτρονικά στον διοριζόμενο
Β. κοινοποιείται με έγγραφο του προϊσταμένου του αρμόδιου τμήματος
Γ. ανακοινώνεται δημόσια στο δικαστήριο
- Ποια είναι η ελάχιστη προθεσμία για την ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας μετά την κοινοποίηση της πράξης διορισμού;
Α. 5 έως 10 ημέρες
Β. 10 έως 15 ημέρες
Γ. 10 έως 30 ημέρες
- Ο Γ διορίστηκε ως δικαστικός υπάλληλος και η περίληψη της πράξης του διορισμού δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 10 Ιανουαρίου . Δεν παρέλαβε την κοινοποίηση της πράξης του διορισμού του μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου. Ερωτάται από πότε αρχίζει η τριακονθήμερη προθεσμία για την ορκωμοσία και την ανάληψη υπηρεσίας;
Α. 10 Φεβρουαρίου
Β. 9 Φεβρουαρίου
Γ. 11 Φεβρουαρίου
- Πότε θεωρείται ότι δεν αποδέχεται τον διορισμό του ένας δικαστικός υπάλληλος;
Α. αν δεν παρουσιαστεί για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας εντός της προθεσμίας
Β. αν δεν υπογράψει τη σύμβαση εργασίας
Γ. αν δεν δηλώσει προφορικά την αποδοχή του
- Ποιο είναι το περιεχόμενο του όρκου των ημεδαπών δικαστικών υπαλλήλων;
Α. «Ορκίζομαι πίστη στο κράτος και τους νόμους»
Β. «Ορκίζομαι πίστη στην πατρίδα, υπακοή στο Σύνταγμα και τους νόμους»
Γ. «Ορκίζομαι πίστη στην υπηρεσία μου»
- Η Μ ανέλαβε υπηρεσία στις 20 Σεπτεμβρίου, ενώ η περίληψη της πράξης διορισμού της δημοσιεύτηκε στις 15 Αυγούστου. Ποια ημερομηνία υπολογίζεται ως αφετηρία υπολογισμού του χρόνου υπηρεσίας της;
Α. 15 Αυγούστου
Β. 20 Σεπτεμβρίου
Γ. 16 Αυγούστου
- Πότε ανακαλείται η πράξη διορισμού δικαστικού υπαλλήλου που έγινε κατά παράβαση νόμου;
Α. Εντός ενός έτους
Β. Εντός διετίας
Γ. Εντός τριετίας
- Ποια είναι η αποκλειστική προθεσμία για την υποβολή αίτησης αναδιορισμού δικαστικού υπαλλήλου που απολύθηκε λόγω σωματικής ή νοητικής αναπηρίας;
Α. 5 έτη από την απόλυση
Β. 10 έτη από την απόλυση
Γ. 3 έτη από την απόλυση
- Ποιος αποφασίζει για τον αναδιορισμό δικαστικού υπαλλήλου;
Α. το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Δικαιοσύνης
Β. το διοικητικό πρωτοδικείο
Γ. το υπηρεσιακό συμβούλιο
- Ποια είναι η προθεσμία για την ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας, εφόσον δεν καθορίζεται τέτοια προθεσμία στην κοινοποίηση της πράξης διορισμού;
Α. 10 ημέρες
Β. 30 ημέρες
Γ. 6 μήνες
- Τι συμβαίνει αν ο διοριζόμενος δικαστικός υπάλληλος δεν προσέλθει εμπρόθεσμα για ορκωμοσία;
Α. η μη προσέλευση θεωρείται ως μη αποδοχή του διορισμού
Β. η πράξη διορισμού ακυρώνεται με δικαστική απόφαση
Γ. η μη προσέλευση θεωρείται σε ορισμένες περιπτώσεις ως αποδοχή του διορισμού
- Ποια είναι η αφετηρία υπολογισμού του χρόνου υπηρεσίας δικαστικού υπαλλήλου;
Α. η ημερομηνία ορκωμοσίας
Β. η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας
Γ. η ημερομηνία δημοσίευσης της πράξης διορισμού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
- Ποιος είναι ο εισαγωγικός βαθμός για έναν δικαστικό υπάλληλο κατηγορίας ΠΕ χωρίς επιπλέον προσόντα;
Α. Β’
Β. Γ’
Γ. Δ’
- Ποιος είναι ο εισαγωγικός βαθμός για έναν δικαστικό υπάλληλο απόφοιτο της ΕΣΔΔΑ;
Α. Β’
Β. Α’
Γ. Γ’
- Ένας δικαστικός υπάλληλος με μεταπτυχιακό τίτλο κατατάσσεται:
Α. στον βαθμό Δ’
Β. στον βαθμό Β’
Γ. στον βαθμό Γ’
- Ποιος είναι ο εισαγωγικός βαθμός για υπάλληλο κατηγορίας ΔΕ;
Α. Ε’
Β. Δ’
Γ. Γ’
- Ποια είναι η βαθμολογική κατάταξη υπαλλήλου ΠΕ με διδακτορικό τίτλο σπουδών;
Α. Στον βαθμό Δ’
Β. Στον βαθμό Γ’
Γ. Στον βαθμό Β’
