Παρατείνεται η λειτουργία της Επιτροπής Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών

Παράταση της προθεσμίας εξέτασης των αιτήσεων εξώδικης επίλυσης φορολογικών διαφορών αποφασίστηκε με τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου για τη διακυβέρνηση δεδομένων και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία καθώς, για περίπου τρεις μήνες, η Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής δεν μπορούσε ουσιαστικά να λειτουργήσει, λόγω σοβαρών τεχνικών προβλημάτων που είχαν θέσει εκτός λειτουργίας την ηλεκτρονική πλατφόρμα υποστήριξής της.
Η αποκατάσταση της λειτουργίας της πλατφόρμας επήλθε στις 13 Μαρτίου 2025, γεγονός που οδήγησε στην ανάγκη επέκτασης του χρονικού πλαισίου εντός του οποίου η Επιτροπή μπορεί να εξετάσει τις αιτήσεις που είχαν ήδη κατατεθεί.
Σύμφωνα με την τροπολογία, επέρχονται τροποποιήσεις στην παράγραφο 6 του άρθρου 16 του ν. 4714/2020, με βασική πρόβλεψη ότι η εξέταση των αιτήσεων εξώδικης επίλυσης ολοκληρώνεται το αργότερο έως την 31η Ιουλίου 2025 και τα πρακτικά εξώδικης επίλυσης εκδίδονται έως την 30ή Σεπτεμβρίου 2025, ημερομηνία κατά την οποία λήγει και η θητεία του Γενικού Προϊσταμένου, των μελών των Τμημάτων της Επιτροπής και των Γραμματέων. Αιτήσεις που δεν θα έχουν εξεταστεί μέχρι την 31η Ιουλίου 2025 θεωρείται ότι απορρίφθηκαν σιωπηρά.
Η ρύθμιση προβλέπει ακόμη ότι, για όσο διάστημα η υπόθεση εκκρεμεί ενώπιον της Επιτροπής, αναστέλλεται η εκδίκασή της ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ή του αρμόδιου τακτικού διοικητικού δικαστηρίου και διαγράφεται από το πινάκιο με πράξη του Προέδρου του δικαστηρίου. Ωστόσο, η αναστολή αυτή δεν καταλαμβάνει την προσωρινή δικαστική προστασία.