Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Ο τζίρος «μετακομίζει» στις πολυεθνικές

Η έρευνα του ΕΣΑ, αποκαλύπτει «επτά κρίσιμα ζητήματα» που απειλούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την επιβίωσή τους.
Στις πρωτοφανείς συγκεντρώσεις της 28ης Φεβρουαρίου για τα Τέμπη, συμμετείχαν έμποροι σε δεκάδες χιλιάδες μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα. Όλες οι μετρήσεις δείχνουν ότι οι μικρομεσαίο χάνουν και η τάση αυτή αποτυπώνεται και στη νέα έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, για τις χειμερινές εκπτώσεις.
Η έρευνα του ΕΣΑ, αποκαλύπτει «επτά κρίσιμα ζητήματα» που απειλούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την επιβίωσή τους.
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΣΑ Θάνος Τσαγκάρης, τα δύο πιο ανησυχητικά ευρήματα αφορούν τη μείωση του τζίρου και τη μεταφορά του σε μεγάλες επιχειρήσεις, πολυεθνικές και πολυχώρους, καθώς και την ανησυχητική αύξηση των λειτουργικών εξόδων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων τα τελευταία τρία χρόνια.
«Η πολιτεία πρέπει να λάβει τα απαιτούμενα μέτρα για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των ΜΜΕ, να προστατευτούν οι θέσεις εργασίας και να ενισχυθεί η τοπική αγορά, πριν είναι αργά», υπογραμμίζει ο ΕΣΑ.
Mείωση τζίρου για επτά στις δέκα μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Η έρευνα του ΕΣΑ για τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο (13 Ιανουαρίου – 28 Φεβρουαρίου), πραγματοποιήθηκε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα από 409 σημεία πώλησης, στην πλειονότητά τους μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Σκοπός της έρευνας, όπως σημειώνεται, είναι η αποτύπωση της υποκειμενικής γνώμης των ερωτηθέντων, με στόχο την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης στην αγορά.
Από το σύνολο των επιχειρήσεων, μόνο το 14% αναφέρουν αύξηση τζίρου στις φετινές εκπτώσεις – οι περισσότερες εξ αυτών σε χαμηλά ποσοστά, από 1% ως 25%.
Αντιθέτως οι επτά στις δέκα μικρομεσαίες επιχειρήσεις είχαν πτώση του τζίρου, παρά την άνοδο του πληθωρισμού. Το 22,2% ανέφεραν μείωση τζίρου άνω του 26%, το 20% μείωση τζίρου 1-10% και το μεγαλύτερο ποσοστό, σχεδόν οι τρεις στις δέκα, είχαν μείωση τζίρου από 11%-25%.
Το 14,6% ανέφεραν τον ίδιο τζίρο με πέρυσι.
Ο τζίρος στις πολυεθνικές
Η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων, σχεδόν οι οκτώ στους δέκα, θεωρούν ότι η απελευθέρωση των προσφορών –που έγινε με υπουργική απόφαση του 2022, επηρέασε πολύ ως πάρα πολύ τις χειμερινές εκπτώσεις. Αντίστοιχο ποσοστό θεωρεί ότι ένας περιορισμός των προσφορών δια νόμου θα βοηθούσε την εμπορική κίνηση, τόσο στην κανονική σεζόν όσο και στις εκπτώσεις.
Αντίστοιχα, το 83% των εμπορικών επιχειρήσεων στην Αθήνα, θεωρούν ότι η παρατεταμένη Βlack Friday επηρέασε – προφανώς αρνητικά – τον τζίρο του Δεκεμβρίου.
Τέλος, το 99,5% πιστεύουν ότι υπάρχει μεταφορά τζίρου από τα φυσικά καταστήματα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, προς τις πολυεθνικές και μεγάλες επιχειρήσεις και τα πολυκαταστήματα.
Δείτε