- Πως πιστοποιείται η ανάληψη υπηρεσίας του δικαστικού υπαλλήλου;
Α. με πρακτικό
Β. με την ορκωμοσία
Γ. με έκθεση
- Ποια είναι η αποκλειστική προθεσμία για αναδιορισμό δικαστικού υπαλλήλου που απαλλάχτηκε από την κατηγορία με αμετάκλητη απόφαση ή αμετάκλητο βούλευμα;
Α. 2 έτη
Β. 1 έτος
Γ. 3 έτη
- Ποιο είναι το τυπικό προσόν διορισμού για θέσεις δικαστικών υπαλλήλων της κατηγορία ΥΕ;
Α. πτυχίο ΕΠΑΛ
Β. απολυτήριος τίτλος γενικού λυκείου
Γ. απολυτήριος τίτλος υποχρεωτικής εκπαίδευσης
- Ποιο από τα παρακάτω θεωρείται ως τυπικό προσόν διορισμού για θέσεις δικαστικών υπαλλήλων της κατηγορίας ΔΕ;
Α. πτυχίο ΙΕΚ
Β. πτυχίο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Γ. πτυχίο σχολής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Ποιο από τα παρακάτω θεωρείται ως τυπικό προσόν διορισμού για θέσεις δικαστικών υπαλλήλων της κατηγορίας ΤΕ;
Α. πτυχίο σχολής μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Β. δίπλωμα σχολής ΚΑΤΕΕ
Γ. πτυχίο σχολής ΔΙΕΚ
- Ποιες είναι οι γλώσσες που απαιτούνται ως πρόσθετο τυπικό προσόν για τους κλάδους ή ειδικότητες ΠΕ και ΤΕ δικαστικών υπαλλήλων;
Α. αγγλική, γαλλική, γερμανική ή ιταλική
Β. ισπανική, πορτογαλική, ρωσική ή κινέζικη
Γ. μόνο αγγλική
- Ποιο είναι το τυπικό προσόν διορισμού για τον κλάδο ΠΕ Δημοσιονομικού Ελέγχου-Διοικητικής Υποστήριξης;
Α. πτυχίο οποιασδήποτε σχολής ανώτατης εκπαίδευσης
Β. πτυχίο διεθνών σπουδών
Γ. πτυχίο νομικών, πολιτικών, οικονομικών ή στατιστικών επιστημών
Σωστές απαντήσεις:
1.Β
Η πράξη διορισμού εκδίδεται από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Δικαιοσύνης και δημοσιεύεται σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (άρθρο 12 παρ. 1 ΚΔΥ).
2.Β
Η κοινοποίηση γίνεται με έγγραφο του προϊσταμένου του αρμόδιου τμήματος του Υπουργείου Δικαιοσύνης (άρθρο 13 παρ. 2 ΚΔΥ).
3.Γ
Η προθεσμία για την ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας είναι τουλάχιστον δέκα (10) και το πολύ τριάντα (30) ημέρες (άρθρο 13 παρ. 2 ΚΔΥ).
4.Α
Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία κοινοποίησης, η πράξη διορισμού θεωρείται κοινοποιημένη την τριακοστή ημέρα από τη δημοσίευση και από την επόμενη αρχίζει η τριακονθήμερη προθεσμία για ορκωμοσία του διοριζόμενου και ανάληψη υπηρεσίας (άρθρο 13 παρ. 3 ΚΔΥ).
5.Α
Η μη εμπρόθεσμη προσέλευση για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας θεωρείται μη αποδοχή του διορισμού (άρθρο 13 παρ. 4 ΚΔΥ).
6.Β
Ο όρκος των ημεδαπών έχει ως εξής: «Ορκίζομαι ότι θα φυλάττω πίστη στην πατρίδα, υπακοή στο Σύνταγμα και τους νόμους και ότι θα εκπληρώνω τα καθήκοντά μου τίμια και ευσυνείδητα» (άρθρο 15 παρ. 2 ΚΔΥ).
7.Α
Αφετηρία υπολογισμού του χρόνου υπηρεσίας των δικαστικών υπαλλήλων αποτελεί η ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της περίληψης της πράξης διορισμού, με την προϋπόθεση ότι η ανάληψη υπηρεσίας γίνεται μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την κοινοποίηση της πράξης διορισμού αλλιώς η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας (άρθρο 15 παρ. 4 ΚΔΥ).
8.Β
Η πράξη διορισμού που έγινε κατά παράβαση νόμου ανακαλείται εντός διετίας από τη δημοσίευση της περίληψής της (άρθρο 16 παρ. 2 ΚΔΥ).
9.Α
Ο δικαστικός υπάλληλος που απολύθηκε λόγω σωματικής ή νοητικής αναπηρίας για την εκτέλεση των καθηκόντων του αναδιορίζεται εφόσον υποβάλλει αίτηση αναδιορισμού εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) ετών από την απόλυση (άρθρο 17 παρ. 1 ΚΔΥ).
10.Γ
Για τον αναδιορισμό αποφασίζει το υπηρεσιακό συμβούλιο (άρθρο 17 παρ. 4 ΚΔΥ).
11.Β
Με την πράξη διορισμού τάσσεται προθεσμία τουλάχιστον δέκα (10) και το πολύ (30) ημερών για ορκωμοσία του διοριζόμενου και ανάληψη υπηρεσίας. Αν δεν καθορίζεται τέτοια προθεσμία, θεωρείται ότι έχει ταχθεί προθεσμία τριάντα (30) ημερών (άρθρο 13 παρ. 2 ΚΔΥ).
12.Α
Η μη εμπρόθεσμη προσέλευση του διοριζόμενου για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας θεωρείται μη αποδοχή του διορισμού (άρθρο 13 παρ. 4 ΚΔΥ).
13.Γ
Αφετηρία υπολογισμού του χρόνου υπηρεσίας των δικαστικών υπαλλήλων αποτελεί η ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της περίληψης της πράξης διορισμού (άρθρο 15 παρ. 4 ΚΔΥ).
14.Γ
Ο εισαγωγικός βαθμός της κατηγορίας ΠΕ είναι ο Δ (άρθρο 20 παρ. 3 ΚΔΥ).
15.Α
Για τους απόφοιτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ) εισαγωγικός βαθμός είναι ο Β (άρθρο 20 παρ. 3 ΚΔΥ).
16.Γ
Οι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου κατατάσσονται στον βαθμό Γ (άρθρο 20 παρ. 3 ΚΔΥ).
17.Β
Ο εισαγωγικός βαθμός για υπαλλήλους κατηγορίας ΔΕ είναι ο Δ (άρθρο 20 παρ. 3 ΚΔΥ).
18.Γ
Οι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου κατατάσσονται στον βαθμό Β’ (άρθρο 20 παρ. 3 ΚΔΥ).
19.Γ
Η ανάληψη υπηρεσίας πιστοποιείται με έκθεση που συντάσσει ο γραμματέας του δικαστηρίου ή της εισαγγελίας ή ο προϊστάμενος της υπηρεσίας στην οποία τοποθετείται ο δικαστικός υπάλληλος (άρθρο 15 παρ. 3 ΚΔΥ).
20.Β
Επιτρέπεται ο αναδιορισμός δικαστικού υπαλλήλου ο οποίος είχε κατηγορηθεί για κακούργημα ή πλημμέλημα του άρθρου 7 ΚΔΥ, ύστερα από αίτηση του δικαστικού υπαλλήλου, που υποβάλλεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία ενός (1) έτους από τότε που καθίσταται αμετάκλητη η απόφαση του δικαστηρίου ή το βούλευμα (άρθρο 17 παρ. 3 ΚΔΥ).
21.Γ
Θέσεις της κατηγορίας ΥΕ είναι εκείνες για τις οποίες ως τυπικό προσόν ορίζεται απολυτήριος τίτλος υποχρεωτικής εκπαίδευσης ή ισοδύναμης κατώτερης τεχνικής σχολής ή άλλος τίτλος που προβλέπεται ως γενικό τυπικό προσόν για την κατηγορία αυτή (άρθρο 22 παρ. 1 ΚΔΥ).
22.Γ
Για θέσεις κατηγορίας ΔΕ απαιτείται ως τυπικό προσόν διορισμού απολυτήριος τίτλος ή πτυχίο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή άλλου ισότιμου σχολείου (άρθρο 22 παρ. 2 ΚΔΥ).
23.Β
Θέσεις της κατηγορίας ΤΕ είναι εκείνες για τις οποίες ως τυπικό προσόν διορισμού ορίζεται το πτυχίο ή το δίπλωμα τμήματος ή σχολής ΤΕΙ ή ΚΑΤΕΕ ή ισότιμο πτυχίο ή δίπλωμα της ημεδαπής ή αλλοδαπής (άρθρο 22 παρ. 3 ΚΔΥ).
24.Α
Για τους κλάδους ή τις ειδικότητες ΠΕ και ΤΕ απαιτείται ως πρόσθετο τυπικό προσόν η πολύ καλή γνώση της αγγλικής, γαλλικής, γερμανικής ή ιταλικής (άρθρο 22 παρ. 7 ΚΔΥ).
25.Γ
Για τον κλάδο ΠΕ Δημοσιονομικού Ελέγχου – Διοικητικής Υποστήριξης ως τυπικό προσόν απαιτείται πτυχίο σχολής ή τμήματος νομικών, πολιτικών, οικονομικών – λογιστικών, χρηματοοικονομικών ή στατιστικών επιστημών, δημόσιας διοίκησης ή διοίκησης επιχειρήσεων (άρθρο 22 παρ. 11 ΚΔΥ).
Την ερχόμενη εβδομάδα συνεχίζουμε με δικαστικά και υπηρεσιακά συμβούλια καθώς και με υπηρεσιακές συνελεύσεις και συσκέψεις δικαστικών υπαλλήλων.
Καλή συνέχεια στη μελέτη σας!